Aktualności

URODZINY ANDERSENA – EDUKACJA CZYTELNICZA

CELE: Uczeń:

  • pogłębi  wiadomości na temat postaci  oraz twórczości  Hansa  Christiana  Andersena
  • zapamięta,że 2 kwietnia to urodziny Andersena oraz Międzynarodowy Dzień Książki dla

Co roku 2 kwietnia  w dzień urodzin duńskiego baśniopisarza –  H.CH. Andersena obchodzimy Międzynarodowy Dzień Książki. Święto to zostało zainicjowane w 1967 r. Od tamtej pory jego celem jest wspieranie czytelnictwa, a tym samym rozwijanie wyobraźni wśród dzieci i młodzieży.

   W ubiegłym roku w naszej szkole w kwietniu  obchodziliśmy również Święto Urodzin Andersena we wszystkich klasach. Aby kontynuować tę akcję czytelniczą, bardzo proszę dzieci o znalezienie  na YT choć jednej baśni Andersena i wysłuchanie jej. Wpiszcie ,,Pan Andersen opowiada” i wyświetli się mnóstwo baśni do posłuchania.  Będzie to zarazem Wasz odpoczynek w natłoku obowiązków  szkolnych. Można również poczytać książkę, jeśli macie w domowej biblioteczce Baśnie Andersena.

      Uczniowie starszych klas w wyszukiwarce Google  znajdą  również wiadomości – ,,Hans Christian Andersen- historia smutnego Duńczyka”. Poczytajcie i poszerzcie swoją wiedzę  dotyczącą postaci pisarza.

      Myślę, że będzie to dla każdego dobra lekcja, która wprowadzi każdego z Was w zakątki trudnego dość  życia znanego na całym świecie baśniopisarza.

     A może ktoś w ramach odpoczynku od komputera zrobi pracę plastyczną na temat H. CH. Andersena i jego baśni?

Zabawa  dla  chętnych.

Przeczytajcie wiersz „Prima Aprilis” Emilii Waśniowskiej. Waszym  zadaniem jest uporządkowanie poplątanych tytułów baśni. Jeśli odgadniecie wszystkie baśnie, policzcie ile pojawiło się tytułów baśni, których autorem jest H. CH. Andersen. 

                         „Prima aprilis”                

Czerwony Kopciuszek,
Jaś, brzydkie kociątko,
Małgosia z zapałkami
i w butach kaczątko.

Śnieżka na ziarnku grochu,
księżniczka z zapałkami,
śpiąca sierotka Marysia,
kapturek z krasnoludkami.

Kruk z koszyczkiem dla babci,
wilk z serem w dziobie i lis
przywitało wesoło
i hucznie – prima aprilis.

Tańczyli aż do rana
i pogubili się właśnie,
może im pomożecie
odnaleźć właściwe baśnie.

                     
Emilia Waśniowska

Miłego słuchania i czytania życzę.  

                           Justyna   Śpiewak        

Świetlica

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice!

W czasie edukacji online chcemy dzielić się z Wami naszymi inspiracjami dotyczącymi spędzania wolnego czasu w domu.

Każdy znajdzie coś dla siebie.

Zapraszamy do odwiedzenia zakładki – PRACA SZKOŁY – ŚWIETLICA. Można się z nami kontaktować poprzez e-mail lub telefonicznie.

Ilona Jędrzejczyk       [email protected]          tel. 503-429-214

Magdalena Bryła      [email protected]            tel. 662-084-214

Pozdrawiamy

Nauczyciele świetlicy

Światowy Dzień Muffinka

Kochani!

Pamiętajcie, że w tym trudnym czasie nie jesteście sami! Chociaż nie spotykamy się w świetlicy, to i tak chcemy być z wami w kontakcie. Będzie nam przyjemnie, jeśli skorzystacie z naszych propozycji. Możecie wysyłać do nas zdjęcia swoich prac, będziemy je umieszczać na naszej stronie.

Zapraszamy do odwiedzenia zakładki – PRACA SZKOŁY – ŚWIETLICA.

Można kontaktować się z nami telefonicznie lub drogą mailową.

Ilona Jędrzejczyk       [email protected]          tel. 503-429-214

Magdalena Bryła      [email protected]            tel. 662-084-214

30.03.2020r.

Światowy Dzień Muffinka!

Muffinki to małe słodkie babeczki, które wszyscy znamy. Są doskonałe na deser, przyjęcie, a nawet jako drugie śniadanie.

Muffinki pochodzą z Anglii – powstały na przełomie X i Xi wieku i początkowo stanowiły przekąski dla najbiedniejszych. Dopiero z czasem zyskały uznanie wśród arystokracji, obecnie Dzień Muffina świętowany jest na całym świecie. Zachęcamy Was, aby z okazji tego święta wspólnie z rodzicami zrobić muffinki:

  • Przepis na muffinki:

https://www.domowe-wypieki.pl/przepisy/ciastka-male-wypieki/873-muffinki-z-czekolada

Z papilotek na muffiny można zrobić wspaniałą pracę, zobaczcie sami:

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/05/rybki-praca-plastyczna-z-papilotek-na-muffiny.html

Udanej zabawy!

Jak rozmawiać z dziećmi o KORONAWIRUSIE.

Koronawirus to temat, którego unikać się nie da. Słyszymy o nim w każdych wiadomościach –  w radiu, telewizji, Internecie.

 Rodzice zastanawiają się, jak (i czy w ogóle) rozmawiać z dziećmi o koronawirusie.

Eksperci podpowiadają: zarówno milczenie jak i nadmierne roztrząsanie problemu może przyczynić się do zaburzenia poczucia bezpieczeństwa u dziecka.

Jak rozmawiać o koronawirusie z przedszkolakami?

Ich świat jest bardzo mały. Ogranicza się do najbliższych: rodziców, rodzeństwa, zwierząt domowych, grupy przedszkolnej.

Małe dzieci muszą wiedzieć, że ich świat nie jest zagrożony. Dlatego w tym wieku nie powinny oglądać wiadomości, bo nie potrafią jeszcze interpretować zdarzeń i ocenić skali zagrożenia.

Rada: podążaj za dzieckiem, a nie przed nim. Dostarczaj MINIMUM wiedzy.

Odpowiadaj dokładnie na to, o co dziecko pyta: „Dlaczego ci ludzie noszą maski?”. „Bo boją się, że mogą zachorować”.

 Niepotrzebny jest wykład na temat ryzyka zakażenia koronawirusem w podziale na grupy wiekowe i schorzenia towarzyszące. No chyba, że dziecko pyta…

Jak rozmawiać o koronawirusie z dziećmi w wieku szkolnym?

Ich świat jest ogromny, wydaje się wręcz nieskończony, bo właśnie odkryły Internet.

 Jeśli rodzic nie przejmie steru, utoną w natłoku informacji. Chodzi jednak o to, żeby się nie zagalopować i nie straszyć.

Informacje, jakie niewątpliwie powinny być przekazane, to przede wszystkim: Co zrobić, żeby uniknąć zakażenia koronawirusem? 

Jak rozmawiać o koronawirusie z nastolatkiem?

Ich świat, zarówno zewnętrzny jak i wewnętrzny, to jeden wielki chaos.

Przed atakiem paniki może uchronić ich PERSPEKTYWA.

Umieść koronawirusa w kontekście wirusa grypy.

Pokaż, jak przebiegały inne podobne epidemie – np. SARS.

 Porozmawiajcie o tym, jak działają media, a także o teoriach spiskowych.

Nie bagatelizuj lęków. Nie mów: „Nie bój się”, „To nas nie dotyczy”, „Nie histeryzuj”.

Skonstruuj przekaz pozytywny: „Wdrożono już specjalne procedury, takie jak schemat postępowania epidemiologicznego”, „W przypadku zachorowania szanse na wyleczenie są naprawdę duże”, „Komunikaty GIS śledzić możesz na bieżąco tutaj”.

Wspólnie oglądajcie wiadomości i rozmawiajcie o nich.

 Bądź czujny.

Jeśli masz wrażenie, że temat cię przerasta, a dziecko jest w coraz gorszej kondycji psychicznej, poradź się pedagoga szkolnego, wychowawcy, itp.

Zapraszam do kontaktu ze mną:

Beata Kryzińska – pedagog szkolny

[email protected]