Wyposażenie zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości jest wykorzystywane w różny sposób – podczas zajęć obowiązkowych i pozalekcyjnych, jak również w trakcie uroczystości szkolnych.
Uczniowie chętnie poznają możliwości robotów edukacyjnych i uczą się z ich pomocą. Na zajęciach matematyki w klasie V uczniowie utrwalali wiadomości na temat trójkątów. Współpracując w parach układali kody dla robota. Musieli wykazać się przy tym umiejętnością logicznego myślenia orasz szukania optymalnego rozwiązania przedstawionego problemu.
Pierwszaki z dostępnych kart do programowania komponowały melodie, które robot edukacyjny odtwarzał zamieniając się w różne instrumenty muzyczne: fortepian, flet i gitarę. Na koniec zajęć odbyła się zabawa „Jaka to melodia?”. Uczniowie mieli za zadanie odgadnąć po kilku pierwszych dźwiękach znane melodie z repertuaru dziecięcego.
W świetlicy szkolnej dużą popularnością cieszyły się klocki magnetyczne. Dzięki nim dzieci ćwiczą motorykę małą, rozwijają swoją kreatywność, a bawiąc się z innymi wychowankami świetlicy nawiązują pozytywne relacje i uczą współdziałania.
Wiele razy podczas wykonywania prac plastycznych uczniowie korzystali z zakupionych w ramach programu farb.
Do dokumentowania wydarzeń z życia szkoły używany był aparat fotograficzny.
W styczniu 2025r. odbyła się lekcja chemii z wykorzystaniem Wirtualnego Laboratorium. Empiriusz to innowacyjne narzędzie edukacyjne, które wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) w procesie nauczania. Uczniowie mogli dzięki niemu przeprowadzić w bezpieczny i kontrolowany sposób doświadczenia chemiczne.
Z pomocy zakupionych w ramach „Laboratoriów Przyszłości” chętnie korzystają nasi najmłodsi uczniowie. Na zajęciach świetlicowych dzieci tworzą ciekawe konstrukcje z różnego rodzaju klocków. Natomiast w klasach młodszych wykorzystywane są roboty edukacyjne GeniBot.
Każdy z nas zapewne pamięta greckich bogów z Olimpu. I to właśnie oni stali się inspiracją dla uczniów klasy V, którzy na chwilę przenieśli się do starożytnej Grecji, ucząc się przez zabawę. Na zajęciach pojawili się m.in. Atena, Afrodyta, Zeus i Posejdon. Dzięki wykorzystaniu narzędzi w ramach programu Laboratoria Przyszłości była to niezwykła podróż do antycznego świata.
Programowanie robotów edukacyjnych sprawia dzieciom wiele radości i mobilizuje do logicznego myślenia. Pierwszaki w przeddzień Święta Niepodległości wykorzystały robota do „zbierania” kokard narodowych z maty do kodowania.
W październiku, miesiącu kodowania, uczniowie klas młodszych wykorzystywali na zajęciach roboty edukacyjne. Układali trasy zgodnie z podanymi warunkami, co uczyło ich współpracy oraz logicznego myślenia. Uczniowie klas starszych, chętnie używają tablicy multimedialnej do tworzenia notatek. Za pomocą aparatu fotograficznego zostały zrobione zdjęcia z przeprowadzanych zajęć, uroczystości i wyjazdów.
We wrześniu, uczniowie wykorzystywali farby w tworzeniu jesiennych drzew. Z klocków magnetycznych konstruowali ciekawe i pomysłowe budowle na samochodziki i dinozaury rozwijając motorykę dużą i małą. Uczniowie integrowali się przy tym ze sobą i mieli udaną zabawę. Do dokumentowania imprez szkolnych oraz wyjść poza teren szkoły wykorzystywano aparat fotograficzny.