Projekty

Projekt Fundacji Marcina Gortata

Zespół Placówek Oświatowych w Stykowie został objęty Projektem Fundacji Marcina Gortata MG13. W ramach projektu uczniowie klas V- VI uczestniczą dwa razy w tygodniu w dodatkowych zajęciach sportowych, prowadzonych przez Małgorzatę Tomczyńską. Na zajęciach tych realizowane są różne dyscypliny sportowe, elementy gimnastyki korekcyjnej oraz specjalnie przygotowany tor sprawnościowy. Uczniowie podejmują dodatkowa aktywność fizyczna, która pozwoli im się zdrowo rozwijać. Poznają zasady zdrowego odżywiania, poprawiają swoja sylwetkę dzięki gimnastyce korekcyjno – kompensacyjnej oraz poznają zasady zdrowego współzawodnictwa w myśl zasady fair play. Projekt Gortat Team – Sportowa Drużyna Marcina Gortata trwał będzie do listopada. Na zakończenie odbędzie się finał, podczas którego wystąpi najlepsza dziewczynka i najlepszy chłopiec z każdej grupy. Zwycięzców z 6 województw czeka wyjątkowa nagroda – wyjazd na mecz koszykówki do USA

Przygoda z Angielskim w ZPO Styków

Od 1 października 2016 r. w Zespole Placówek Oświatowych w Stykowie realizowany jest projekt w ramach programu ENGLISH TEACHING SMALL GRANTS 2016 „Przygoda z Angielskim”, który finansowany jest ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Realizatorem programu jest NIDZICKA FUNDACJA ROZWOJU NIDA. Polsko Amerykańska Fundacja Wolności oraz Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA ogłosiły konkurs SMALL GRANTS, którego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży oraz zwiększenie zainteresowania uczeniem się i nauczaniem języka angielskiego we wsiach i małych miastach w Polsce. Konkurs odbywał się w dwóch turach: ocena formalna przygotowanego wniosku oraz ocena merytoryczna. Ocenę formalną przeszło 160 szkół i instytucji z całej Polski. W wyniku oceny merytorycznej Grupa Doradcza Ekspertów Programu English Teaching zarekomendowała przyznanie 55 dotacji dla najwyżej ocenionych wniosków, w tych najlepszych znalazł się również wniosek ze Szkoły Podstawowej w Stykowie przygotowany przez nauczycielkę języka angielskiego p. Agnieszkę Pastuszka oraz Dyrektora ZPO Styków Barbarę Prokop. Bezpośrednimi odbiorcami projektu są wyłonieni uczniowie z klasy V Szkoły Podstawowej w Stykowie. Pośrednimi odbiorcami projektu są rodzice naszych uczniów i zaproszone dzieci z innych szkół oraz nauczyciele. Całkowita wartość projektu wynosi 5 250zł, zaś wartość dotacji wyniosła 5 000zł. W ramach projektu przewidzianych jest 40 godzin zajęć z j. angielskiego i zajęcia wokalne. W ramach projektu realizowane są różne działania mające na celu rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów związanych z efektywnym wykorzystaniem języka angielskiego do opowiadania o swoim miejscu zamieszkania, regionie, i innych ciekawych miejscach w Polsce. Uczniowie uczestniczą w projektach europejskich eTwinning, podczas których poznają kulturę i tradycje innych krajów europejskich. Zaplanowane formy pracy będą sprzyjać umiejętności wykorzystania języka w praktyce poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych, rozwijaniu postaw twórczych i artystycznych wśród dzieci i młodzieży. Dzięki dotacji szkoła wzbogaciła się o różne pomoce dydaktyczne i sprzęt, zakupiony z przyznanych środków w ramach dotacji.. Uczestnicy projektu spotykają się z Native Speakerami z różnych krajów. W październiku odbyły się zajęcia z gościem pochodzącym z Kanady – Victorem Benz a w listopadzie przyjechał do naszej szkoły Sekretarz Rady Dyrektorów PAFW Douglas Ades wraz z małżonką Elżbietą Dec. W spotkaniu wzięli udział uczniowie ZPO Styków oraz uczniowie Gimnazjum w Pawłowie wraz z nauczycielem języka angielskiego panią Bożeną Sławek. Pan Ades poprowadził lekcje języka angielskiego. Jej tematem były miejsca w USA, które warto odwiedzić, oczywiście w jęz. angielskim. Podczas lekcji Douglas Ades przekazał uczniom interesujące fakty na temat historii i kultury amerykańskiej. Dyskusja toczyła się wokół ciekawych miejsc wartych odwiedzenia, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Polsce, na temat życia codziennego w Ameryce oraz różnic i podobieństw pomiędzy Polakami i Amerykanami. Dla uczniów była to znakomita okazja do sprawdzenia w praktyce znajomości języka angielskiego. Uczniowie zadawali mnóstwo pytań. Douglas Ades zachęcał ich do pogłębiania wiedzy o Stanach Zjednoczonych, do wytężonej pracy, dążenia do celu i podnoszenia kompetencji językowych. Jak zawsze podczas tego rodzaju wizyt, spotkał się z dyrekcją i kadrą. Goszczący w szkole Douglas Ades, wielokrotnie podkreślał, że uczniowie wykazali się doskonałą znajomością języka angielskiego, kreatywnością, ciekawością świata i gościnnością. Aktywne uczestniczenie uczniów w lekcji angielskiego i bardzo ciekawe pytania, które przygotowali były dowodem na to, że fundusze przekazane przez Polsko-Amerykańska Fundację Wolności z pewnością zostały dobrze wykorzystane. Pan Douglas Ades był pod wielkim wrażeniem występu artystycznego przygotowanego przez uczennice z Gimnazjum w Pawłowie. Realizacja powyższego programu stała się możliwa dzięki zaangażowaniu nauczycieli oraz wydatnej pomocy i współpracy z samorządem Gminy Brody.

Let’s make bread – nietypowa lekcja języka angielskiego

W ramach projektu Świętokrzyskie Dwujęzyczne uczniowie kl. IV wzięli udział w nietypowych lekcjach języka angielskiego dotyczących zdrowego odżywiania. Uczniowie poznali zasady dzięki który możemy przygotować zdrowy posiłek. Prawidłowo zaplanowany jadłospis powinien zawierać w przeważającej ilości produkty znajdujące się w dolnej części piramidy: produkty zbożowe oraz warzywa i owoce. Produkty zbożowe są przede wszystkim głównym źródłem energii dla organizmu, a owoce i warzywa dostarczają składników mineralnych i witamin; wszystkie z wymienionych produktów są ponadto źródłem błonnika. Uczniowie na lekcji samodzielnie upiekli chleb poznając podczas pracy słownictwo i podstawowe zwroty językowe.

INGREDIENTS

  • 50g food yeast
  • 1 tablespoon sugar
  • 1 tablespoon salt
  • 2 cups warm water
  • ½ cup linseeds
  • 1 cup sunflower seeds
  • 1 cup rolled oats
  • 2 and ½ cups cake flour

DIRECTIONS

  1. The food yeast, salt, sugar and warm water mix well in a large bowl.
  2. Make it well.
  3. Add rolled oats, linseeds, sunflower seeds, cake flour and mix well.
  4. Pour dough into a butter greased loaf pan.
  5. Leave dough to rise.
  6. Bake the bread in a preheated to 200 degrees oven for 60 minutes until loaf is golden.

Celebrating Easter around Europe

Certyfikat

As Easter celebrations are near students from around Europe are going to prepare different activities and exchange them with each other. They are going to use various technological aids to record and upload their work. Cele The aim of this project is to create an Easter activity and exchange them with each other. The students are going to prepare videos, photos and Powerpoints related to Easter traditions. The students will become aware of different Easter traditions around Europe. Through videoconferences they will meet their etwinning friends virtually. Postęp działań The activities will take place during the month of March/ April. Each etwinning partner will prepare an Easter activity and upload it on Twinspace to share it with the other participants. Each etwinning group will use different technological aids/ web2tools to present their work. Spodziewane rezultaty The participants are expected to learn from each other and from this new experience. This will be something new as a school to start a project. The teachers will learn how to use Twinspace and other web2tools so that in the future they can engage in other projects. This short project will give the participants a taste of what etwinning is all about so that they will be aware that similar projects will bring a positive change in their everyday teaching. Each participant will acquire a new project experience .

Świętokrzyskie Dwujęzyczne

Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach zaprasza szkoły podstawowe, gimnazja oraz szkoły ponadgimnazjalne do udziału w projekcie Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności. Głównym zadaniem szkół, które zgłoszą się do udziału w projekcie jest przygotowanie i realizacja inicjatyw dwujęzycznych.

CELE PROJEKTU:

  • Wzrost umiejętności uczniów w zakresie praktycznego posługiwania się językiem obcym.
  • Podniesienie kompetencji metodycznych nauczycieli w zakresie nauczanie dwujęzycznego.

Projekt Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności ─ szkoły podstawowe terminy spotkań:
25.11.2015 – spotkanie stacjonarne
14.12.2015 – zajęcia e-learningowe
10.02.2016 – spotkanie stacjonarne
20.04.2016 – zajęcia e-learningowe
11.05.2016 – spotkanie stacjonarne

GRUPA DOCELOWA:

Szkoły podstawowe (klasy I–VI)
Gimnazja Szkoły ponadgimnazjalne

Więcej

Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności

W roku szkolnym 2014/2015 nauczycielki języka angielskiego Agnieszka Pastuszka i Marta Zacharska uczestniczyły w pilotażowym projekcje

W ramach projektu prowadziły zajęcia języka angielskiego i przyrody wykorzystując metodę CLIL. Content and Language Integrated Learning dotyczy zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego. Metoda CLIL jest rekomendowana przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej. Jest to technika nauczania języka obcego, która zupełnie zmienia formę lekcji – zamiast koncentrować się na samym języku, uczniowie skupiają uwagę na treściach, które ten język niesie. Innymi słowy, język towarzyski i społeczny zostaje zamieniony na język służący nauce, który od razu nabiera znaczenia dla ucznia. W ten sposób język obcy stając się medium służącym przekazywaniu wiedzy, okazuje się przydatny dla ucznia natychmiastowo, tzn. w czasie teraźniejszym, a nie w jakiejś odległej i słabo zdefiniowanej przyszłości. Nauczycielki realizowały projekt w ramach dodatkowych zajęć językowych. Szkoła otrzymała Certyfikat udziału w projekcie.

Indywidualizacja nauczania w Gminie Brody

image4661Od września 2012 roku rozpoczęły się w naszej szkole zajęcia w ramach realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania w Gminie Brody”. Zgodni e z założeniami uczestnikami projektu są uczniowi e i uczennic e klas I- III, u których zdiagnozowano indywidualne potrzeby i problemy, mogące stanowić istotną barierę w dalszym rozwoju, oraz uzdolni en i uczni owi e i uczennic e potrzebujący indywidualnego podejścia. Udział uczestników w projekcie z os tal potwierdzony przez rodzica łub opiekuna prawnego poprzez podpisanie Deklaracji uczestnictwa w projekcie.
W ramach tego projektu w szkole odbywają się:

Więcej