Drodzy Rodzice.
W związku z propozycją Rodziców dzieci kontynuujących edukację przedszkolną w naszej szkole wyprawka (akcesoria szkolne) będą zakupione przez Radę Rodziców. Wszystkie szczegóły dotyczące wyprawki omówimy w dniu rozpoczęcia roku szkolnego tj. 02.09.2024r.
Podręczniki:
Pakiet kart pracy „Strefa przedszkolaka BB i BB+” Wydawnictwa MAC – edukacja. Zakupione zostaną przez Radę Rodziców.
Proszę zakupić ćwiczeniówki do:
Religii – „Kochamy Pana Jezusa – 6 latki” Autor Ks. Prof. Stanisław Łabendowicz
Języka angielskiego – „NEW ENGLISH ADVENTURE Starter” Autor Regina Raczyńska, Cristina Bruni
Akcesoria higieniczne:
Uczniowie klas I -VIII otrzymują darmowe podręczniki i materiały ćwiczeniowe
do zajęć obowiązkowych.
Podręczniki i zeszyty ćwiczeń do nauki religii uczniowie zakupują we własnym zakresie
Harmonogram zakończenia roku szkolnego 2023/2024
klasa 0 – sala nr 6
klasa I – sala nr 4
klasa II – sala nr 15
klasa III – sala nr 5
Zapraszamy serdecznie
Dyrekcja szkoły
5 kwietnia 2024 w naszej szkole odbył się Dzień Głośnego Czytania .Wydarzenie to nawiązywało do Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci obchodzonego w rocznicę urodzin Hansa Christiana Andersena. Uczennice z Klubu Czytelniczego z kl. VI, VII i VIII w pięknych bajkowych strojach zaprezentowały wybrane baśnie Andersena w klasach I-II
Następnie prezentacja baśni odbyła się dla przedszkolaków oraz uczniów klasy ,,0”’, w pięknie przygotowanej sali przedszkola. W wydarzeniu uczestniczyła również Pani dyrektor Marzena Adamus oraz wicedyrektor Pani Krystyna Kasica.
Na początku Justyna Śpiewak przywitała zgromadzonych wprowadzając w tematykę spotkania. Zadaniem młodszych dzieci było rozpoznanie postaci , za które przebrały się starsze koleżanki.
Maluchy również przygotowały się do obchodów Dnia Książki, o czym świadczyły ich kolorowe, bajkowe stroje. Wszyscy super prezentowali się podczas parady postaci w rytmie piosenki ,,Witajcie w naszej Bajce”.
Kolejnym punktem było głośne czytanie baśni przez uczennice z klas starszych – ,,Brzydkiego kaczątka” i ,,Calineczki”. Maluszki ze spokojem i z zaciekawieniem wsłuchały się w prezentowane utwory. Wspaniale odpowiadały później na pytania oraz włączały się do rozmowy na temat zasad korzystania z książek. Wykazały się znajomością bajek, odpowiadając indywidualnie na wylosowane zagadki dotyczące różnych baśni i postaci bajkowych. Na zakończenie wychowawcy przedszkola oraz klasy ,,0” wręczyli swoim wychowankom zakładki do książek, a w nagrodę wszyscy otrzymali słodki upominek. Wspólna fotografia była ostatnim punktem wydarzenia
Głośne czytanie odbyło się w miłej atmosferze. Pani dyrektor Marzena Adamus podziękowała maluszkom, uczennicom z Klubu Czytelniczego, bibliotekarzowi oraz nauczycielom przedszkola i klasy ,,0”, którzy pomogli w organizacji tej imprezy czytelniczej.
Mamy nadzieje, że takie spotkania zachęcą młodych czytelników do częstszego odwiedzania świata baśni i spędzania miłych chwil z ich bohaterami. Tam dobro zawsze zwycięża, a czary sprawiają, że świat jest bardziej kolorowy i wesoły.
Tradycją w naszej szkole stały się obchody Tygodnia Kultury Języka, do których, również w tym roku, włączyli się uczniowie ZPO w Stykowie pod kierunkiem nauczycieli polonistów. Motywem przewodnim XXXII TKJ było hasło: ,,Życie, które mi dano, jest tylko opowieścią; ale jak ja ją opowiem, to już moja sprawa. Jedynie o to mi chodzi”. Uroczysta inauguracja projektu odbyła się w poniedziałek 11 marca. W holu szkoły zostały powieszone plakaty promujące poprawną pisownię ortograficzną, użycie związków frazeologicznych, zwrócono uwagę na trudne wyrazy, które sprawiają uczniom wiele kłopotów. Przygotowano także gazetkę promującą naszą imprezę. Wszystkie działania przeprowadzono wg ustalonego wcześniej harmonogramu .
Zorganizowano Szkolny Konkurs Ortograficzny o tytuł Mistrza Ortografii w klasach IV-VI. Święto Języka Polskiego uczciły także młodsze dzieci, włączając się do tegorocznych obchodów. Uczniowie z klas I-III, ćwicząc dykcję przez zabawę, dzielnie zmierzyli się z ,,łamańcami językowymi”, czyli zabawnymi wierszykami i rymowankami, w których występuje nagromadzenie głosek „sz”, „cz”, ,,rz” lub podobne brzmienie głosek. Wszyscy wyszli z tych potyczek zwycięsko! Promowaniu kultury języka służyły także lekcje języka polskiego. Podczas zajęć uczniowie zgłębiali zagadnienia związane z poprawnością językową, kulturą wysławiania się oraz używaniem zwrotów językowych.
Tegoroczny Tydzień Kultury Języka skupiał uwagę na szeroko pojętej sztuce opowiadania historii, której celem było konstruowanie i przedstawianie narracji w taki sposób, by wywołać emocje, budować napięcie i utrzymywać uwagę odbiorców. Realizując ten cel, uczniowie klas IV-VIII przypomnieli opowieści ,,zapisane” w podaniach polskich. W piątek, w holu szkoły, odbyło się opowiadanie znanych legend połączone z ich inscenizacją. Młodzi artyści dali wspaniały pokaz swoich umiejętności aktorskich. Na scenie pojawiały się kolejno postacie z takich legend jak ,,Pan Twardowski”, ,,Poznańskie Koziołki”, ,, Smok wawelski”, ,, Legenda o Lechu, Czechu i Rusie”. Wykonawcy przygotowali też rekwizyty, zadbali o odpowiednie stroje i scenerię wydarzeń. Występem starszych kolegów i koleżanek zachwyceni byli przede wszystkim najmłodsi uczniowie, którym inscenizacje bardzo się podobały.
W tym dniu odbyło się także uroczyste podsumowanie wszystkich przedsięwzięć realizowanych w ramach obchodów XXXII TKJ. Z rąk pani dyrektor Marzeny Adamus oraz nauczycieli polonistów uczniowie otrzymali słodkie upominki.
Nad właściwym przygotowaniem inscenizacji, przebiegiem konkursów czuwały panie: Elżbieta Rozwadowska i Ewa Brela.
Serdecznie dziękujemy dzieciom za aktywne uczestnictwo w tak ważnym projekcie oraz rodzicom za pomoc w przygotowaniu strojów do inscenizacji.
Dzień Kolorowej Skarpetki
21 marca to nie tylko dzień powitania wiosny! To także święto Kolorowej Skarpetki i Dzień Zespołu Downa. W naszej szkole dzieci już od najmłodszych lat uczą się zwiększania świadomości na temat Zespołu Downa, likwidowania barier i uprzedzeń. Dzięki temu wiedzą, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy. Nasze najmłodsze dzieciaczki z ,,zerówki’’ oraz przedszkolaczki włączyły się w obchody tego wyjątkowego dnia, zakładając dwie różne, kolorowe skarpetki na znak solidarności z osobami z Zespołem Downa. Z ciekawością poznawały losy ,,Skarpetki Fredzi” i razem z fioletową skarpetką przeniosły się w świat fioletowy- wyjątkowy!!! W tym dniu dzieci z klasy I oraz II zapoznały się z bajką J. Chmielewskiej pt. „Tajemnica znikających ciasteczek” i poznały postać Mikołaja – dziecka z Zespołem Downa. Wykorzystując równego rodzaju karty ze skarpetkami, tworzyły rymy i zabawy językowe, a na koniec projektowały swoje własne skarpetki. Uczniowie klas starszych również aktywnie uczestniczyli w warsztatach dotyczących Zespołu Downa. Zakładając kolorowe, niepasujące skarpetki, zwracamy na siebie uwagę, a tym samym zwracamy uwagę na problemy, z którymi borykają się osoby z Zespołem Downa. Pokazujemy, że różni nas od nich tak niewiele, jeden niepasujący, dodatkowy chromosom, tak jak jedna niepasująca skarpetka. Jest to wyjątkowy dzień, który pozwala zwiększyć świadomość społeczną, uczy tolerancji, akceptacji i zrozumienia.
Każdy z nas jest inny, ale każdy z nas jest wyjątkowy. Często w naszym społeczeństwie mówimy o potrzebie równości, ale równość nie oznacza jednorodności. Każdy z nas, niezależnie od różnic, ma prawo do szacunku, miłości i możliwości rozwoju. Wspólnie zobowiązujemy się do walki z uprzedzeniami i dyskryminacją, bo to właśnie one ograniczają możliwości osób z Zespołem Downa i innych osób z niepełnosprawnościami.
Opracowała Anna Drukała- pedagog specjalny
Ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (tzw. Ustawa o ochronie małoletnich) wprowadza nowe instrumenty ochrony praw dzieci, m.in. nakłada na podmioty pracujące z dziećmi, obowiązek posiadania Standardów Ochrony Małoletnich. W naszej szkole dyrekcja, nauczyciele i inni pracownicy są zaangażowani w opracowanie ww. dokumentu. Do współpracy serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych rodziców. Koordynatorkami wszystkich działań są pedagog szkolny pani Beata Kryzińska oraz pedagog specjalny pani Anna Drukała.
Zapraszamy do współpracy !
Godziny dostępności nauczycieli w ZPO w Stykowie
w roku szkolnym 2023/2024
Lp. | Nazwisko i imię nauczyciela | Dzień tygodnia | Godzina dostępności |
1. | Adamus Marzena | wtorek | 14.00-15.00 |
2. | Bartos Sylwia | poniedziałek | 12.00-13.00 |
3. | Brela Ewa | wtorek | 9.50-10.20 |
4. | Bryła Magdalena | poniedziałek | 10.30-11.30 |
5. | Drukała Anna | środa | 13.30- 14.30 |
6. | Jędrzejczyk Ilona | poniedziałek | 12.00-13.00 |
7. | Kalinowska Ewelina | wtorek | 7.50-8.50 |
8. | Kasica Krystyna | poniedziałek | 14.00-15.00 |
9. | Kępa Dorota | środa | 13.00-14.00 |
10. | Kryzińska Beata | środa ( co drugi tydzień- II i IV tydzień miesiąca). | 15.20-16.20 |
11. | Kubala Anna | poniedziałek | 11.35-12.35 |
12. | Łygan Włodzimierz | środa | 9.40 – 10.00 |
13. | Michalczewska Barbara | piątek (co drugi) | 11.00-12.00 |
14. | Michalczewska Kinga | czwartek | 11.50- 12.50 |
15. | Pastuszka Agnieszka | wtorek | 8.40—9.40 |
16. | Raban Diana | wtorek | 10.45-11.45 |
17. | Rozwadowska Elżbieta | środa | 12.35- 13.35 |
18. | Rycombel Anna | czwartek | 10.35-11.35 |
19. | Śpiewak Justyna | wtorek | 13.40- 14.40 |
20. | Tomczyńska Małgorzata | piątek | 9.40- 10.40 |
21. | Turek Danuta | piątek | 8.45- 9.45 |
22. | Zbrożyna Wioletta | wtorek ( co drugi) | 14.25-15.25 |
23. | Zięba Lidia | piątek | 14.25- 14.40 |
24. | Zwada Agnieszka | czwartek ( co drugi) | 13.30-14.30 |