W marcu mówiliśmy o znaczeniu zdrowia i czynników warunkujących prawidłowy rozwój. Zwróciliśmy uwagę na właściwe odżywianie, higienę osobistą oraz uprawianie sportu. Czytaliśmy wiersz pt. „Zdrowy duch” i wiele innych wybranych utworów. Rozmawialiśmy na temat opowiadania edukacyjnego „Równowaga – nierównowaga”. Nawiązując do tematu wykonaliśmy prace plastyczne pt.: „Moje ulubione warzywa i owoce” oraz „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Rozmawialiśmy również na temat zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży. Wspólnie wykonaliśmy plakat dotyczący piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Rozwijając logiczne myślenie rozwiązywaliśmy zagadki o tematyce zdrowotnej. Tworzyliśmy także budowle przestrzenne z użyciem klocków magnetycznych. Zabawy ruchowe najczęściej odbywały się na „Magicznym dywanie” oraz w sali gimnastycznej.
W kolejnych tygodniach mówiliśmy o pracy kobiet w różnych zawodach. Wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „Zawód mojej mamy” Rozwiązywaliśmy zagadki i kolorowaliśmy prace związane z tematyką tygodnia. Ćwiczyliśmy sprawność manualną lepiąc z plasteliny. Natomiast w sali gimnastycznej rozwijaliśmy sprawność ruchową. Na zajęciach świetlicowych budowaliśmy roboty z klocków magnetycznych oraz doskonaliliśmy grę w szachy i warcaby.
Obserwując budzącą się wiosnę poczuliśmy przypływ energii. Tematem przewodnim w tym tygodniu były pierwsze wiosenne kwiaty (przebiśniegi, krokusy, śnieżynki, zawilce). Z zainteresowaniem słuchaliśmy wierszy i opowiadań wiosennych. Czytaliśmy z podziałem na role wiersz pt. „Ptasie radio” Juliana Tuwima oraz ciekawostki dotyczące pierwszych oznak wiosny. Rozmawialiśmy na temat ptaków przylatujących do Polski wiosną. Stworzyliśmy pracę plastyczno-techniczną pt. „Pan Bocian”. Oglądaliśmy filmy przyrodnicze i edukacyjne. Porozmawialiśmy na temat wiosennych zwyczajów „topienia Marzanny”.
Kolejny tydzień zrealizowaliśmy „barwnie”. Mówiliśmy o znaczeniu kolorów, barwach ciepłych i zimnych, łączeniu barw podstawowych z pochodnymi. Wykonaliśmy pracę plastyczną z użyciem barw podstawowych – czyli kolorem czerwonym, żółtym i niebieskim. Rozmawialiśmy o naszych ulubionych kolorach. Debatowaliśmy o znaczeniu kolorów w przyrodzie i o barwach ochronnych w świecie zwierząt. Malowaliśmy kolorowanki dotyczące Światowego Dnia Wody i wyjaśniliśmy skąd się bierze woda słodka i słona. Dowiedzieliśmy się, jak ważne są metody oszczędzania wody. Przybliżyliśmy także świat sztuki. Rozmawialiśmy o sztukach plastycznych i ich dziedzinach. W dalszym ciągu stosowaliśmy zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem gier świetlicowych.
W ostatnim tygodniu wprowadziliśmy tematy dotyczące dobrego zachowania. Wdrażaliśmy do właściwych postaw związanych z zachowaniem uczniów i mówiliśmy o kulturalnym zachowaniu się podczas spożywania śniadań i obiadów. Zapoznaliśmy się z bohaterami opowiadania edukacyjnego „Słowa, które ranią”. Zwróciliśmy szczególną uwagę na prawidłowe odnoszenie się uczniów do siebie, pracowników szkoły, osób starszych. Utrwaliliśmy magiczne słowa: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Na wesoło interpretowaliśmy czytany wiersz Jana Brzechwy pt. „Kwoka”. Wykonaliśmy wiele rysunków pastelami. Najczęściej stosowano zabawy stolikowe i karciane. Nie możemy zapomnieć o Kiermaszu Wielkanocnym, na którym można było zakupić wiele ciekawostek, z którego część dochodu przeznaczono na cele charytatywne. Wszystkim kupującym serdecznie dziękujemy.
W dniach 30 marca – 4 kwietnia odbył się tradycyjnie Kiermasz Wielkanocny, za który odpowiedzialne były nauczycielki: K. Michalczewska i M. Bryła.
Uczniowie, Rodzice, Grono Pedagogiczne wraz z Pracownikami naszej szkoły mogli zadbać o świąteczny nastrój w swoim domu kupując własnoręcznie wykonane ozdoby m.in. koszyczki, zajączki, kurki czy kartki.
W sprzedaży na stoisku pomagały uczennice: Kaja Koszarska, Klaudia Wiśnios, Oliwia Ziółkowska oraz Zosia Orczyk.
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i wsparcie inicjatywy. Zebrane pieniądze zostały przekazane m.in. na cel charytatywny, nagrody konkursowe, zakup potrzebnych materiałów do świetlicy i klasy II.
W marcu, podczas pobytu w świetlicy szkolnej, uczniowie bardzo chętnie sięgali po klocki magnetyczne. Tworzyli budowle przestrzenne współpracując ze sobą w zespołach. Były to doskonałe ćwiczenia usprawniające motorykę małą, zręczność, wyobraźnię oraz logiczne myślenie.
W Światowy Dzień Wody uczniowie zapoznali się z planszą prezentującą obieg wody w przyrodzie. Dowiedzieli się, skąd bierze się woda słona i słodka.
Farbami w podstawowych barwach wykonywali ciekawe prace plastyczne.