W marcu mówiliśmy o znaczeniu zdrowia i czynników warunkujących prawidłowy rozwój. Zwróciliśmy uwagę na właściwe odżywianie, higienę osobistą oraz uprawianie sportu. Czytaliśmy wiersz pt. „Zdrowy duch” i wiele innych wybranych utworów. Rozmawialiśmy na temat opowiadania edukacyjnego „Równowaga – nierównowaga”. Nawiązując do tematu wykonaliśmy prace plastyczne pt.: „Moje ulubione warzywa i owoce” oraz „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Rozmawialiśmy również na temat zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży. Wspólnie wykonaliśmy plakat dotyczący piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Rozwijając logiczne myślenie rozwiązywaliśmy zagadki o tematyce zdrowotnej. Tworzyliśmy także budowle przestrzenne z użyciem klocków magnetycznych. Zabawy ruchowe najczęściej odbywały się na „Magicznym dywanie” oraz w sali gimnastycznej.
W kolejnych tygodniach mówiliśmy o pracy kobiet w różnych zawodach. Wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „Zawód mojej mamy” Rozwiązywaliśmy zagadki i kolorowaliśmy prace związane z tematyką tygodnia. Ćwiczyliśmy sprawność manualną lepiąc z plasteliny. Natomiast w sali gimnastycznej rozwijaliśmy sprawność ruchową. Na zajęciach świetlicowych budowaliśmy roboty z klocków magnetycznych oraz doskonaliliśmy grę w szachy i warcaby.
Obserwując budzącą się wiosnę poczuliśmy przypływ energii. Tematem przewodnim w tym tygodniu były pierwsze wiosenne kwiaty (przebiśniegi, krokusy, śnieżynki, zawilce). Z zainteresowaniem słuchaliśmy wierszy i opowiadań wiosennych. Czytaliśmy z podziałem na role wiersz pt. „Ptasie radio” Juliana Tuwima oraz ciekawostki dotyczące pierwszych oznak wiosny. Rozmawialiśmy na temat ptaków przylatujących do Polski wiosną. Stworzyliśmy pracę plastyczno-techniczną pt. „Pan Bocian”. Oglądaliśmy filmy przyrodnicze i edukacyjne. Porozmawialiśmy na temat wiosennych zwyczajów „topienia Marzanny”.
Kolejny tydzień zrealizowaliśmy „barwnie”. Mówiliśmy o znaczeniu kolorów, barwach ciepłych i zimnych, łączeniu barw podstawowych z pochodnymi. Wykonaliśmy pracę plastyczną z użyciem barw podstawowych – czyli kolorem czerwonym, żółtym i niebieskim. Rozmawialiśmy o naszych ulubionych kolorach. Debatowaliśmy o znaczeniu kolorów w przyrodzie i o barwach ochronnych w świecie zwierząt. Malowaliśmy kolorowanki dotyczące Światowego Dnia Wody i wyjaśniliśmy skąd się bierze woda słodka i słona. Dowiedzieliśmy się, jak ważne są metody oszczędzania wody. Przybliżyliśmy także świat sztuki. Rozmawialiśmy o sztukach plastycznych i ich dziedzinach. W dalszym ciągu stosowaliśmy zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem gier świetlicowych.
W ostatnim tygodniu wprowadziliśmy tematy dotyczące dobrego zachowania. Wdrażaliśmy do właściwych postaw związanych z zachowaniem uczniów i mówiliśmy o kulturalnym zachowaniu się podczas spożywania śniadań i obiadów. Zapoznaliśmy się z bohaterami opowiadania edukacyjnego „Słowa, które ranią”. Zwróciliśmy szczególną uwagę na prawidłowe odnoszenie się uczniów do siebie, pracowników szkoły, osób starszych. Utrwaliliśmy magiczne słowa: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Na wesoło interpretowaliśmy czytany wiersz Jana Brzechwy pt. „Kwoka”. Wykonaliśmy wiele rysunków pastelami. Najczęściej stosowano zabawy stolikowe i karciane. Nie możemy zapomnieć o Kiermaszu Wielkanocnym, na którym można było zakupić wiele ciekawostek, z którego część dochodu przeznaczono na cele charytatywne. Wszystkim kupującym serdecznie dziękujemy.
W dniach 30 marca – 4 kwietnia odbył się tradycyjnie Kiermasz Wielkanocny, za który odpowiedzialne były nauczycielki: K. Michalczewska i M. Bryła.
Uczniowie, Rodzice, Grono Pedagogiczne wraz z Pracownikami naszej szkoły mogli zadbać o świąteczny nastrój w swoim domu kupując własnoręcznie wykonane ozdoby m.in. koszyczki, zajączki, kurki czy kartki.
W sprzedaży na stoisku pomagały uczennice: Kaja Koszarska, Klaudia Wiśnios, Oliwia Ziółkowska oraz Zosia Orczyk.
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i wsparcie inicjatywy. Zebrane pieniądze zostały przekazane m.in. na cel charytatywny, nagrody konkursowe, zakup potrzebnych materiałów do świetlicy i klasy II.
W marcu, podczas pobytu w świetlicy szkolnej, uczniowie bardzo chętnie sięgali po klocki magnetyczne. Tworzyli budowle przestrzenne współpracując ze sobą w zespołach. Były to doskonałe ćwiczenia usprawniające motorykę małą, zręczność, wyobraźnię oraz logiczne myślenie.
W Światowy Dzień Wody uczniowie zapoznali się z planszą prezentującą obieg wody w przyrodzie. Dowiedzieli się, skąd bierze się woda słona i słodka.
Farbami w podstawowych barwach wykonywali ciekawe prace plastyczne.
Ferie zimowe za nami, a my z powrotem w szkole. Tylko jeden dzień dzielił nas od święta zakochanych, w związku z tym wykonaliśmy kartki okolicznościowe z pozdrowieniem dla bliskiej nam osoby. W Walentynki czekaliśmy, aż szkolna i świetlicowa poczta walentynkowa zbierze i rozda oczekiwane kartki z życzeniami. Nadmiar walentynek z ledwością mieścił się w pudełkach 🙂 W kolejnych dniach poruszyliśmy tematy związane z tym świętem – Kim był św. Walenty? Czym jest przyjaźń w życiu człowieka? Czy są nam potrzebni przyjaciele? Debatowaliśmy również na temat koleżeństwa, przyjaźni, miłości i sposobów okazywania uczuć. Wykonaliśmy interesujące prace plastyczne pt. „Mój przyjaciel”. Rozmawialiśmy na temat zwyczaju obdarowywania się prezentami 14 lutego i oglądaliśmy prezentację multimedialną dotyczącą „Walentynek w Polsce i na świecie”. Często korzystaliśmy z zabaw na „Magicznym dywanie”, zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem klocków magnetycznych, mini wafli i Lego. Graliśmy w szachy i warcaby.
W kolejnym tygodniu poruszyliśmy tematy nawiązujące do bajek. Poznaliśmy rolę bajek terapeutycznych oraz wyjaśniliśmy dlaczego warto czytać baśnie. Odgadywaliśmy tytuły bajek po czytanych fragmentach lub ilustracjach. Wykonaliśmy ilustracje do dowolnej bajki. Oglądaliśmy prezentację multimedialną „Jak powstaje książka?” Projektowaliśmy okładki do wymyślonej lub wybranej bajki. Z zabaw swobodnych najczęściej sięgaliśmy po zabawy konstrukcyjne i rozwijające logiczne myślenie. W sali gimnastycznej królowała piłka nożna, hula-hop oraz zabawy tematyczne. Ogłosiliśmy świetlicowy konkurs pięknego czytania pt. „Pięknie czytam”, który został rozstrzygnięty 01.03.2023 r.
Pod koniec miesiąca rozpoczęliśmy dyskusje dotyczące znaczenia zdrowia i czynników warunkujących prawidłowy rozwój. Zwróciliśmy uwagę na właściwe odżywianie się, higienę osobistą oraz uprawianie sportu. Czytaliśmy wiersz pt. „Zdrowy duch”.