W pierwszym tygodniu października na zajęciach świetlicowych rozmawialiśmy o zwierzętach domowych, a konkretnie o pieskach i kotkach, bo to one najczęściej mieszkają razem z dziećmi. Temat ten był wszystkim dobrze znany, dlatego dzieci bardzo chętnie dzieliły się swoimi spostrzeżeniami i wymieniały doświadczeniami. Swoich pupili przedstawiły w pracy plastycznej i rzeźbie z plasteliny. Śpiewały piosenkę pt. „Kundel bury”.
Dzieci uczestniczyły w dekoracji gazetki świetlicowej na temat „STOP PRZEMOCY”. Rozmawiały na temat przemocy psychicznej i fizycznej w szkole. Dowiedziały się, co to jest cyberprzemoc i jakie zagrożenia za sobą niesie. Najczęściej bawiły się klockami, samochodzikami oraz piłkami.
Kolejny tydzień to praca wokół Dnia Edukacji Narodowej. Na zajęciach dzieci dowiedziały się, co to za święto, opowiadały o swoich nauczycielach, szukały cech idealnego nauczyciela oraz rozmawiały o znaczeniu pracy nauczyciela i innych pracowników szkoły. Dowolną techniką wykonały laurki dla swoich wychowawców redagując wspólnie życzenia. Jak zawsze mogły liczyć na pomoc w odrabianiu prac domowych. Dzieci uczestniczyły w grach i zabawach ruchowych organizowanych w sali gimnastycznej oraz nauczyły się gry w kręgle.
W trzecim tygodniu pracy świetlicy rozmawialiśmy o jesieni. Dzieci opowiadały o zmianach zachodzących jesienią w polu, w lesie, w sadzie, w ogrodzie. Z placu szkolnego podziwiały piękno jesiennego krajobrazu. Wykonały prace plastyczne pt. „Jesień” z użyciem różnych materiałów oraz różne kolorowanki o tej tematyce. Rozwiązywały jesienne rebusy i krzyżówki. Znając charakterystyczne cechy jesieni dzieci wiedzą, jak ubierać się, aby nie zachorować. Dzieci uczestniczyły w grach i zabawach strategicznych, planszowych i karcianych integrujących grupę.
Ostatni tydzień poświęciliśmy pamięci o tych, którzy odeszli. Był to czas, aby przy okazji organizowanych zajęć powspominać chwile spędzone z bliskimi, którzy odeszli z naszego otoczenia. Na zajęciach dzieci dowiedziały się, jak obchodzone jest Święto Zmarłych w Polsce, a jak na świecie. Rozmawiały o zbliżającym się święcie oraz przypomniały o odpowiednim zachowaniu się na cmentarzu. Dzieci zapoznały się z wierszem Hanny Łochockiej „Płoną świece” oraz wykonały pracę plastyczno – techniczą „Płomień świecy”. Utrwalały odczytywanie godzin na zegarze oraz dokonywały obliczeń zegarowych. Największą popularnością cieszyły się zabawy według upodobań dzieci.