Laboratoria przyszłości

Magiczny świat klocków

Styczeń to miesiąc nowych wyzwań. Prace uczniów przybierają coraz lepszej formy. Budowle 3D, konstrukcje nowoczesnych budynków i przestrzeni rozwijają wśród dzieci kreatywność i twórcze myślenie. Farbami z programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie przelewali na papier wytwory swojej wyobraźni pejzaże zimowe.

#LaboratoriaPrzyszłości w świetlicy szkolnej

Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków magnetycznych są doskonałą okazją do rozwijania twórczego myślenia, spostrzegawczości jak również do integracji i nauki pracy w zespole.

Tempery zakupione w ramach Laboratoriów Przyszłości stały się na zajęciach świetlicowych środkiem artystycznego wyrazu emocji i spostrzeżeń dzieci.

Laboratoria Przyszłości w październiku

Pomoce zakupione w ramach “Laboratoriów Przyszłości” są wykorzystywane nie tylko na zajęciach z uczniami… Tablica multimedialna odgrywała, obok uczniów klasy III, główną rolę podczas uroczystości Dnia Edukacji Narodowej przygotowanej przez p. Kingę Michalczewską.

Odpowiedzi udzielane przez uczniów w skeczu “Familiada w szkole” pojawiały się na tablicy, jak w popularnym teleturnieju. Następnie tablica zamieniła się w część dekoracji.

Tablica multimedialna była doskonałym wsparciem w nauce kodowania i programowania dla uczniów klasy III uczęszczających na zajęcia rozwijające kreatywność “Młody Programista” oraz w zajęciach lekcyjnych m.in. do oglądania filmów edukacyjnych, pisania czy pracy z multibookiem.

W świetlicy grupa integrowała się korzystając z zabaw konstrukcyjnych z użyciem klocków magnetycznych.

#LaboratoriaPrzyszłości – wrzesień 2023r.

W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie młodszych klas kontynuują naukę kreatywnego i logicznego myślenia poprzez zabawę pomocami zakupionymi w ramach Laboratoriów Przyszłości.

W świetlicy szkolnej dzieci chętnie konstruowały budowle 3D z klocków magnetycznych, a ich pomysły były bardzo ciekawe.

Uczniowie klasy III na zajęciach rozwijających kreatywność “Młody Programista” programowali robota edukacyjnego GeniBot.

Laboratoria Przyszłości w świetlicy

Uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej podczas zajęć korzystają z pomocy zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W maju korzystając z klocków magnetycznych dzieci ćwiczyły spostrzegawczość i rozwijały logiczne myślenie. Integrowały się tworząc wspólne budowle.

Niewątpliwą atrakcję stanowi także korzystnie z zakupionych w ramach Laboratoriów Przyszłości farb. W tym miesiącu powstały dzięki nim fantastyczne wiosenne drzewa.

Zabawa przez naukę, działanie w praktyce pobudza wyobraźnię i kreatywność uczniów.

Konstruujemy robota

W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości nasza szkoła zakupiła robota edukacyjnego mBota. Największą frajdą jest to, że uczniowie klasy II mogą go sami konstruować. Kierując się instrukcją, krok po kroku łączą elementy. Największym zaangażowaniem wykazują się chłopcy – widać, że majsterkowanie nie jest im obce. Jeszcze trochę czasu i robot zostanie ukończony.

Laboratoria Przyszłości w świetlicy szkolnej

W marcu, podczas pobytu w świetlicy szkolnej, uczniowie bardzo chętnie sięgali po klocki magnetyczne. Tworzyli budowle przestrzenne współpracując ze sobą w zespołach. Były to doskonałe ćwiczenia usprawniające motorykę małą, zręczność, wyobraźnię oraz logiczne myślenie.

W Światowy Dzień Wody uczniowie zapoznali się z planszą prezentującą obieg wody w przyrodzie. Dowiedzieli się, skąd bierze się woda słona i słodka.

Farbami w podstawowych barwach wykonywali ciekawe prace plastyczne.

Lekacja otwarta w klasie II

27 marca zajęcia rozwijające kreatywność realizowane w klasie II miały postać lekcji otwartej, na którą zostało zaproszone Grono Pedagogiczne ZPO w Stykowie.

Zajęcia „Młody Programista” są poświęcone nauce kodowania i programowania, jak również rozwijaniu kompetencji miękkich wśród uczniów.

Tematem zajęć w tym dniu był „Światowy Dzień Wody”. Uczniowie, podzieleni na zespoły pracowali nad różnymi zadaniami, których woda była głównym bohaterem.

Pierwszy zespół pracował nad ułożeniem kropli wody na macie do kodowania według koordynatów oraz zaprogramowaniem GeniBota tak, aby objechał ją dookoła.

Drugi zespół za pomocą odpowiedniej sekwencji barw kodował trasę Ozobota, by ten omijał kałuże.

Trzeci zespół układał z puzzli dla Botleya taką trasę, aby kojarzyła się z wodą.

Uczniowie w czwartym zespole zastanawiali się nad tym, do czego służy woda. Następnie układali z krążków kod, aby kubeczek przeszedł po każdym z obrazków rozłożonych na macie i dotarł do mety.

Piąty zespół analizował zachowania ludzi i oceniał, czy w dany sposób oszczędzają wodę, czy nie. Jeśli tak – układali trasę z zielonych puzzli, jeśli nie – z czerwonych. Przejeżdżający po nich Ozobot zaświecał się na wskazane kolory.

Po upływie wyznaczonego czasu dzieci wraz z nauczycielem i przybyłymi na lekcję gośćmi sprawdzali poprawność realizacji poleceń.

Na koniec zajęć uczniowie podzielili się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi lekcji i tego, czego się na niej nauczyli oraz obejrzeli krótki film edukacyjny PAH na temat: „Woda nie tylko w kranie”.

Na zajęciach wykorzystano pomoce zakupione w ramach projektu „LaboratoriaPrzyszłości”.

Zajęcia poprowadziła wychowawczyni klasy II – Kinga Michaczewska.