Ze Świetlicy

INFORMACJA DLA RODZICÓW

24 września (środa) o godzinie 16:00 w świetlicy szkolnej odbędzie się zebranie z rodzicami
dzieci przyjętych do świetlicy.
Na zebraniu rodzice zapoznają się z:
1. Regulaminem świetlicy.
2. Rocznym planem pracy wychowawczo-dydaktycznej świetlicy szkolnej.
3. Tygodniowym rozkładem zajęć.
4. Ramowym rozkładem dnia.
5. Z jednorazowymi upoważnieniami do odbioru dziecka przez osobę niewpisaną w karcie zgłoszenia ucznia do świetlicy szkolnej.

Bardzo prosimy w miarę możliwości, by rodzice dzieci przyjętychdo świetlicy szkolnej dostarczyli ryzę papieru ksero. Dziękujemy!

Akcja sprzątanie świata

OGŁOSZENIE!

Dnia 19 września 2025 r. w piątek Zespół Placówek Oświatowych w Stykowie
po raz kolejny włącza się do akcji „Sprzątanie Świata – Polska”. Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem „W naturę z kulturą”, zachęcając do świadomego i kulturalnego spędzania czasu
na łonie natury i minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko.
Celem akcji jest dbanie o czystość przyrody, promowanie nieśmiecenia i budowanie świadomości ekologicznej.
Uczniowie ZPO w Stykowie wyruszą sprzątać świat na 3 i 4 godzinie lekcyjnej:
Kl. „0” oraz przedszkole – teren wokół szkoły
Kl. I i III – ulica w stronę Kuczowa
Kl. II – teren w kierunku Stokrotki
Kl. IV i V – boisko „Wodnik – Styków”
Kl. VI i VII – teren w stronę cmentarza
Kl. VIII – ulica Świętokrzyska (6 godzina lekcyjna)

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA ŚWIETLICY SZKOLNEJ

Drodzy Rodzice, zapisy uczniów do świetlicy na rok szkolny 2025/2026 przyjmowane będą do 12.09.2025 r., do piątku.

Wypełnione karty zgłoszenia dziecka należy dostarczyć wychowawcom świetlicy. Po weryfikacji zgłoszeń zostanie wywieszona informacja o uczniach przyjętych do świetlicy szkolnej, dnia 15.09.2025 r.

Rodzice, którzy wypełnili karty zgłoszenia ucznia do świetlicy w ubiegłym roku są zobowiązani do ich weryfikacji, jeżeli uległy one zmianie.

Karta zgłoszenia ucznia do świetlicy szkolnej – dokument do pobrania w formacie pdf.

Link do pobrania karty zgłoszeniowej: Karta zgłoszenia ucznia do świetlicy szkolnej

 

Czerwiec w świetlicy szkolnej

I tydzień – Dziecięce marzenia

Pierwszy tydzień minął na rozrywkach i zabawach naszych uczniów. W końcu Dzień Dziecka jest tylko raz w roku, a szkoda J W tym tygodniu pełnym radości i niespodzianek odgadywaliśmy na podstawie rysunków, jak i gdzie uczniowie spędzili Dzień Dziecka. Rozmawialiśmy na temat zainteresowań dzieci i wykonaliśmy prace plastyczną pt. „Moje hobby”. Omówiliśmy podstawowe prawa i obowiązki dziecka. Wyjaśniliśmy dlaczego takie są i co z tego wynika. Z innowacji pedagogicznej „Dobre maniery na co dzień” zrealizowaliśmy kolejny temat – Na wakacjach w kraju i zagranicą. Innowacji pedagogiczna „Cztery pory roku w ogrodzie”  pokazała nam jak ważna jest systematyczna praca. Grupa świetlicowa pikowała sałatę w ogródku szkolnym oraz próbowała swoich sił w szczepieniu hortensji bukietowej. Na efekty musimy nieco poczekać.

II tydzień – Dbamy o zdrowie i kondycję

W tym tygodniu rozmawialiśmy na temat znaczenia zdrowia i czynników warunkujących prawidłowy rozwój. Dzieci malowały swoje ulubione owoce i warzywa – wyjaśniały dlaczego takie, a nie inne. Oglądaliśmy film edukacyjny pt.” Śnieżnobiały uśmiech” oraz prezentację multimedialną „Zdrowy styl życia dzieci i młodzieży”. Kolorowaliśmy przybory do mycia zębów. Rozwiązywaliśmy krzyżówki i rebusy o tematyce zdrowotnej. Kontynuując innowację pedagogiczną „Cztery pory roku w ogrodzie” świetliczaki plewili rośliny na stanowisku 1. Uczyli się rozpoznawać chwasty od roślin ozdobnych.  Podsumowaliśmy innowację pedagogiczną „Dobre maniery na co dzień”. Uczniowie z grupy świetlicowej mogli wziąć udział w konkursie świetlicowym pt. „Mistrz dobrych manier”, którego rozstrzygnięcie odbędzie się pod koniec czerwca.

III tydzień – Zakątki Polski

Palcem po mapie – tak brzmi hasło przyszłych wakacji. Uczniowie chętnie opowiadali, gdzie wybierają się na wakacje. Wykorzystując Atlas Polski, Atlas Miast Polski i wiele innych książek związanych z naszym krajem uczniowie wyszukiwali miejsc i informacji z nimi związanych. Czytali co mogą w danym miejscu zwiedzić i oglądaliśmy filmy krajoznawcze. Z użyciem audiobooka słuchaliśmy o Legendach świętokrzyskich. Zrealizowaliśmy kolejny temat z innowacji pedagogicznej „Cztery pory roku w ogrodzie” – Bliżej lata. Przygotowaliśmy stanowisko 3 z uczniami kl. VI – usuwaliśmy trawę i przekopywaliśmy ziemię. W ostatnim tygodniu liczymy na finisz prac zaplanowanych na ten rok szkolny.

IV tydzień – Bezpieczne wakacje

W ostatnim tygodniu dużo mówiliśmy o bezpiecznym spędzaniu wakacji.

Przypomnieliśmy o konieczności korzystania z ważnych telefonów w sytuacji zagrażających zdrowiu lub życiu. Wykonaliśmy pracę plastyczną wykonaną techniką dowolną pt. „Moje wymarzone wakacje”, ale również laurki z okazji Dnia Ojca. Wyłoniliśmy z grupy świetlicowej „Mistrzów dobrych manier”, którzy w nagrodę otrzymali dyplom z wyróżnieniem. Osoby, które najczęściej brały udział w innowacji pedagogicznej „Cztery pory roku w ogrodzie” otrzymali dyplom oraz książki nawiązujące do innowacji. „Pracusiom” dziękujemy i gratulujemy J  Na koniec wykonaliśmy dekorację gazetki na zakończenie roku szkolnego oraz porządkowaliśmy świetlicę szkolną.

Maj w świetlicy szkolnej

I tydzień – Hałasowi powiedz STOP, będziesz zdrowy cały rok

Ten miesiąc był bardzo pracowity. Realizowaliśmy Program Profilaktyki Antytytoniowej: „Czyste powietrze wokół nas” w przedszkolu i kl. 0 oraz „Nie pal przy mnie, proszę” w kl. I-III. W tym tygodniu wyjaśnialiśmy definicję hałasu. Rozmawialiśmy nt. dźwięków, które towarzyszą nam w życiu codziennym i których autorem jest człowiek. Słuchaliśmy muzyki relaksacyjnej w sali gimnastycznej. Mówiliśmy o szkodliwości hałasu oraz o działaniach człowieka, które powodują zmniejszenie hałasu. Oglądaliśmy filmiki edukacyjne dotyczące dźwięków przyjaznych i nie przyjaznych ludziom, zwierzętom. Realizując innowację pedagogiczną „Cztery pory roku w ogrodzie” odkrywaliśmy piękno natury – wsłuchiwaliśmy się w odgłosy przyrody.  Świetliczaki wysiewały mieszanki kwiatów w ogródku szkolnym, a uczniowie kl. VI usuwali trawę i przekopywali ziemię na stanowisku 2.

II tydzień – Uroki kwitnących sadów

Skoro mówimy o sadach to i o pszczołach też powinniśmy porozmawiać. Dlatego też, mimo iż tydzień nauki był krótki ze względu na egzaminy ósmoklasistów, nie zabrakło tematów dotyczących pszczół. Szukaliśmy w książce informacji na temat ich pracy i cyklu życia. Słuchaliśmy wiadomości z płyty dotyczących życia pszczół. Wykonaliśmy prace plastyczno- techniczne z użyciem bibuły, papieru kolorowego pt. „Kwitnące drzewa”. Omawialiśmy gatunki drzew spotykanych w sadach. Częściej Zabawy ruchowe odbywały się na świeżym powietrzu.

III tydzień – Wpływ człowieka na środowisko

W kolejnym tygodniu poruszyliśmy tematy związane z cyklicznością pór roku.  Mówiliśmy o charakterystycznych cechach jesieni. Zmianach zachodzących w ciągu roku: w polu, w lesie, w sadzie, w ogrodzie. Wykonaliśmy ciekawe prace plastyczno-techniczne „Wiosenne drzewa”. Przedstawiliśmy prezentację multimedialną w formie mini wykładu pt. „Zostać przyjacielem natury”. Omawialiśmy zmiany ekologiczne i brak wody w przyrodzie. Przybliżyliśmy również sposoby oszczędzania wody i co za tym idzie, ratowania przyrody. W ramach innowacji pedagogicznej „Dobre maniery na co dzień” – prezentowaliśmy odpowiednie zachowanie w czasie uroczystości rodzinnych i spożywania posiłków.

Natomiast w ramach doradztwa zawodowego tworzyliśmy obrazki przestrzenne w formie kolażu – łazienka, pokój, kuchnia.

IV tydzień – Dzień matki

Pamiętaliśmy również, by uczcić Dzień Matki. Tworzyliśmy z kolorowego papieru laurki dla mam oraz wypisywaliśmy kartki. Słuchaliśmy i śpiewaliśmy piosenki o naszych mamach. Rozmawialiśmy „W jaki sposób okazywać miłość i szacunek w rodzinie?” Chętne dzieci opowiadały, gdzie ich mamy pracują i jak ciężka może być ich praca. Uczniowie usiłowali odtworzyć wizerunek swoich mam w pracy plastycznej pt. „Portret mojej mamy”. W dalszym ciągu kontynuowaliśmy naukę korzystania z zegara mechanicznego. Starsi uczniowie rozwiązywali zadania z treścią dotyczące obliczeń zegarowych. Świetlica szkolna włączyła się w Kiermasz charytatywny na pomoc choremu chłopcu – sprzedawaliśmy gofry i kawałki pizzy. Ustawiały się do nas dłuuugie kolejki J Uczestniczyliśmy także w szkolnych obchodach Dnia Europy, w których każdy mógł coś sobie kupić i najeść się do syta.

Rozstrzygniecie konkursu plastycznego „NA RATUEK ZIEMI”

29.05.2025 r. rozstrzygnięto szkolny konkurs plastyczny pt. „NA RATUNEK ZIEMI”, którego organizatorkami były wychowawczynie świetlicy – pani Magdalena Bryła oraz pani Agnieszka Zwada.

Celem konkursu było:

  • kształtowanie świadomości ekologicznej oraz właściwych postaw wobec środowiska,
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych.

Konkurs adresowany był do wszystkich uczniów Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie (uczniów edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej i szkolnej).

Oceniane prace przez Jury były pod kątem:

  • kreatywności,
  • estetyki,
  • nawiązujących do tematu,
  • mile widziane prace przestrzenne.

Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplom za udział i słodki poczęstunek. Najlepsze prace zdobyły pierwsze, drugie, trzecie miejsce oraz wyróżnienie. Nie zabrakło nagród honorowych w postaci książek edukacyjnych odnoszących się do tematu konkursu. Wręczyła je Dyrektorka Szkoły – pani Marzena Adamus.

Edukacja przedszkolna:

I miejsce – Natan Maciejczak

II miejsce – Antonina Orczyk

III miejsce – Oskar Syzdół

wyróżnienie – Wojtek Sikora

wyróżnienie – Alicja Bębas

Edukacja wczesnoszkolna:

I miejsce – Piotr Mucha

II miejsce – Mikołaj Wójcik

III miejsce – Aleksandra Szmalec

Życzymy dalszych sukcesów 🙂

Kwiecień w świetlicy

I tydzień – J. Ch. Andersen – człowiek, który wyczarował najpiękniejsze baśnie

Z początkiem kwietnia odpowiedzieliśmy na ważne pytanie „Dlaczego warto czytać baśnie?” Omówiliśmy różnicę pomiędzy bajką i baśnią oraz korzyści płynące z czytania książek. Czytaliśmy ze zrozumieniem wybrane fragmenty książek i przedstawialiśmy ulubionego bohatera. Wykonaliśmy zakładki do książki i projektowaliśmy okładki książek do wybranej bajki/baśni. Z Innowacji pedagogicznej „Cztery pory roku w ogrodzie” przygotowaliśmy sadzonki roślin, nasiona do posadzenia w ogródku szkolnym oraz na stanowisku 1. Uczniowie kl. VII przygotowali grunt dla zaszczepionych roślin.

II tydzień – Światowy Dzień Zdrowia

W kolejnym tygodniu rozmawialiśmy na temat znaczenia zdrowia i czynników warunkujących prawidłowy rozwój.Uczniowie zaznajomili się z podstawowymi wiadomościami o zdrowym stylu życia oraz poznali kluczowe witaminy dla zdrowia człowieka.Omówiliśmy „Piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej”. Poznaliśmy różnicę pomiędzy zdrowym, a „śmieciowym” jedzeniem. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Przybory do pielęgnacji zębów” w formie wydzieranki. Rozstrzygnięto konkurs świetlicowy pt. „Pienie czytam”, na którym nie zabrakło dyplomów i ciekawych nagród. Zabawy wyciszające na pufach cieszyły się największym uznaniem, jak również wybrane kolorowanki z doradztwa zawodowego.Rozwijaliśmy motorykę małą po przez lepienie plasteliną i rysowanie po śladzie.

III tydzień – Tradycje wielkanocne

W tej części planu tematem przewodnim były Tradycje wielkanocne, w których omówiono potrawy wielkanocne panujące w naszych domach. Dzieci przypominały sobie co powinno znaleźć się w koszyku wielkanocnym i jakie znaczenie mają umieszczone w nim produkty. Wykonaliśmy prace plastyczno-techniczną pt. „Koszyczek wielkanocny”. W dalszej części tematu przypomnieliśmy nienaganne formy zachowania przy stole, jakich nie powinno zabraknąć.W Innowacji pedagogicznej „Dobre maniery na co dzień” rozmawialiśmy o wspólne spożywanych posiłkach, o nieeleganckich gestach, zachowaniach oraz nawykach.

IV tydzień – Na ratunek Ziemi

W tym tygodniu rozmawialiśmy o skutkach zanieczyszczeń. Dzieci zastanawiały się „dlaczego ludzie śmiecą?” Mówiliśmy o zmianach ekologicznych, braku wody w przyrodzie, o metodach oszczędzania wody i sposobach ratowania przyrody. Po przez ćwiczenia praktyczne uczyliśmy się wyrabiania nawyków oszczędzania „zapasów Ziemi”. Z Innowacji pedagogicznej „Cztery pory roku w ogrodzie” uczniowie kl. VI przygotowali stanowisko „1” do zasadzenia kwiatów, a pracowite świetliczanki przeplewiły skrzynie w ogródku szkolnym do zasadzenia warzyw.

V tydzień – Święta Majowe

Kończąc miesiąc kwiecień zbliżamy się ku świętom majowym. Dlatego też uzupełniliśmy wiadomości dotyczące świąt przypadających na 1, 2 i 3 maja. Wyjaśniliśmy znaczenie słowa Ojczyzna, poznaliśmy historię Państwa Polskiego i związane z nim legendy. Utrwaliliśmy „Hymn Narodowy” oraz „Katechizm polskiego dziecka”. Pamiętaliśmy o dekoracji gazetki świetlicy z okazji Uchwalenia Konstytucji 3 maja. Na zajęciach kolorowaliśmy także nasze symbole narodowe – godło, flaga, kotyliony.  Realizując Innowację pedagogiczną „Cztery pory roku w ogrodzie” sadziliśmy sadzonki kwiatowe i wysiewaliśmy nasiona. Jak widać miesiąc kwiecień był bardzo pracowity.

„Pięknie czytam w świetlicy”

14 kwietnia 2025 r. rozstrzygnięto konkurs świetlicowy pt. „Pięknie czytam”, którego organizatorem była pani Magdalena Bryła. Uczestnikami konkursu były świetliczaki z kl. I-III, którzy czytali wybrane fragmenty uprzednio przygotowane przez wychowawcę świetlicy dla poszczególnych klas (dla kl. I, kl. II, kl. III). Podczas czytania oceniano: płynność i bezbłędność, tempo oraz wyrazistość czytania. Konkurs odbył się 7 i 8 kwietnia 2025 r. (poniedziałek i wtorek) w świetlicy szkolnej podczas zajęć świetlicowych.

Celem konkursu było:

  • promowanie czytelnictwa,
  • stworzenie możliwości prezentacji własnych umiejętności oraz porównanie ich z umiejętnościami innych,
  • kształtowanie umiejętności pięknego czytania,
  • wyrabianie nawyku czytania jako formy spędzania wolnego czasu.

Nagrody otrzymali:

Kl. I

I miejsce – Antek Moczydłowski

II miejsce – Maja Gębura

Kl. III

I miejsce – Miłosz Orzeł

II miejsce – Mikołaj Wójcik

III miejsce – Emilka Turek

Wyróżnienie – Marcelina Kusiak

Zwycięzcom gratulujemy!