Z przyjemnością informujemy, iż konkurs fotograficzny pt. „Złap chwilę! Jesień w obiektywie” w ramach projektu „Z kulturą mi do twarzy” został rozstrzygnięty.
Konkurs adresowany był do uczniów klas I-VIII, a jego organizatorami byli nauczyciele świetlicy szkolnej. Zadaniem uczniów było wykonanie zdjęcia telefonem w bardzo dobrej jakości. Temat pracy nawiązywał do piękna otaczającej nas przyrody, roślin oraz zwierząt jesienią. Przesłane zdjęcia zostały wydrukowane i umieszczone na sztaludze przy wejściu do szkoły. Fotografie zamiast imion i nazwisk otrzymały numerki. Uczniowie kl. I-VIII wraz z pracownikami szkoły mogli oddać swój głos na 3 najlepsze prace. Po zliczeniu głosów stwierdzono, jakie prace wygrały. Pierwsze, drugie i trzecie miejsce otrzymali uczniowie w kategorii wiekowej kl. I-III oraz kl. IV-VIII. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplom i słodki poczęstunek, a zwycięzcy dodatkowo nagrody rzeczowe, które zostały zakupione z pieniążków uzbieranych ze sprzedaży gofrów w ramach działań – „Smerfne zabawy i gofry”.
Kategoria wiekowa I-III:
I miejsce – Laura Celary
II miejsce – Piotr Mucha
III miejsce – Koszarski Dominik
Kategoria wiekowa IV-VIII:
I miejsce – Natalia Koszarska
II miejsce – Nikola Koszarska
III miejsce – Lena Bilińska
Zwycięzcom gratulujemy! Wszystkim uczestnikom natomiast dziękujemy za udział i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach 🙂










I tydzień – Zwierzęta i ich domy
Z początkiem października poruszyliśmy tematy związane ze zwierzętami domowymi i żyjącymi blisko naszych domostw. Opowiadaliśmy jakie zwierzaki posiadamy w domu i w jaki sposób sprawujemy nad nimi opiekę. Słuchaliśmy i uczyliśmy się piosenki pt. „Pieski małe dwa…” Nie zabrakło zajęć czytelniczych, na których przeglądaliśmy atlasy i czytaliśmy ciekawostki na temat psów i kotów. Wykonaliśmy prace plastyczne przedstawiające naszych pupili. Na koniec wybraliśmy się wirtualnie do schroniska zwierząt, gdzie obserwowaliśmy pracę wolontariuszy w schronisku. Wyjaśniliśmy pojęcie wolontariat i adopcja zwierząt.
II tydzień – Dary jesieni
W kolejnym tygodniu października ogłosiliśmy konkurs fotograficzny pod hasłem „Złap chwilę! Jesień w obiektywie” – realizowany w ramach Międzynarodowego projektu „Z kulturą mi do twarzy”. Nawiązując do tematu określiliśmy charakterystyczne cechy jesieni, omówiliśmy zmiany zachodzące jesienią w polu, w lesie, w sadzie, w ogrodzie. Zbieraliśmy i selekcjonowaliśmy dary jesieni (kasztany, żołędzie, liście itp.). Słuchaliśmy utworu Vivaldiego „ Cztery Pory Roku – Jesień” i wykonaliśmy prace plastyczno-techniczne „Jesienne stworki” oraz „Pani Jesień”. Wywiesiliśmy gazetkę świetlicy „Dzień Edukacji Narodowej” jak również uczestniczyliśmy w uroczystości szkolnej.
III tydzień – Dzień Edukacji Narodowej
W tym tygodniu wykonaliśmy „Kwiatek dla pani” z dostępnych materiałów. Dzień Edukacji Narodowej – wyjaśniliśmy co to za święto i kiedy się je obchodzi. Wymieniliśmy cechy idealnego nauczyciela oraz wykonaliśmy prace plastyczną pt. „ Mój ulubiony nauczyciel”. Wywieszone prace zostały poddane analizie i próbie odgadnięcia narysowanych nauczycieli. W świetlicy szkolnej odbyło się spotkanie z paniami kucharkami w ramach innowacji pedagogicznej „Dobre maniery na co dzień” połączone z doradztwem zawodowym. Porozmawialiśmy czym zajmuje się KUCHARZ. Omówiliśmy negatywne zachowania uczniów korzystających ze stołówki, wspólne wypracowaliśmy pozytywne zachowania, zajrzeliśmy w zakamarki kuchni i wspólne wykonaliśmy maślane bułeczki J
IV tydzień – Fauna i flora lasu
Ten tydzień poświęciliśmy zagadnieniom dotyczącym LASU i wspólnie zdefiniowaliśmy ten wyraz. Oglądaliśmy filmiki przyrodniczo-edukacyjne i rozmawialiśmy o zasadach dobrego zachowania w lesie oraz skutkach niewłaściwego zachowania ludzi. Wymieniliśmy wszystkich mieszkańców lasu: owady, zwierzęta drapieżne i roślinożerne, żyjące nad i pod ziemią. Odgadywaliśmy zwierzęta żyjące w lasach po głosie i ubarwieniu. Czytaliśmy na temat ciekawostek dotyczących grzybów i roślinności leśnej. Wyjaśniliśmy znaczenie: fauna, flora, ekosystem lasu. Omówiliśmy z jakich warstw zbudowany jest las a następnie wykonaliśmy prace plastyczne pod takim samym tytułem..
V tydzień – Listopadowa zaduma…
Kończąc dany miesiąc i zbliżając się ku Świętu Zmarłych omówiliśmy, jak obchodzone jest to święto w Polsce, a jak na świecie. Rozmawialiśmy na temat odpowiedniego zachowania na cmentarzu oraz stosownego zachowania. Wykonaliśmy prace plastyczno-techniczną pt. ”Płomień świecy”. Ostatniego dnia października wyszliśmy na cmentarz parafialny, posprzątaliśmy niektóre groby po intensywnym wietrze i zapaliliśmy znicze na grobach najbliższych w ramach Międzynarodowego projektu „Z kulturą mi do twarzy”.
W dalszym ciągu uczyliśmy się korzystania z zegarka elektronicznego, odczytywania temperatur i wiązania sznurowadeł. W ramach innowacji pedagogicznej „Cztery pory w ogrodzie” świetliczaki pod okiem nauczyciela uczyli się rozmnażać niektóre rośliny (forsycja, hortensja bukietowa, winogron, krzewuszka) i jak dbać o otrzymane rośliny skalne (rozchodniki, rojniki, goździk skalny, czyściec).

















16 października 2025 r. w świetlicy szkolnej odbyło się spotkanie z paniami kucharkami Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie w ramach innowacji pedagogicznej „Dobre maniery na co dzień” połączone z doradztwem zawodowym. Innowacja ta realizowana jest przez panią Magdalenę Bryłę.
W czasie spotkania uczniowie dowiedzieli się, co to za zawód i jak przebiega praca kucharza. Pani Aneta Kwiecień i Małgorzata Kwapisz wyjaśniły, iż kucharz powinien znać różne techniki przygotowywania posiłków, potrafić obsługiwać sprzęt gastronomiczny, umieć ocenić jakość produktów, znać zasady przechowywania żywności oraz przyrządzania dań zimnych i gorących. Ponadto musi umieć dobierać składniki, układać menu oraz znać smaki i składy produktów. Przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP).
W dalszej części omówiliśmy negatywne zachowania niektórych osób spożywających obiady i wspólnie wypracowaliśmy, w jaki sposób powinniśmy pozytywnie się zachowywać. Następnie panie kucharki pokazały nam, jak wygląda kuchnia szkolna, urządzenia i naczynia z których korzystają. Dzieci były zaskoczone wielkością garnków, w których przygotowywane są obiady.
Podczas ćwiczeń praktycznych uczniowie grupy świetlicowej uczyli się robić bułeczki pod czujnym okiem naszych fantastycznych pań. Zdobyli cenne informacje odnośnie przygotowania, formowania i pieczenia bułeczek. Dla chętnych dzieci podany został przepis na maślane bułeczki (przepis do pobrania w formie pdf).
Kolejnego dnia upieczone i wystudzone bułeczki dzieci zajadały ze smakiem 🙂




















I tydzień – Witaj szkoło! Bezpieczna droga do szkoły
Wrzesień to intensywny miesiąc, w którym jest wiele przygotowań związanych z nowym rokiem szkolnym 2025/2026. Powitaliśmy zatem nowych wychowanków świetlicy, zapoznaliśmy ich z regulaminem i zasadami obowiązującymi w szkole, jak również ze Standarami Ochrony Małoletnich oraz Prawami i Obowiązkami Ucznia. Przypomnieliśmy i omówiliśmy zasady BHP w szkole/świetlicy oraz odpowiedniego zachowania w czasie przerw. Uczniowie wypowiadali się na temat spędzonych wakacji oraz wykonali rysunki z nimi związane. Utrwaliliśmy zasady dotyczące bezpieczeństwa w szkole i bezpiecznego przechodzenie przez ulicę. Nie zabrakło zajęć ruchowych, które odbywały się na świeżym powietrzu lub w sali gimnastycznej.
II tydzień – Pierwsza pomoc
W drugim tygodniu tematem przewodnim była pierwsza pomoc. Uczniowie omawiali sytuacje wymagające wezwania do poszkodowanego używając telefonów alarmowych. Dla utrwalenia wiadomości oglądaliśmy filmiki związane z pierwszą pomocą. Zapoznaliśmy się z podstawowym wyposażeniem apteczki i wykonywaliśmy ćwiczenia praktyczne, czyli co mogę zrobić sam (ocena bezpieczeństwa, tamowanie krwotoków i zabezpieczenie ran, wezwanie pomocy). W ramach innowacji pedagogicznej „Cztery pory roku w ogrodzie” przekazywano uczniom byliny, które się rozrosły i inne rośliny uprzednio ukorzenione (hibiskusy, fiołki, szczypiorki, tojeść, wiciokrzewy, bluszcze).
III tydzień – Siła przyjaźni
Idąc za tematem przewodnim wyjaśniliśmy znaczenie przyjaźń i omówiliśmy cechy prawdziwego przyjaciela. Wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „Najlepszy przyjaciel”, a następnie odgadywaliśmy kto jest na rysunku. Oglądaliśmy bajki edukacyjne oraz czytaliśmy bajkę terapeutyczną o przyjaźni. Wykonaliśmy ilustrację do czytanego tekstu. W tym tygodniu dzieci integrowały się poprzez różnego rodzaju zabawy świetlicowe i ruchowe w sali gimnastycznej.
IV tydzień – Jak radzić sobie ze stresem?
W kolejnym tygodniu odpowiedzieliśmy na ważne pytanie – Czym jest stres? Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi i technik radzenia sobie ze stresem. Wykonaliśmy prace plastyczną z użyciem farb z programu „Laboratoria przyszłości” pt. „Kolory stresu”. Słuchaliśmy muzyki relaksacyjnej i przytaczaliśmy proste sposoby na stres: ćwiczenia, spacer, czytanie książki, zabawa z pupilem, słuchanie muzyki, medytacja oddechu, joga, domowe spa, pogaduchy z przyjacielem/przyjaciółką. Ogłosiliśmy konkurs fotograficzny pod hasłem „Złap chwilę! Jesień w obiektywie” – realizowany w ramach Międzynarodowego projektu „Z kulturą mi do twarzy”















24 września (środa) o godzinie 16:00 w świetlicy szkolnej odbędzie się zebranie z rodzicami
dzieci przyjętych do świetlicy.
Na zebraniu rodzice zapoznają się z:
1. Regulaminem świetlicy.
2. Rocznym planem pracy wychowawczo-dydaktycznej świetlicy szkolnej.
3. Tygodniowym rozkładem zajęć.
4. Ramowym rozkładem dnia.
5. Z jednorazowymi upoważnieniami do odbioru dziecka przez osobę niewpisaną w karcie zgłoszenia ucznia do świetlicy szkolnej.
Bardzo prosimy w miarę możliwości, by rodzice dzieci przyjętychdo świetlicy szkolnej dostarczyli ryzę papieru ksero. Dziękujemy!
OGŁOSZENIE!
Dnia 19 września 2025 r. w piątek Zespół Placówek Oświatowych w Stykowie
po raz kolejny włącza się do akcji „Sprzątanie Świata – Polska”. Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem „W naturę z kulturą”, zachęcając do świadomego i kulturalnego spędzania czasu
na łonie natury i minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko.
Celem akcji jest dbanie o czystość przyrody, promowanie nieśmiecenia i budowanie świadomości ekologicznej.
Uczniowie ZPO w Stykowie wyruszą sprzątać świat na 3 i 4 godzinie lekcyjnej:
Kl. „0” oraz przedszkole – teren wokół szkoły
Kl. I i III – ulica w stronę Kuczowa
Kl. II – teren w kierunku Stokrotki
Kl. IV i V – boisko „Wodnik – Styków”
Kl. VI i VII – teren w stronę cmentarza
Kl. VIII – ulica Świętokrzyska (6 godzina lekcyjna)
Drodzy Rodzice, zapisy uczniów do świetlicy na rok szkolny 2025/2026 przyjmowane będą do 12.09.2025 r., do piątku.
Wypełnione karty zgłoszenia dziecka należy dostarczyć wychowawcom świetlicy. Po weryfikacji zgłoszeń zostanie wywieszona informacja o uczniach przyjętych do świetlicy szkolnej, dnia 15.09.2025 r.
Rodzice, którzy wypełnili karty zgłoszenia ucznia do świetlicy w ubiegłym roku są zobowiązani do ich weryfikacji, jeżeli uległy one zmianie.
Karta zgłoszenia ucznia do świetlicy szkolnej – dokument do pobrania w formacie pdf.
Link do pobrania karty zgłoszeniowej: Karta zgłoszenia ucznia do świetlicy szkolnej
I tydzień – Dziecięce marzenia
Pierwszy tydzień minął na rozrywkach i zabawach naszych uczniów. W końcu Dzień Dziecka jest tylko raz w roku, a szkoda J W tym tygodniu pełnym radości i niespodzianek odgadywaliśmy na podstawie rysunków, jak i gdzie uczniowie spędzili Dzień Dziecka. Rozmawialiśmy na temat zainteresowań dzieci i wykonaliśmy prace plastyczną pt. „Moje hobby”. Omówiliśmy podstawowe prawa i obowiązki dziecka. Wyjaśniliśmy dlaczego takie są i co z tego wynika. Z innowacji pedagogicznej „Dobre maniery na co dzień” zrealizowaliśmy kolejny temat – Na wakacjach w kraju i zagranicą. Innowacji pedagogiczna „Cztery pory roku w ogrodzie” pokazała nam jak ważna jest systematyczna praca. Grupa świetlicowa pikowała sałatę w ogródku szkolnym oraz próbowała swoich sił w szczepieniu hortensji bukietowej. Na efekty musimy nieco poczekać.
II tydzień – Dbamy o zdrowie i kondycję
W tym tygodniu rozmawialiśmy na temat znaczenia zdrowia i czynników warunkujących prawidłowy rozwój. Dzieci malowały swoje ulubione owoce i warzywa – wyjaśniały dlaczego takie, a nie inne. Oglądaliśmy film edukacyjny pt.” Śnieżnobiały uśmiech” oraz prezentację multimedialną „Zdrowy styl życia dzieci i młodzieży”. Kolorowaliśmy przybory do mycia zębów. Rozwiązywaliśmy krzyżówki i rebusy o tematyce zdrowotnej. Kontynuując innowację pedagogiczną „Cztery pory roku w ogrodzie” świetliczaki plewili rośliny na stanowisku 1. Uczyli się rozpoznawać chwasty od roślin ozdobnych. Podsumowaliśmy innowację pedagogiczną „Dobre maniery na co dzień”. Uczniowie z grupy świetlicowej mogli wziąć udział w konkursie świetlicowym pt. „Mistrz dobrych manier”, którego rozstrzygnięcie odbędzie się pod koniec czerwca.
III tydzień – Zakątki Polski
Palcem po mapie – tak brzmi hasło przyszłych wakacji. Uczniowie chętnie opowiadali, gdzie wybierają się na wakacje. Wykorzystując Atlas Polski, Atlas Miast Polski i wiele innych książek związanych z naszym krajem uczniowie wyszukiwali miejsc i informacji z nimi związanych. Czytali co mogą w danym miejscu zwiedzić i oglądaliśmy filmy krajoznawcze. Z użyciem audiobooka słuchaliśmy o Legendach świętokrzyskich. Zrealizowaliśmy kolejny temat z innowacji pedagogicznej „Cztery pory roku w ogrodzie” – Bliżej lata. Przygotowaliśmy stanowisko 3 z uczniami kl. VI – usuwaliśmy trawę i przekopywaliśmy ziemię. W ostatnim tygodniu liczymy na finisz prac zaplanowanych na ten rok szkolny.
IV tydzień – Bezpieczne wakacje
W ostatnim tygodniu dużo mówiliśmy o bezpiecznym spędzaniu wakacji.
Przypomnieliśmy o konieczności korzystania z ważnych telefonów w sytuacji zagrażających zdrowiu lub życiu. Wykonaliśmy pracę plastyczną wykonaną techniką dowolną pt. „Moje wymarzone wakacje”, ale również laurki z okazji Dnia Ojca. Wyłoniliśmy z grupy świetlicowej „Mistrzów dobrych manier”, którzy w nagrodę otrzymali dyplom z wyróżnieniem. Osoby, które najczęściej brały udział w innowacji pedagogicznej „Cztery pory roku w ogrodzie” otrzymali dyplom oraz książki nawiązujące do innowacji. „Pracusiom” dziękujemy i gratulujemy J Na koniec wykonaliśmy dekorację gazetki na zakończenie roku szkolnego oraz porządkowaliśmy świetlicę szkolną.












I tydzień – Hałasowi powiedz STOP, będziesz zdrowy cały rok
Ten miesiąc był bardzo pracowity. Realizowaliśmy Program Profilaktyki Antytytoniowej: „Czyste powietrze wokół nas” w przedszkolu i kl. 0 oraz „Nie pal przy mnie, proszę” w kl. I-III. W tym tygodniu wyjaśnialiśmy definicję hałasu. Rozmawialiśmy nt. dźwięków, które towarzyszą nam w życiu codziennym i których autorem jest człowiek. Słuchaliśmy muzyki relaksacyjnej w sali gimnastycznej. Mówiliśmy o szkodliwości hałasu oraz o działaniach człowieka, które powodują zmniejszenie hałasu. Oglądaliśmy filmiki edukacyjne dotyczące dźwięków przyjaznych i nie przyjaznych ludziom, zwierzętom. Realizując innowację pedagogiczną „Cztery pory roku w ogrodzie” odkrywaliśmy piękno natury – wsłuchiwaliśmy się w odgłosy przyrody. Świetliczaki wysiewały mieszanki kwiatów w ogródku szkolnym, a uczniowie kl. VI usuwali trawę i przekopywali ziemię na stanowisku 2.
II tydzień – Uroki kwitnących sadów
Skoro mówimy o sadach to i o pszczołach też powinniśmy porozmawiać. Dlatego też, mimo iż tydzień nauki był krótki ze względu na egzaminy ósmoklasistów, nie zabrakło tematów dotyczących pszczół. Szukaliśmy w książce informacji na temat ich pracy i cyklu życia. Słuchaliśmy wiadomości z płyty dotyczących życia pszczół. Wykonaliśmy prace plastyczno- techniczne z użyciem bibuły, papieru kolorowego pt. „Kwitnące drzewa”. Omawialiśmy gatunki drzew spotykanych w sadach. Częściej Zabawy ruchowe odbywały się na świeżym powietrzu.
III tydzień – Wpływ człowieka na środowisko
W kolejnym tygodniu poruszyliśmy tematy związane z cyklicznością pór roku. Mówiliśmy o charakterystycznych cechach jesieni. Zmianach zachodzących w ciągu roku: w polu, w lesie, w sadzie, w ogrodzie. Wykonaliśmy ciekawe prace plastyczno-techniczne „Wiosenne drzewa”. Przedstawiliśmy prezentację multimedialną w formie mini wykładu pt. „Zostać przyjacielem natury”. Omawialiśmy zmiany ekologiczne i brak wody w przyrodzie. Przybliżyliśmy również sposoby oszczędzania wody i co za tym idzie, ratowania przyrody. W ramach innowacji pedagogicznej „Dobre maniery na co dzień” – prezentowaliśmy odpowiednie zachowanie w czasie uroczystości rodzinnych i spożywania posiłków.
Natomiast w ramach doradztwa zawodowego tworzyliśmy obrazki przestrzenne w formie kolażu – łazienka, pokój, kuchnia.
IV tydzień – Dzień matki
Pamiętaliśmy również, by uczcić Dzień Matki. Tworzyliśmy z kolorowego papieru laurki dla mam oraz wypisywaliśmy kartki. Słuchaliśmy i śpiewaliśmy piosenki o naszych mamach. Rozmawialiśmy „W jaki sposób okazywać miłość i szacunek w rodzinie?” Chętne dzieci opowiadały, gdzie ich mamy pracują i jak ciężka może być ich praca. Uczniowie usiłowali odtworzyć wizerunek swoich mam w pracy plastycznej pt. „Portret mojej mamy”. W dalszym ciągu kontynuowaliśmy naukę korzystania z zegara mechanicznego. Starsi uczniowie rozwiązywali zadania z treścią dotyczące obliczeń zegarowych. Świetlica szkolna włączyła się w Kiermasz charytatywny na pomoc choremu chłopcu – sprzedawaliśmy gofry i kawałki pizzy. Ustawiały się do nas dłuuugie kolejki J Uczestniczyliśmy także w szkolnych obchodach Dnia Europy, w których każdy mógł coś sobie kupić i najeść się do syta.













