TEMAT: Ja i mój zawód – o planach i celach edukacyjno – zawodowych.
CELE:
Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie jak będzie wyglądać Wasze życie za kilka/ kilkanaście lat :
czy macie rodziny?, gdzie mieszkacie?, co posiadacie?, co robicie w wolnym czasie?, czym się zajmujecie zawodowo?.
Następnie zapiszcie na kartkach swoje spostrzeżenia.
Zastanówcie się : co musielibyście uczynić, aby to osiągnąć?
„ Zrób to, co możesz, wykorzystując to, co masz, tam, gdzie jesteś…”.
Odpowiedz na następujące pytania:
Narysuj linię prostą , zaznacz na niej dwa punkty, które mają symbolizować Twoją datę urodzenia i datę dzisiejszą. Następnie różnymi kolorami zaznacz dwa wyodrębnione odcinki: „przeszłość” „przyszłość”. W pierwszym wpisz swoje dotychczasowe osiągnięcia w różnych dziedzinach życia, a w drugim to wszystko, co chciałbyś osiągnąć w przyszłości.
Można podzielić „przyszłość” na etapy np.: za rok, za 5 lat, za 10 lat itd.
Czym jest cel np. to, do czego się dąży ?
Jakie są cechy dobrego celu :
Zastanów się nad wymarzonym zawodem i idealną pracą.
Następnie wypełnij kartę – „ Mój plan działania”
Jaki jest mój cel? | |
Kiedy zrealizuję swój cel? | |
Jakie zasoby posiadam? | |
Jakie umiejętności umożliwią mi osiągnięcie celu? | |
Jak pokonam ewentualne trudności? | |
Jakich informacji potrzebuję by zrealizować swój cel? | |
Kto może mi pomóc? |
W procesie planowania swojej kariery bardzo ważna jest wiedza o swoich umiejętnościach, ustalenie oczekiwań, znajomość swoich mocnych i słabych stron, pozyskanie źródeł informacji o specyfice danego zawodu oraz zapotrzebowaniach na rynku pracy.
Zadanie domowe: przypomnij sobie podstawowe etapy edukacji i możliwe ścieżki kształcenia dla określonego zawodu.
Szanowni Rodzice, Uczniowie.
Zagadnienia powtórzeniowe z matematyki i testy online umieszczone są na stronie Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego. Aby z nich skorzystać należy uruchomić:
Zachęcam uczniów do systematycznej pracy.
W razie wątpliwości podaję mój e-mail: [email protected]
Danuta Turek
Szanowni Rodzice, Uczniowie.
Na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej przygotowany został pakiet materiałów dla 8-klasistów. Codziennie o godz. 9.00 będą dostępne nowe zadania z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego, o 15.00 – rozwiązania. Zachęcamy do odwiedzenia tej strony i sprawdzenia swoich wiadomości.https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/ Od 16 marca kanały: TVP ABC i Kultura dostosowują ramówkę do potrzeb dzieci i Rodziców. Każda chwila poświęcona na powtórzenie i utrwalenie dotychczasowego materiału lub na poznanie nowych wiadomości to bardzo dobrze wykorzystany czas.
6 marca świetliczaki poznały specyfikę zawodu bibliotekarza. Spotkanie odbyło się w ramach innowacji prowadzonej w świetlicy szkolnej. Tym razem naszym gościem była Pani Ewa Działak, bibliotekarka z Publicznej Biblioteki w Brodach.
Celem spotkania było: zapoznanie z zawodem bibliotekarza, rozbudzenie zainteresowania książkami, wyjaśnienie pojęć: książka, okładka, pisarz, grafik, drukarnia, biblioteka. Pani Ewa przygotowała także dla dzieci niespodziankę…wprowadziła dzieci w fantastyczny świat teatru KAMISHIBAI. Papierowy Teatr, czyli teatr ilustracji wywodzący się z dalekiej Japonii zachwycił dzieci. Wysłuchały w ten sposób trzech utworów m.in. „Legendy o smoku wawelskim”. Świetliczaki wysłuchały także audiobooka o przygodach pewnej zabawnej dziewczynki o imieniu Zuźka („Zuźka D. Zołzik” autor: Barbara Park). Na koniec wszystkie dzieci wykonały ilustracje do wysłuchanych tekstów i wręczyły je Pani Ewie. Podsumowaniem spotkania była wizyta w bibliotece i możliwość wypożyczenia wybranych przez siebie książek.
Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Lekarze, specjaliści, eksperci WHO wskazują, że wprowadzenie odpowiednich i odpowiedzialnych działań może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Obecna sytuacja epidemiologiczna w Polsce może zagrozić zdrowiu obywateli. Dlatego na podstawie tzw. specustawy Minister Edukacji Narodowej przygotował rozporządzenie, które czasowo ogranicza funkcjonowanie jednostek systemu oświaty na obszarze całej Polski.
Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych
Zawieszenie zajęć dotyczy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych (publicznych i niepublicznych), z wyjątkiem:
Dyrektorze,
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty nauczycielom pozostającym w gotowości do pracy przysługuje wynagrodzenie ustalone na podstawie Kodeksu Pracy (art. 81 § 1).
Rodzicu,
Uczniu,
Platforma epodreczniki.pl i materiały do samodzielnej nauki
Zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów w nauce i przekazywali materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznego egzaminu ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego i udostępnienie im niezbędnych materiałów.
Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu następujących rozwiązań:
Na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl udostępniliśmy e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych.
Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?
Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus
Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590!
Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.
Źródło: Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej
W ramach realizacji tematyki tygodnia „Od ziarenka do bochenka” dzieci poznały etapy wypieku chleba, jego produkty. Z wielkim zaciekawieniem rozpoznawały, nazywały i smakowały składniki, które były potrzebne do wypieku.
Uwieńczeniem pracy było spróbowanie upieczonego chleba, którym poczęstowano Panie współpracujące z przedszkolem.
Realizując tematykę tygodnia ,,W krainie smoków i dinozaurów” przedszkolaki wybrały się na wycieczkę do Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach gdzie zwiedziły wystawę dinozaurów. Pani Justyna (przewodnik) bardzo ciekawie opowiadała o prastarych gadach , które kiedyś zamieszkiwały te tereny, o ich budowie, trybie życia i ciekawostkach z nimi związanych. Wszystko odbywało się w magicznej atmosferze przyciemnionych świateł i śpiewu dinozaurów.
Pod koniec warsztatów na dzieci czekała niespodzianka, mogły bowiem wykonać odciski gipsowe swoich dłoni, które jako pamiątkę zabrały ze sobą. To była bardzo ciekawa i rozwijająca wycieczka.