22 – 25 maja 2018r. w naszej szkole będziemy obchodzić Dni Europejskie. W tych dniach wszystkie klasy przystąpią do konkursu.
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU „Z ANGIELSKIM PRZEZ EUROPĘ”
I ZADANIE KONKURSOWE
Przygotować najciekawszą prezentację na temat wybranego kraju europejskiego.
II ZADANIE KONKURSOWE
Przygotować najciekawsze przebranie za znaną osobę z wybranego kraju.
III ZADANIE KONKURSOWE
Test językowy dla klas VI – VII
CELE
1. Doskonalenie umiejętności językowych uczniów klas IV-VII w zakresie języka
angielskiego.
2. Popularyzacja języka angielskiego wśród uczniów szkół podstawowych.
3. Motywowanie uczniów do uczenia się języka angielskiego.
4. Przygotowywanie i mobilizowanie uczniów do samodzielnej pracy w procesie uczenia
się języka angielskiego.
5. Promowanie uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami lingwistycznymi.
6. Promowanie i docenianie nauczycieli wdrażających metody pracy z uczniem zdolnym
7. Popularyzacja i rozbudzanie zainteresowań wiedzą o krajach anglojęzycznych i europejskich.
8. Rozwijanie postawy ciekawości i otwartości oraz tolerancji wobec innych kultur
9. Rozwijanie w uczniach poczucia wartości i wiary we własne możliwości językowe’
WARUNKI
1. Uczestnikiem Konkursu może być każdy uczeń ZPO Styków. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest zgłoszenie się do nauczyciela koordynującego konkurs w szkole w terminie co najmniej cztery dni przed wyznaczoną datą Konkursu.
2. Nie ustala się limitu uczniów reprezentujących poszczególne zespoły klasowe
FORMA KONKURSU ZADANIE I i II
1. Najlepsze przebranie Komisja Konkursowa ocenia na 1 i 2 godzinie lekcyjnej 22 maja 2018r
2. Prezentacja krajów odbędzie się 22 maja 2018r. na 3 i 4 godzinie lekcyjnej.
3. Informacja o wynikach po uroczystości.
FORMA I ZAKRES TESTU JĘZYKOWEGO
1. Test konkursowy składa się z zadań sprawdzających wyłącznie stopień opanowania struktur gramatyczno-leksykalnych dla klas VI-VII
2.Konkurs składa się wyłącznie z jednego etapu.
3. Konkurs trwa 45 minut.
4. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej uczniów identycznej liczby punktów, przyznaje się miejsca ex aequo.
5. Nadzór nad prawidłowym przebiegiem Konkursu przejmuje Komisja Konkursowa
NAGRODY
1. Uczniowie, którzy uzyskali pierwsze, drugie lub trzecie miejsce w Konkursie uzyskują następujące nagrody:
a) dyplom
b) nagroda książkowa lub inna nagroda
c) za pierwsze miejsce – w przypadku uzyskania co najmniej 90% możliwych do zdobycia punktów – celująca ocena
cząstkowa z języka angielskiego
d) za pierwsze miejsce- w przypadku uzyskania mniej niż 90% możliwych do zdobycia punktów – bardzo dobra ocena
cząstkowa z języka angielskiego
e) za drugie i trzecie miejsce – bardzo dobra ocena cząstkowa z języka angielskiego.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin Konkursu dostępny jest na stronie internetowej szkoły.
2. Przystępując do Konkursu uczestnik potwierdza, iż akceptuje niniejszy Regulamin i opisane w nim warunki uczestnictwa.
3. Uczestnik Konkursu poprzez udział w Konkursie wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu związanym z realizacją Konkursu i sposobem ogłaszania wyników.
4. W kwestiach spornych oraz innych nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie decydujący głos ma Komisja Konkursowa.
5. Organizator Konkursu ma prawo modyfikacji Regulaminu. W takim przypadku wszelkie zmiany zostają podane do wiadomości uczestników Konkursu poprzez umieszczenie ich na stronie internetowej Szkoły.
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU
Dnia 11.05.2018r. uczennice z Klubu Czytelniczego pod opieką Pani Justyny Śpiewak odwiedziły naszych przedszkolaków. Celem wizyty była tygodniowa tematyka pt: ,,Jak powstaje książka”. Dziewczyny z Klubu Czytelniczego zaprezentowały utwory pt: ,,Rzepka” oraz ,,Słoń Trąbalski”- Juliana Tuwima. Dzieci z uwagą i skupieniem słuchały czytanych bajek. Następnie chętnie udzielały odpowiedzi na pytania dotyczące przeczytanego tekstu. Przedszkolaki zaprezentowały zakładki do książek, które samodzielnie wykonały, a na koniec wizyty wspólnie ze starszymi koleżankami wykonały prace plastyczne. W nagrodę wszyscy otrzymali słodki upominek.
Dnia 09.05.2018r. przedszkolaki wybrały się na wycieczkę do biblioteki szkolnej. Pani Justyna Śpiewak zapoznała dzieci z regulaminem biblioteki oraz z książkami znajdującymi się na półkach, a w szczególności z działem dla najmłodszych czytelników. Dzieci dowiedziały się co należy zrobić, aby stać się czytelnikiem biblioteki oraz jak należy się w niej zachować. Zobaczyły także jak wygląda karta czytelnika oraz poznały zasady wypożyczania książek. Przedszkolaki dowiedziały się także jak wygląda i do czego służy zakładka do książki. W trakcie pobytu w bibliotece, dzieci rozwiązywały zagadki związane z postaciami z bajek i baśni. Dzieci znakomicie sobie poradziły. Chętnie opowiadały również o swoich ulubionych bajkach, o tym kto im czyta na dobranoc i jakie książki podobają im się najbardziej. Spotkanie w bibliotece nie mogło się odbyć bez głośnego czytania. Każdy przedszkolak wyszedł z biblioteki z uśmiechem na twarzy.
W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 nasza szkoła przystąpiła do programu Insta.ling dla szkół.
Czym jest Insta.Ling?
Insta.Ling jest to aplikacja do szybkiej nauki słówek języka angielskiego, umożliwiająca rodzicom i nauczycielom wgląd w postępy ucznia. Nauka odbywa się w ciekawej i nienużącej formie quizu, który indywidualnie dobiera poziom trudności do aktualnych umiejętności ucznia, dzięki czemu dziecko nie jest ani przytłoczone nadmiarem nowego materiału, ani nie traci czasu na powtórki słówek, które już świetnie zna. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i nie wymaga instalacji żadnego oprogramowania – jest dostępna on-line za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzięki temu można jej używać nie tylko w domu, lecz również na wyjeździe (na komputerach stacjonarnych, tabletach i telefonach komórkowych).
Jak wygląda praca z Insta.Ling od strony ucznia?
Uczeń rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym uczeń dopasowuje słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Aplikacja uwzględnia więcej niż jedną prawidłową odpowiedź, pozwalając na stosowanie synonimów. W przypadku błędu wyświetlana jest poprawna odpowiedź. Aplikacja pozwala również na odsłuchanie wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora.
Program zbiera szczegółowe informacje na temat prawidłowych odpowiedzi i błędów związanych z każdym słówkiem i dostosowuje poziom trudności indywidualnie. Dzięki temu słówka, z którymi uczeń nie ma żadnych problemów, pojawiają się rzadziej, a więcej uwagi może poświęcić zadaniom problematycznym.
Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut. Uczeń codziennie loguje się do Insta.Ling za pomocą loginu i hasła przekazanego przez nauczyciela i wykonuje powtórkę około 20 słówek, co średnio zajmuje od 2 do 8 minut. Po każdej zakończonej sesji uczeń dostaje raport z systematyczności i postępów w pracy. Rodzice i nauczyciele mają także wgląd w raporty z postępów dzieci. Dostęp do raportów pozwala rodzicom włączyć się w motywowanie dzieci do systematycznej pracy.
Czas trwania programu to II semestr roku szkolnego 2017/2018
Więcej na stronie: http://www.instaling.pl
Agnieszka Pastuszka
Apel z okazji Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja jest wpisany w coroczny kalendarz uroczystości naszej szkoły. W tym roku odbył się on 30 kwietnia. Aby upamiętnić ten doniosły fakt w historii Polski, uczniowie z klas V i VII oraz chór szkolny przygotowali montaż słowno- muzyczny o patriotycznej wymowie pod kierunkiem pani Justyny Śpiewak i pani Małgorzaty Tomczyńskiej. Scenariusz przedstawiał tło historyczne wydarzeń z 3 maja 1791 roku i wyjaśniał dlaczego jest to nadal tak ważny dzień dla Polski i Polaków. Apel był okazją do refleksji nad wydarzeniami sprzed lat, do pielęgnowania patriotyzmu, do przeżycia dumy z tego, że jest się Polakiem.
W dniu 26.04.2018r zespół ,, MALI WOJACY ’’ ( w składzie: Cyprian Kosmala, Jan Wiecha, Igor Piętak, Piotr Kalisz, Maciej Klepacz) z Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie wziął udział w finale XV Konkursu Pieśni i Poezji Patriotycznej ,,Kocham moją Ojczyznę”. Przegląd odbył się na scenie Ośrodka Kultury i Sztuki ,, Resursy Obywatelskiej” w Radomiu. Nasz zespół zajął w tym roku II miejsce w kategorii zespoły szkoły podstawowe klasy IV – VII. Łącznie uczestniczyło 242 laureatów z ośmiu regionalnych finałów z Opoczna, Drzewicy, Pionek, Starachowic, Gowarczowa, Solca nad Wisłą, Zwolenia i Radomia. Byli to uczestnicy z 34 placówek oświatowych z terenu Diecezji Radomskiej, którzy walczyli o statuetki Akcji Katolickiej. Poziom był bardzo wysoki. Przesłuchania odbywały się do godzin popołudniowych, jednak chłopcy poradzili sobie bardzo dobrze, zajmując II miejsce wśród laureatów. Za swój występ Wojacy otrzymali dyplomy i nagrody rzeczowe. Konkurs odbył się pod honorowym patronatem Biskupa Radomskiego Henryka Tomasika.
W roku 2017/18 szkoła w Stykowie przystąpiła do realizacji ogólnopolskiego programu- ,, Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”. Dotyczy on rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci, w tym zakup nowości wydawniczych do szkoły. Zadaniem szkoły jest wytworzenie silnej motywacji do lektury. W związku z tym biblioteka szkolna wspólnie z wychowawcami zaplanowała szereg działań mających na celu podniesienie poziomu zainteresowań czytelniczych. Jednym z nich było zorganizowanie ,, Wystawy książek, które czytali nasi dziadkowie, rodzice, nauczyciele”. Z pomocą przyszli nauczyciele i uczniowie z Klubu Czytelniczego, którzy udostępnili swoje bardzo stare egzemplarze książek z domowych bibliotek, aby zaprezentować je w szkole. Atrakcją były również przyniesione przez nauczycieli i uczniów stare fotografie, na których można było rozpoznać swoich nauczycieli, dziadków, rodziców, kolegów z lat młodzieńczych. Uczniowie z zainteresowaniem oglądali stare książki, a także zdjęcia, na których rozpoznawali swoich znajomych. Wystawę tę mogli również podziwiać rodzice na zebraniu ogólnoszkolnym, które odbyło się 25 kwietnia 2018r. Wychowanie do lektury nie należy wyłącznie do zadań szkoły. Wymaga ono także zaangażowania rodziców i podkreślenia roli domu w wychowaniu do czytelnictwa. W związku z tym uczniowie z klasy VII – Monika Drożdż, Cyprian Kosmala i Karol Kozieł w ramach pedagogizacji rodziców odczytali referat nt. ,, Najistotniejsze zalety czytania” – przygotowany przez Panią Justynę Śpiewak.
Międzynarodowy Dzień Ziemi to szereg akcji prowadzonych na całym świecie, których celem jest promowanie postaw ekologicznych w społeczeństwie. Działania, do których nawoływało tegoroczne hasło „End Plastic Pollution”, miały polegać przede wszystkim na promowaniu inicjatyw związanych z przyjęciem globalnych norm regulujących zanieczyszczanie środowiska tworzywami sztucznymi. Nasza szkoła , jak co roku, włączyła się do akcji. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach terenowych w Rezerwacie Skały w Krynkch oraz posprzątali plac wokół szkoły i przy rzece Kamienna.
24 kwietnia 2018r. w Szkole Podstawowej w Lipiu odbył się szósty Przegląd Piosenki Ekologicznej –
,, Eko Song nad Kamienną”. W konkursie występowali uczniowie ze szkół podstawowych z terenu gminy Brody – ogólnie 39 wokalistów.
Dzieci śpiewały znane przeboje z wymyślonymi tekstami o tematyce ekologicznej. Artystów oceniało jury w składzie: Mariola Gałka – prezes starachowickiego oddziału ZNP, Tomasz Margula – dyrektor Centrum Kultury i Aktywności Lokalnej w Brodach oraz muzyk Adam Bernaciak.
Naszą szkołę reprezentowali ,, Mali Wojacy”, którzy brawurowym wykonaniem swojego utworu poruszyli publiczność do tańca i zdobyli nagrodę główną w swojej kategorii. . Chłopcy zaśpiewali znany w tym roku przebój Sławomira – ,, Miłość w Zakopanem”, ale z tekstem o tematyce ekologicznej, ułożonym przez Panią Justynę. Śpiewak.
Na specjalne życzenie jury, przegląd zakończył się ponownym wystąpieniem ,, Małych Wojaków”.
W związku z tym, że w 2018 roku przypada setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości 20 kwietnia zaprosiliśmy do naszej szkoły grupę artystyczną Rekonstrukto. Zaprezentowali oni program pod tytułem „Ku niepodległej” – zajęcia o tym, jak bohaterowie walczyli o wolność, honor i ojczyznę.
Podczas nietypowej lekcji uczniowie poznali okoliczności powstań narodowych, I wojny światowej, sytuację Polaków pod zaborami, rolę marszałka Piłsudskiego oraz jego legionów, kulturę i sztukę patriotyczną. Można było przymierzyć stroje z epoki, wziąć w rękę replikę broni używanych przez powstańców i w I wojnie światowej. Podczas pokazu uczniowie wspólnie się bawili, ćwiczyli sztukę fechtunku, poznali podstawy musztry wojskowej, a nawet udzielania pomocy medycznej.Taka nietypowa lekcja historii powinna pozostać na dłużej w pamięci uczniów – twierdzi Pani Anna Kubala – nauczycielka historii.