6 marca świetliczaki poznały specyfikę zawodu bibliotekarza. Spotkanie odbyło się w ramach innowacji prowadzonej w świetlicy szkolnej. Tym razem naszym gościem była Pani Ewa Działak, bibliotekarka z Publicznej Biblioteki w Brodach.
Celem spotkania było: zapoznanie z zawodem bibliotekarza, rozbudzenie zainteresowania książkami, wyjaśnienie pojęć: książka, okładka, pisarz, grafik, drukarnia, biblioteka. Pani Ewa przygotowała także dla dzieci niespodziankę…wprowadziła dzieci w fantastyczny świat teatru KAMISHIBAI. Papierowy Teatr, czyli teatr ilustracji wywodzący się z dalekiej Japonii zachwycił dzieci. Wysłuchały w ten sposób trzech utworów m.in. „Legendy o smoku wawelskim”. Świetliczaki wysłuchały także audiobooka o przygodach pewnej zabawnej dziewczynki o imieniu Zuźka („Zuźka D. Zołzik” autor: Barbara Park). Na koniec wszystkie dzieci wykonały ilustracje do wysłuchanych tekstów i wręczyły je Pani Ewie. Podsumowaniem spotkania była wizyta w bibliotece i możliwość wypożyczenia wybranych przez siebie książek.
Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Lekarze, specjaliści, eksperci WHO wskazują, że wprowadzenie odpowiednich i odpowiedzialnych działań może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Obecna sytuacja epidemiologiczna w Polsce może zagrozić zdrowiu obywateli. Dlatego na podstawie tzw. specustawy Minister Edukacji Narodowej przygotował rozporządzenie, które czasowo ogranicza funkcjonowanie jednostek systemu oświaty na obszarze całej Polski.
Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych
Zawieszenie zajęć dotyczy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych (publicznych i niepublicznych), z wyjątkiem:
Dyrektorze,
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty nauczycielom pozostającym w gotowości do pracy przysługuje wynagrodzenie ustalone na podstawie Kodeksu Pracy (art. 81 § 1).
Rodzicu,
Uczniu,
Platforma epodreczniki.pl i materiały do samodzielnej nauki
Zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów w nauce i przekazywali materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznego egzaminu ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego i udostępnienie im niezbędnych materiałów.
Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu następujących rozwiązań:
Na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl udostępniliśmy e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych.
Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?
Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus
Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590!
Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.
Źródło: Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej
W ramach realizacji tematyki tygodnia „Od ziarenka do bochenka” dzieci poznały etapy wypieku chleba, jego produkty. Z wielkim zaciekawieniem rozpoznawały, nazywały i smakowały składniki, które były potrzebne do wypieku.
Uwieńczeniem pracy było spróbowanie upieczonego chleba, którym poczęstowano Panie współpracujące z przedszkolem.
Realizując tematykę tygodnia ,,W krainie smoków i dinozaurów” przedszkolaki wybrały się na wycieczkę do Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach gdzie zwiedziły wystawę dinozaurów. Pani Justyna (przewodnik) bardzo ciekawie opowiadała o prastarych gadach , które kiedyś zamieszkiwały te tereny, o ich budowie, trybie życia i ciekawostkach z nimi związanych. Wszystko odbywało się w magicznej atmosferze przyciemnionych świateł i śpiewu dinozaurów.
Pod koniec warsztatów na dzieci czekała niespodzianka, mogły bowiem wykonać odciski gipsowe swoich dłoni, które jako pamiątkę zabrały ze sobą. To była bardzo ciekawa i rozwijająca wycieczka.
Jak karnawał to zabawa – jak zabawa to muzyka. A żeby ją bliżej poznać i zainteresować z pomocą przyszedł Klub Czytelniczy. Starsze koleżanki tym razem przeczytały bajkę pt. „Czterej muzykanci z Bremy”, którą dzieci z uwagą wysłuchały. Przedszkolaki pięknie odpowiadały na pytania dotyczące bajki. Następnie dziewczyny z Klubu Czytelniczego pomogły przedszkolakom wykonać instrumenty muzyczne, a po skończonej pracy wszyscy wspólnie bawili się przy skocznej zabawie z gazetami.
Szanowni Państwo
Zwracamy się z prośbą, aby nie wysyłać do szkoły dzieci chorych, przeziębionych. Jeżeli dziecko wróciło z terenów występowania koronowirusa i ma objawy grypopodobne należy bezzwłocznie powiadomić najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną, zgłosić się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego.
Prosimy się o zapoznanie z informacjami pod linkami:
1 marca 2020 roku już po raz dziesiąty obchodziliśmy w Polsce Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”. Sejm RP w dniu 3 lutego 2011 roku ustanowił to święto jako formę oddania hołdu poległym i pomordowanych żołnierzom, którzy po 1944 roku nie zgodzili się z tym, że Polską rządzi komunistyczna władza z nadania Moskwy. Za tę postawę wielu z nich zapłaciło najwyższą cenę- cenę życia. Wracając wspomnieniami do tej bolesnej przeszłości, musimy dziś zachować pamięć o „Wyklętych”, bohaterach, którzy stali się dla nas wzorem patriotyzmu.
Chcąc uczcić święto „Żołnierzy Niezłomnych”, również i nasza szkoła włączyła się do akcji organizowanej przez MEN pod hasłem „Szkoła Pamięta…”
Na holu szkoły pojawiła się okazjonalna dekoracja, wzrok wszystkich przykuwały piękne plakaty upamiętniające bohaterów tworzących powojenne podziemnie niepodległościowe.Uczniowie klas IV- VIII wzięli udział w lekcji historii, której temat brzmiał: „ Patriotyzm naszych przodków- Żołnierze Wyklęci”. W czasie zajęć dzieci obejrzały film prezentujący sylwetki Żołnierzy Niezłomnych, m.in. H. Dekutowskiego, ps. Zapora, Z. Szendzielarza , ps. Łupaszko, J. Kurasia, ps. Ogień,i A. Fieldorfa ps. Nil.Uczennica klasy VIII – Natalia Kalisz– wcieliła się w postać Danuty Siedzikówny, ps. Inka i odczytała treść listu, który dziewczyna napisała do swojej matki tuż przed śmiercią. Inka została zabita w więzieniu w Gdańsku. Miała zaledwie 18 lat…
Z kolei Jakub Dróżdż z klasy VIII wystąpił w roli rotmistrza kawalerii Wojska Polskiego- Witolda Pileckiego, który został stracony w więzieniu mokotowskim na Rakowieckiej. Zginął od strzału w tył głowy.
Uczniowie wysłuchali także Ballady o rotmistrzu Pileckim i piosenki pt. „Inko powiedz”.
Wspaniały występ, który przygotowały: Pani Maria Cząstka i Pani Anna Kubala uświetnił występ Małych Wojaków pod kierunkiem Pani Justyny Śpiewak.
Na koniec głos zabrała Pani wicedyrektor szkoły-Elżbieta Rozwadowska, która serdecznie podziękowała nauczycielom i wszystkim uczniom za ciekawą, niezwykle wzruszającą lekcję historii i patriotyzmu.