22 i 23 maja 2024 r. uczniowie klas IV- VIII (pod opieką Pań: Justyna Śpiewak, Anna Rycombel, Anna Drukała) brali udział w wycieczce o charakterze edukacyjno-krajoznawczym.
Dwudniowy wyjazd rozpoczął się od wizyty w Muzeum Drogownictwa w Szczucinie, które gromadzi wszelkie pamiątki związane z budownictwem drogowym. Do zwiedzania przeznaczone są dwie ekspozycje:
Kolejnym punktem wyjazdu było zwiedzanie Kopalni w Bochni, jednej z najstarszych kopalni soli kamiennej w Europie. Uczniowie podziwiali przepiękne komory solne, kaplice, podziemne jeziora oraz słuchali opowiadań przewodnika na temat historii kopalni, której początki sięgają XIII wieku. Szczególną atrakcją była przejażdżka podziemnym pociągiem.
Po intensywnym zwiedzaniu uczniowie mieli okazję spędzić noc pod ziemią. Nocleg w kopalni był dla uczniów niezapomnianym przeżyciem. Warunki były zaskakująco komfortowe – w specjalnie przygotowanych salach znajdowały się wygodne łóżka, a w powietrzu unosił się charakterystyczny, zdrowotny mikroklimat soli.
Uczniowie korzystali z wszelkich atrakcji, które oferuje kopalnia ( boisko, dyskoteka, sklepy z pamiątkami itp.)
Po porannym śniadaniu w kopalni grupa wyruszyła do Krakowa, jednego z najpiękniejszych miast Polski. Uczniowie odwiedzili Wzgórze Wawelskie, spacerowali po Rynku Głównym, gdzie podziwiali Kościół Mariacki, Sukiennice. Nie zabrakło również czasu na krótki spacer po Plantach. W czasie spaceru przewodnik opowiadał o historii polskich królów i ich związkach z tym miejscem.
Wycieczka do Kopalni Soli w Bochni z nocnym pobytem było dla uczniów wyjątkowym doświadczeniem. Bogata historia, niezwykłe miejsce i możliwość spędzenie nocy pod ziemią sprawiły, że ten wyjazd na długo pozostanie w ich pamięci.
27 maja na boisku w Brodach odbyły się XXX Indywidualne Biegi Przełajowe. Naszą szkołę reprezentowała liczna 21 osobowa grupa uczniów z klas III – VII. Biegali oni na różnych dystansach i zdobyli wiele czołowych miejsc. Nagradzane było pierwsze 6 miejsc w każdej kategorii. Klasyfikacja końcowa nagrodzonych uczniów wyglądała następująco:
dystans 300 m
dziewczynki
II miejsce Oliwia Bębas
III miejsce Nikola Garbacz
V miejsce Laura Piotrowska
chłopcy
II miejsce Igor Swat
IV miejsce Aleksander Kępa
V miejsce Marcel Chalecki
dystans 400 m
dziewczynki
V miejsce Hanna Turek
VI miejsce Wiktoria Gębura
chłopcy
I miejsce Igor Turek
IV miejsce Tymon Nowak
dystans 500 m
dziewczynki
III miejsce Wiktoria Jagieła
V miejsce Natalia Koszarska
chłopcy
I miejsce Julian Kusiak
V miejsce Wiktor Zaczyński
dystans 600 m
IV miejsce Syntia Bujak
VI miejsce Zofia Orczyk
dystans 800 m
II miejsce Kacper Nowak
VI miejsce Oliwier Białecki
Uczniów do zawodów przygotowała pani Małgorzata Tomczyńska.
,, Rodzina to kolebka, to początek wszystkich cnót. W niej wyrasta człowiek.’’
Dnia 29 maja 2024 r. w naszej szkole odbyło się wielkie święto – Akademia przygotowana przez klasy I i II, z okazji ,, Dnia Rodziny’’.
Dla dzieci jest to jedna z najważniejszych uroczystości szkolnych. Już od samego rana uczniowie klas I i II uwijali się ‘jak pszczółki’, nie tylko przygotowywali się do przedstawienia, ale także przygotowywali poczęstunek dla swoich rodziców m.in. ciasteczka i kanapki.
Uroczystość rozpoczęła się od przedstawienia części artystycznej. Uczniowie recytowali wiersze, zaprezentowali krótkie scenki, śpiewali i tańczyli. Na zakończenie tej części złożyli swoim rodzicom najserdeczniejsze życzenia, wręczyli upominki i zaprosili ich na poczęstunek.
Wszystkim Kochanym Rodzicom
życzymy wielu, wielu lat życia w zdrowiu i pomyślności.
Uczniowie klasy I i II z wychowawczyniami 🙂
Dziś naszą szkołę odwiedziła pani Anastazja z firmy Eko-kwiat, by przeprowadzić prelekcję na temat segregacji odpadów. Najmłodsi uczniowie (klasy 0-III), dowiedzieli się wielu ważnych rzeczy m.in. czym jest PSZOK, o czym powinniśmy pamiętać podczas segregacji… i po co właściwie powinniśmy segregować nasze śmieci. Najwięcej frajdy sprawiła dzieciom samodzielna segregacja odpadów do odpowiednich pojemników.
Na zakończenie wszystkie dzieci, w nagrodę za aktywny udział w zajęciach, otrzymały słodki upominek. Dziękujemy bardzo Pani Anastazji za ciekawą lekcję ekologii!
Dnia 30 kwietnia uczniowie naszej szkoły uczcili 233 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Z tej okazji odbyła się uroczysta akademia przygotowana przez klasę VIII i chór szkolny. Uczennice klasy ósmej Kaja i Oliwia przypomniały historię tworzenia konstytucji.
Pierwsza w Europie i druga na świecie konstytucja z 1791 roku była próbą unowocześnienia ustroju Polski i ratowania jej suwerenności. Jest dla Polaków powodem do dumy. Uroczystość wzbogaciły pieśni patriotyczne w wykonaniu chóru szkolnego a jej powagę podkreśliły galowe stroje, kotyliony i starannie przygotowana dekoracja.
Zielona Szkoła to forma edukacji, której zadaniem jest spełnienie określonych celów dydaktyczno- wychowawczych i integracyjnych. Uczniowie przebywający na Zielonej Szkole uczą się przez przeżywanie, co przynosi bardzo dobre efekty.
W dniach od 22.04.2024r. do 27.04.2024r. 20 uczniów z Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie oraz 25 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. J. Korczaka w Brodach przebywało na Zielonej Szkole we Władysławowie. Pożegnanie z rodzicami w poniedziałkowy poranek nie było łatwe, ponieważ większość dzieci wyruszyła w samodzielną podróż po raz pierwszy.
Program „Zielonej Szkoły” był bardzo napięty i wypełniony różnymi atrakcjami. Uczniowie zwiedzili: –
– Władysławowo ze słynną Aleją Gwiazd Sportu,
– Jastrzębią Górę, a tam Jastrzębski Klif oraz „Gwiazdę Północy”,
– Hel, a tam Fokarium Stacji Morskiej im. Prof. Krzysztofa Skóry , oraz Cypel Helski, czyli Kopiec Kaszubów wyznaczający początek Polski.
– Trójmiasto: molo w Sopocie, w Gdańsku przepiękną Starówkę oraz Westerplatte, a w Gdyni uczniowie widzieli Statek – Muzeum „Dar Pomorza” oraz Okręt – Muzeum „Błyskawica”, a następnie pojechali do Centrum Nauki Experyment, miejsca, gdzie rodzi się fascynacja światem nauki.
Mimo, że wróciliśmy już znad morza, to w naszych głowach jeszcze długo pozostaną wspomnienia z tego wyjazdu. Naprawdę miło spędziliśmy ten czas i zapamiętamy go na długie lata.
„Dzieciaki ratują zwierzaki” to akcja w której wzięli udział uczniowie z klas I-III
Celem Akcji było:
Wychowawcy klas I-III, w ramach akcji, przeprowadzili z uczniami zajęcia w trakcie których starali się wzbudzić empatię i chęć działania na rzecz ochrony dzikich zwierząt. Dzieci dowiedziały się ciekawostek na temat życia bocianów oraz szympansów, uczestniczyły w spotkaniach z zootechnikami oraz wykonały prace plastyczno-techniczne związane z tematyką. Uczniowie wspólnie mieli zadecydować, jaki ośrodek rehabilitacji chcieliby wesprzeć zbiórką. Podjęli decyzję, że wesprą finansowo centrum rehabilitacji bocianów. W tym celu dzieci przygotowały ciasteczka na kiermasz charytatywny, który odbył się 17 kwietnia.
Całkowity dochód ze sprzedaży ciasteczek, czyli 380zł i 40gr został przekazany Fundacji CultureLab.
W dniu 17 kwietnia 2024r. uczniowie klas VI – VIII brali udział w wyjeździe do Teatru Powszechnego w Radomiu, gdzie zapoznali się z wątkiem spektaklu pt.: ,,Jak zostałam wiedźmą”. Dorota Masłowska, jedna z najbardziej poczytnych polskich pisarek, zaprosiła nas
w podróż do bardzo, bardzo współczesnej baśni. ,,Jak zostałam wiedźmą” to opowieść o walce, jaką toczymy przede wszystkim z samym sobą. W nieustannym pośpiechu, konsumpcyjnej pustce i w pogoni za karierą dorośli zaniedbują relacje z własnymi dziećmi, które coraz częściej funkcjonują w świecie gadżetów i wirtualnych emocji. Baśń przepełniona jest dowcipem i napisana nowoczesnym językiem, który przemawia nie tylko do młodszej, ale również do tej starszej części widowni. To spektakl dla całej rodziny, gdzie być może każdy znajdzie swoje odbicie? W spektaklu poetycki tekst był mówiony i śpiewany. Tak, jak współczesne krainy snów różnią się od tych dawnych, tajemniczych, tak współczesne bajki różnią się od tych klasycznych. Autorka, niezwykle umiejętnie i nienachalnie prowadzi wątek wiecznego nienasycenia, zarówno dzisiejszych dorosłych, jak i dzieci, ich manii kupowania wszystkiego, ślepej podatności na reklamę, wiecznie niezaspokojonego głodu posiadania. Podążając przez miasto i zaglądając ludziom w okna Wiedźma zauważa, że pragnienie „więcej” jest nie tylko wypowiadane i realizowane na jawie, ale też w ludzkich snach.
Fabuła opowieści na pewno będzie dla uczniów refleksją nad codziennością, w jakiej znajduje się ówczesne pokolenie.
Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Elżbieta Rozwadowska i Danuta Turek.