Laboratoria przyszłości

Laboratoria Przyszłości w świetlicy

Uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej podczas zajęć korzystają z pomocy zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W maju korzystając z klocków magnetycznych dzieci ćwiczyły spostrzegawczość i rozwijały logiczne myślenie. Integrowały się tworząc wspólne budowle.

Niewątpliwą atrakcję stanowi także korzystnie z zakupionych w ramach Laboratoriów Przyszłości farb. W tym miesiącu powstały dzięki nim fantastyczne wiosenne drzewa.

Zabawa przez naukę, działanie w praktyce pobudza wyobraźnię i kreatywność uczniów.

Konstruujemy robota

W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości nasza szkoła zakupiła robota edukacyjnego mBota. Największą frajdą jest to, że uczniowie klasy II mogą go sami konstruować. Kierując się instrukcją, krok po kroku łączą elementy. Największym zaangażowaniem wykazują się chłopcy – widać, że majsterkowanie nie jest im obce. Jeszcze trochę czasu i robot zostanie ukończony.

Laboratoria Przyszłości w świetlicy szkolnej

W marcu, podczas pobytu w świetlicy szkolnej, uczniowie bardzo chętnie sięgali po klocki magnetyczne. Tworzyli budowle przestrzenne współpracując ze sobą w zespołach. Były to doskonałe ćwiczenia usprawniające motorykę małą, zręczność, wyobraźnię oraz logiczne myślenie.

W Światowy Dzień Wody uczniowie zapoznali się z planszą prezentującą obieg wody w przyrodzie. Dowiedzieli się, skąd bierze się woda słona i słodka.

Farbami w podstawowych barwach wykonywali ciekawe prace plastyczne.

Lekacja otwarta w klasie II

27 marca zajęcia rozwijające kreatywność realizowane w klasie II miały postać lekcji otwartej, na którą zostało zaproszone Grono Pedagogiczne ZPO w Stykowie.

Zajęcia „Młody Programista” są poświęcone nauce kodowania i programowania, jak również rozwijaniu kompetencji miękkich wśród uczniów.

Tematem zajęć w tym dniu był „Światowy Dzień Wody”. Uczniowie, podzieleni na zespoły pracowali nad różnymi zadaniami, których woda była głównym bohaterem.

Pierwszy zespół pracował nad ułożeniem kropli wody na macie do kodowania według koordynatów oraz zaprogramowaniem GeniBota tak, aby objechał ją dookoła.

Drugi zespół za pomocą odpowiedniej sekwencji barw kodował trasę Ozobota, by ten omijał kałuże.

Trzeci zespół układał z puzzli dla Botleya taką trasę, aby kojarzyła się z wodą.

Uczniowie w czwartym zespole zastanawiali się nad tym, do czego służy woda. Następnie układali z krążków kod, aby kubeczek przeszedł po każdym z obrazków rozłożonych na macie i dotarł do mety.

Piąty zespół analizował zachowania ludzi i oceniał, czy w dany sposób oszczędzają wodę, czy nie. Jeśli tak – układali trasę z zielonych puzzli, jeśli nie – z czerwonych. Przejeżdżający po nich Ozobot zaświecał się na wskazane kolory.

Po upływie wyznaczonego czasu dzieci wraz z nauczycielem i przybyłymi na lekcję gośćmi sprawdzali poprawność realizacji poleceń.

Na koniec zajęć uczniowie podzielili się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi lekcji i tego, czego się na niej nauczyli oraz obejrzeli krótki film edukacyjny PAH na temat: „Woda nie tylko w kranie”.

Na zajęciach wykorzystano pomoce zakupione w ramach projektu „LaboratoriaPrzyszłości”.

Zajęcia poprowadziła wychowawczyni klasy II – Kinga Michaczewska.

Laboratoria Przyszłości – Empiriusz na lekcji chemii.

   23 marca uczniowie klasy VIII a brali udział w wyjątkowej lekcji chemii. W ramach powtórzenia wiadomości  zostały przeprowadzone , w sposób wirtualny,  najważniejsze doświadczenia z podstawy programowej. Można było tego dokonać dzięki wirtualnemu laboratorium Empiriusz. To nowoczesne urządzenie  pozwala w przyjazny, bezpieczny i ekonomiczny sposób realizować podstawę programową nauczania chemii w szkole.

    Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii  Empiriusz jest doskonałym, cyfrowym odwzorowaniem laboratorium chemicznego, w  pełni wyposażonym w odczynniki chemiczne, szkło laboratoryjne i sprzęt potrzebny do wykonywania doświadczeń chemicznych, zawsze przygotowanym  do przeprowadzania  bezpiecznych doświadczeń.

 Młodzież, korzystając z gogli i kontrolerów,  przeprowadzała wirtualnie doświadczenia zgodnie z instrukcją. Pozostali uczniowie w tym czasie obserwowali wykonywane  ćwiczenie na tablicy interaktywnej. Na koniec  wszyscy wspólnie rozwiązywali test podsumowujący obejrzane doświadczenie.

   Wirtualne Laboratorium Chemiczne Empiriusz zostało zakupione dzięki środkom przekazanym przez ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach inicjatywy edukacyjnej Laboratoria Przyszłości.

#LaboratoriaPrzyszłości w lutym

W lutym najmłodsi uczniowie naszej szkoły wykorzystywali roboty edukacyjne i klocki magnetyczne zakupione w ramach #LaboratoriumPrzyszłości. Wspólne programowanie i konstruowanie przestrzenne rozwijało u uczniów logiczne myślenie, sprawność manualną oraz było świetnym sposobem na integrację grupy.

#LaboratoriaPrzyszłości w styczniu

W styczniu Przedszkolaki i uczniowie klasy II Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie zapoznali się z nowym robotem edukacyjnym zakupionym w ramach #LaboratoriumPrzyszłości. Ciekawość i fascynacja nim była ogromna. Najpierw robot pracował w trybie „LINE”, natomiast później w trybie „CODE”. Dzieciom bardzo spodobał się nowy sposób programowania – po przyciśnięciu na pilocie wybranych strzałek robot dostawał polecenie wykonania odpowiedniej sekwencji ruchów.

Oczywiście nie zapomnieliśmy o naszym GeniBocie i matach do kodowania. W tym miesiącu również ich wykorzystywaliśmy.

Na zajęciach z edukacji przyrodniczej uczniowie klasy II wykorzystali planszę „Obieg wody w przyrodzie”. Posłużyła im do lepszego przyswojenia postaci, w jakich występuje woda i jej krążenia w przyrodzie.

Dzieci pozostające w świetlicy szkolnej rozwijały sprawność manualną i logiczne myślenie tworząc pojazdy i budowle z klocków magnetycznych.

#LaboratoriaPrzyszłości

W grudniu uczniowie klasy II wykorzystywali za zajęciach m.in. puzzle do robota Ozobota i robota Genibota – pomoce zakupione w ramach #LaboratoriumPrzyszłości.

Uczniowie, aby wykonać postawione przed nimi zadania musieli ze sobą współpracować w parze lub grupie. Układali trasy dla robotów, obrazki według koordynatów i warunków oraz melodię dla Genibota, przy którego akompaniamencie wszyscy zaśpiewali kolędę „Lulajże Jezuniu”.

#LaboratoriaPrzyszłości

Na listopadowych zajęciach rozwijających kreatywność uczniowie klasy II wykorzystywali maty do kodowania oraz roboty edukacyjne GeniBot zakupione w ramach #LaboratoriumPrzyszłości.

Zadaniem uczniów było: ułożenie na matach obrazków z kubeczków zgodnie z instrukcją słowną, odgadnięcie hasła poruszając się kubeczkiem według kodu oraz zaprogramowanie robota tak, aby „zaprowadził” zwierzę zapadające w sen zimowy do jego kryjówki.

Nieustającym zainteresowaniem wśród uczniów przebywających w świetlicy szkolnej cieszą się klocki magnetyczne. Dzieci chętnie budują z nich kreatywne budowle.