Dla Uczniów

Doradztwo zawodowe dla klasy VIII

TEMAT: Ja i mój zawód – o planach i celach edukacyjno – zawodowych.

CELE:

  • Kształtowanie umiejętności planowania kariery edukacyjno-zawodowej.
  • Uwiadomienie wartości przemyślanego, świadomego i samodzielnego planowania kariery edukacyjnej i zawodowej. 
  • Poszerzanie wiedzy o ścieżkach kształcenia. 
  • Inspirowanie uczniów do myślenia o przyszłości i planowania swojej kariery zawodowej.
  • Podkreślenie wpływu różnorodnych czynników: osobowościowych, zewnętrznych na predyspozycje do wykonywania danego zawodu.
  • Zaznajomienie z zasadami skutecznego planowania i wyznaczania celu.
  1. Ćwiczenie.

 Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie jak będzie wyglądać Wasze życie za kilka/ kilkanaście lat :

czy macie rodziny?, gdzie mieszkacie?, co posiadacie?, co robicie w wolnym czasie?, czym się zajmujecie zawodowo?.

Następnie zapiszcie na kartkach swoje spostrzeżenia.

Zastanówcie się : co musielibyście uczynić, aby to osiągnąć?

  •  Ćwiczenie – „ W poszukiwaniu własnej drogi”.

„ Zrób to, co możesz, wykorzystując to, co masz, tam, gdzie jesteś…”.

Odpowiedz na następujące pytania:

  1. Jakiego rodzaju praca może dać Ci największe zadowolenie?
  2. Jaka szkołę ponadpodstawowa wybierzesz?
  3. Czego jeszcze potrzebujesz, żeby podjąć decyzję?
  • Ćwiczenie.

  Narysuj linię prostą , zaznacz na niej dwa punkty, które mają symbolizować Twoją datę urodzenia                i datę dzisiejszą.  Następnie różnymi kolorami zaznacz dwa wyodrębnione odcinki: „przeszłość” „przyszłość”.   W pierwszym wpisz swoje dotychczasowe osiągnięcia w różnych dziedzinach życia,                        a w drugim to wszystko, co chciałbyś osiągnąć w przyszłości.  

Można podzielić  „przyszłość” na etapy np.: za rok, za 5 lat, za 10 lat itd.

  •  Zapoznanie z tematem.

 Czym jest cel  np. to, do czego się dąży ?

Jakie są cechy dobrego celu :

  • osobisty – powinien mieć wysoką wartość dla osoby, która go realizuje, być jej autentycznym, wewnętrznym pragnieniem,
  • konkretny – powinien być powiązany z konkretnymi działaniami dla jego osiągnięcia,
  • pozytywny – powinien określać stan pożądany, zamiast wskazywać, czego chce się uniknąć.
  • umiejscowiony w czasie – powinien zawierać daty realizacji poszczególnych etapów  i planu oraz rodzajów i etapów planowania.
  • Ćwiczenie – Mój plan działania.

Zastanów  się nad wymarzonym zawodem i idealną pracą.

Następnie wypełnij  kartę – „ Mój plan działania”

Jaki jest mój cel?          
Kiedy zrealizuję swój cel?          
Jakie zasoby posiadam?          
Jakie umiejętności umożliwią mi osiągnięcie celu?          
Jak  pokonam ewentualne trudności?          
Jakich informacji potrzebuję by zrealizować swój cel?        
Kto może mi pomóc?        
  • Podsumowanie.

W procesie planowania swojej kariery bardzo ważna jest wiedza o swoich umiejętnościach, ustalenie oczekiwań, znajomość swoich mocnych i słabych stron, pozyskanie źródeł informacji               o specyfice danego zawodu oraz zapotrzebowaniach na rynku pracy.

  Zadanie domowe:  przypomnij sobie  podstawowe etapy edukacji i możliwe ścieżki kształcenia dla określonego zawodu.

Matematyka dla klas IV – VIII



Szanowni Rodzice, Uczniowie.

Zagadnienia powtórzeniowe z matematyki i testy online umieszczone są na stronie Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego. Aby z nich skorzystać należy uruchomić:

  • www.gwo.pl
  • przedmioty (matematyka)
  • strefa dla ucznia

Zachęcam uczniów do systematycznej pracy.

W razie wątpliwości podaję mój e-mail: danutaturek@wp.pl

Danuta Turek



Ogłoszenie dotyczące zdalnego nauczania

Szanowni Rodzice, Uczniowie.

Na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej przygotowany został pakiet materiałów dla 8-klasistów. Codziennie o godz. 9.00 będą dostępne nowe zadania z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego, o 15.00 – rozwiązania. Zachęcamy do odwiedzenia tej strony i sprawdzenia swoich wiadomości.https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/ Od 16 marca kanały: TVP ABC i Kultura dostosowują ramówkę do potrzeb dzieci i Rodziców. Każda chwila poświęcona na powtórzenie i utrwalenie dotychczasowego materiału lub na poznanie nowych wiadomości to bardzo dobrze wykorzystany czas.

Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe

  1. Epodreczniki.pl
  2. Portal wiedzy dla nauczycieli
  3. Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
  4. Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
  5. Portal lektury.gov.pl
  6. Strona Centrum Nauki Kopernik
  7. Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
  8. Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
  9. Serwis Ninateka
  10. Serwis Muzykoteka Szkolna
  11. Biblioteka Cyfrowa Polona
  12. Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
  13. Serwis Telewizji Polskiej
  14. Serwis Polskie Radio Dzieciom

 

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych

Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

Lekarze, specjaliści, eksperci WHO wskazują, że wprowadzenie odpowiednich i odpowiedzialnych działań może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Obecna sytuacja epidemiologiczna w Polsce może zagrozić zdrowiu obywateli. Dlatego na podstawie tzw. specustawy Minister Edukacji Narodowej przygotował rozporządzenie, które czasowo ogranicza funkcjonowanie jednostek systemu oświaty na obszarze całej Polski.

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych

Zawieszenie zajęć dotyczy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych (publicznych i niepublicznych), z wyjątkiem:

  • poradni psychologiczno-pedagogicznych;
  • specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych;
  • młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych;
  • przedszkoli i szkół w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej;
  • szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich;
  • szkół przy zakładach karnych i aresztach śledczych.

Dyrektorze,

  • zajęcia w Twojej szkole, przedszkolu, placówce będą zawieszone na 2 tygodnie;
  • 12 i 13 marca br. to dni, w których w przedszkolach i szkołach podstawowych nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze;
  • od 12 marca br. uczniowie szkół ponadpodstawowych nie przychodzą do szkół;
  • poinformuj uczniów, rodziców i kadrę pedagogiczną o tym, jak będą wyglądały kolejne dni;
  • od poniedziałku, 16 marca br. wychowankowie i uczniowie nie przychodzą do przedszkoli i szkół. Nauczyciele pozostają w gotowości do pracy;
  • poinformuj niezwłocznie rodziców i nauczycieli o ograniczeniu funkcjonowania placówki. Wykorzystaj do tego dziennik elektroniczny lub inne środki komunikacji z rodzicami i nauczycielami. Wywieś informację o zawieszeniu zajęć w widocznym miejscu;
  • możesz poprosić nauczycieli o to, aby przygotowali materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy uczniów w domu. Ministerstwo Edukacji Narodowej przekaże informacje dotyczące e-materiałów, z których mogą korzystać uczniowie i nauczyciele;
  • w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, w placówkach kształcenia ustawicznego oraz w centrach kształcenia zawodowego zawieszenie zajęć dotyczy również zajęć realizowanych w ramach praktycznej nauki zawodu;
  • uczniowie branżowych szkół I stopnia będący młodocianymi pracownikami nie uczęszczają do szkoły. Realizują jednak przygotowanie zawodowe u pracodawcy na dotychczasowych zasadach;
  • od 16 marca br. będą zawieszone zajęcia realizowane w ramach turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników;
  • śledź na bieżąco komunikaty Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju. Sprawdzaj również komunikaty wysyłane przez System Informacji Oświatowej.

W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty nauczycielom pozostającym w gotowości do pracy przysługuje wynagrodzenie ustalone na podstawie Kodeksu Pracy (art. 81 § 1).

Rodzicu,

  • ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i 13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze;
  • zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;
  • jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
  • przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
  • rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
  • śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.

Uczniu,

  • pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
  • przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
  • odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
  • przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

Platforma epodreczniki.pl i materiały do samodzielnej nauki

Zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów w nauce i przekazywali materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznego egzaminu ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego i udostępnienie im niezbędnych materiałów.

Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu następujących rozwiązań:

  • dziennik elektroniczny;
  • strona internetowa szkoły, przedszkola, placówki oświatowej;
  • mailing do rodziców, a w przypadku uczniów starszych wysyłanie materiałów bezpośrednio do młodzieży.

Na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl udostępniliśmy e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych.

Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?

  • Często myj ręce przy użyciu mydła i wody.
  • Przy kasłaniu i kichaniu zakrywaj usta i nos. Zachowaj co najmniej metr odległości od osób, które kaszlą i kichają.

Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus

Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590!

Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.

Źródło: Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej

Koronawirus – co musisz wiedzieć?

Szanowni Państwo

Zwracamy się z prośbą, aby nie wysyłać do szkoły dzieci chorych, przeziębionych. Jeżeli dziecko wróciło z terenów występowania koronowirusa i ma objawy grypopodobne należy bezzwłocznie powiadomić najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną, zgłosić się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego.

Prosimy się o zapoznanie z informacjami pod linkami:  

Co to jest koronawirus?

Co musisz wiedzieć o koronawirusie?

Informacja Głównego Inspektora Sanitarnego

Ja i mój niepełnosprawny kolega

W listopadzie 2019r. z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego odbył się w naszej szkole konkurs plastyczny pod hasłem ,, Ja i mój niepełnosprawny kolega”. Jego głównym celem było kształtowanie właściwych postaw wobec osób niepełnosprawnych oraz ukazanie sposobu niesienia im pomocy. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 3 grudnia, gdyż właśnie tego dnia co roku obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Wśród młodszych dzieci zwycięzcami okazali się uczniowie z klasy II: Amelia Gizan miejsce I , Rafał Maciąg miejsce I, Natalia Koszarka miejsce II, Maja Kacperka miejsce III i Lianna Walkiewicz miejsce III. W kategorii wiekowej klas IV-VI zwyciężyła uczennica klasy Va Natalia Niekłań. Miejsce II przypadło uczniowi klasy IV Kryspinowi Jóźwik, a III Oliwii Orzeł z klasy Vb. Wśród najstarszej grypy wiekowejzwycięzcą okazał się Mikołaj Pasieka z klasy VIII. Nagrody laureatom wręczyła pani Anna Rycombel opiekunka Samorządu Uczniowskiego. Wszystkim gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

I Zimowa Zbiórka Darów dla Zwierzaków

Zima to najgorszy czas dla zwierząt w schroniskach. Dlatego z inicjatywy opiekunek PCK, pani Ilony Jędrzejczyk i pani Diany Raban w naszej szkole zorganizowana została I Zimowa Zbiórka Darów dla Zwierzaków na rzecz przytuliska w Młynku.

Akcja trwała od 21XI do 30XI2016r.

Serdecznie dziękujemy za wsparcie naszej akcji przedszkolakom.

Dziękujemy również wszystkim nauczycielom i pracownikom, którzy wzięli czynny udział w akcji, oraz uczniom:

0b

Natalia Koszarska, Julian Kusiak, Kacper Domagała, Lilianna Walkiewicz, Gabriel Koszarski

I

Kaja Koszarska, Franciszek Jeziorski, Kacper Pałacha

IIa

Adrianna Kowalska

IIb

Kacper Kusiak, Rafał Orczyk, Jakub Kusiak, Patryk Wiecha, Oskar Kołodziejczyk

IIIa

Kacper Prokop, Agata Olszewska, Amelia Turek

IIIb

Igor Walkiewicz, Małgorzata Jurczenia, Michał Kołodziejczyk, Oliwia Koszarska, Julia Szast, Maja Kania, Wiktoria Kwiecień, Marek Olesiński, Mateusz Olesiński

IV

Dawid Olesiński, Bartłomiej Kasperkiewicz

V

Mikołaj Pasieka, Maciej Klepacz, Andżelika Walkiewicz, Angelika Gołębska, Ksawier Wierzbicki

Zebrane dary zawiozłyśmy zwierzakom 9XII2016r.

Dzień Dziecka klas IV – VI

Wspaniała zabawa i smaczny poczęstunek czekał w Dniu Dziecka na uczniów klas IV – VI w Przystani Wodnej .  Ten wyjątkowy dzień nasi uczniowie spędzili na grach i zabawach. Bardzo serdecznie dziękujemy Państwu Wierzbickim za organizację i zaproszenie uczniów naszej szkoły.

Wybieram wodę

Ogólnopolski program edukacyjny „Wybieram wodę” to wspólna inicjatywa Polskiego Towarzystwa Dietetyki oraz Instytutu Promocji Zdrowia i Dietoterapii. Działania programu zwracają szczególną uwagę na to, jak ważną rolę w zachowaniu zdrowia odgrywa prawidłowe nawodnienie organizmu. Program jest adresowany do szkół podstawowych, które pragną promować zdrowy styl życia oraz ochronę zasobów wodnych wśród swoich uczniów. W ramach programu przeprowadzono zajęcia z edukacji zdrowotnej. Uczniowie naszej szkoły otrzymali zapas zdrowej wody mineralnej.