Drodzy Uczniowie.
Wszyscy znaleźliśmy się w nowej dla nas sytuacji.
Co robić, aby zrozumieć i spokojnie przetrwać epidemię koronawirusa ?
Podstawowa zasada brzmi : należy rozmawiać z rodzicami lub innymi bliskimi osobami, gdy czujecie niepokój lub gdy chcecie, aby dorośli odpowiedzieli na Wasze wątpliwości i pytania.
To nowa sytuacja i ogromna zmiana w naszym życiu, ale dorośli – Wasi Rodzice, Lekarze, Rząd Polski, itp. – wiedzą co robić.
Ważne, by do tych zmian – pozostawanie w domu, niechodzenie do szkoły, na spacer, zdalne uczenie się – dostosować się, bo to ma nam dać bezpieczeństwo.
Zostajemy w domu po to, żeby chronić zdrowie i zminimalizować ryzyko, że zachorujemy.
Wasi Rodzice wiedzą co robić, jeżeli pojawi się jakiś problem.
Przez najbliższe tygodnie zostajemy w domu.
Zorganizujcie sobie razem z najbliższymi ten czas w ciekawy sposób.
Można to zrobić w różny sposób np. razem jeść śniadanie, potem usiąść do nauki, w przerwach od nauki można porobić coś fajnego, na co ma się ochotę, potem trochę razem posprzątać, można pomóc w przygotowaniu obiadu i znowu usiąść na chwilkę do nauki, a potem sobie odpocząć, w taki sposób, jaki najbardziej lubicie.
Możecie razem z rodzicami usiąść z kalendarzem i sobie nawet to wszystko rozpisać.
Zaplanujcie ten czas pozostawania w domu w miły sposób, ale nie zapominajcie także o obowiązkach.
Pamiętajcie, aby przestrzegać zalecanych reguł i starać się nie wychodzić z domu.
Na zakończenie zachęcam do kontaktu ze mną:
Dyżur pedagoga szkolnego:
Każda środa godz. 8.00 – 10.00
Każdy czwartek godz. 8.00 – 13.00
Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało, iż:
Zmieniliśmy przepisy, dzięki którym możliwe jest prowadzenie kształcenia na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID – 19. Określiliśmy zasady prowadzenia nauczania na odległość i stworzyliśmy możliwość oceniania i klasyfikowania uczniów. Nowe przepisy będą obowiązywały od 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r.
Więcej informacji na:
https://www.gov.pl/web/edukacja
Szanowni Rodzice, Uczniowie.
Na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje można znaleźć propozycje dla uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, zgodne z aktualną podstawą programową. To treści, które mogą być wykorzystane w trakcie zdalnego nauczania.
TEMAT: Ja i mój zawód – o planach i celach edukacyjno – zawodowych.
CELE:
Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie jak będzie wyglądać Wasze życie za kilka/ kilkanaście lat :
czy macie rodziny?, gdzie mieszkacie?, co posiadacie?, co robicie w wolnym czasie?, czym się zajmujecie zawodowo?.
Następnie zapiszcie na kartkach swoje spostrzeżenia.
Zastanówcie się : co musielibyście uczynić, aby to osiągnąć?
„ Zrób to, co możesz, wykorzystując to, co masz, tam, gdzie jesteś…”.
Odpowiedz na następujące pytania:
Narysuj linię prostą , zaznacz na niej dwa punkty, które mają symbolizować Twoją datę urodzenia i datę dzisiejszą. Następnie różnymi kolorami zaznacz dwa wyodrębnione odcinki: „przeszłość” „przyszłość”. W pierwszym wpisz swoje dotychczasowe osiągnięcia w różnych dziedzinach życia, a w drugim to wszystko, co chciałbyś osiągnąć w przyszłości.
Można podzielić „przyszłość” na etapy np.: za rok, za 5 lat, za 10 lat itd.
Czym jest cel np. to, do czego się dąży ?
Jakie są cechy dobrego celu :
Zastanów się nad wymarzonym zawodem i idealną pracą.
Następnie wypełnij kartę – „ Mój plan działania”
Jaki jest mój cel? | |
Kiedy zrealizuję swój cel? | |
Jakie zasoby posiadam? | |
Jakie umiejętności umożliwią mi osiągnięcie celu? | |
Jak pokonam ewentualne trudności? | |
Jakich informacji potrzebuję by zrealizować swój cel? | |
Kto może mi pomóc? |
W procesie planowania swojej kariery bardzo ważna jest wiedza o swoich umiejętnościach, ustalenie oczekiwań, znajomość swoich mocnych i słabych stron, pozyskanie źródeł informacji o specyfice danego zawodu oraz zapotrzebowaniach na rynku pracy.
Zadanie domowe: przypomnij sobie podstawowe etapy edukacji i możliwe ścieżki kształcenia dla określonego zawodu.
Szanowni Rodzice, Uczniowie.
Zagadnienia powtórzeniowe z matematyki i testy online umieszczone są na stronie Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego. Aby z nich skorzystać należy uruchomić:
Zachęcam uczniów do systematycznej pracy.
W razie wątpliwości podaję mój e-mail: [email protected]
Danuta Turek
Szanowni Rodzice, Uczniowie.
Na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej przygotowany został pakiet materiałów dla 8-klasistów. Codziennie o godz. 9.00 będą dostępne nowe zadania z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego, o 15.00 – rozwiązania. Zachęcamy do odwiedzenia tej strony i sprawdzenia swoich wiadomości.https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/ Od 16 marca kanały: TVP ABC i Kultura dostosowują ramówkę do potrzeb dzieci i Rodziców. Każda chwila poświęcona na powtórzenie i utrwalenie dotychczasowego materiału lub na poznanie nowych wiadomości to bardzo dobrze wykorzystany czas.
Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Lekarze, specjaliści, eksperci WHO wskazują, że wprowadzenie odpowiednich i odpowiedzialnych działań może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Obecna sytuacja epidemiologiczna w Polsce może zagrozić zdrowiu obywateli. Dlatego na podstawie tzw. specustawy Minister Edukacji Narodowej przygotował rozporządzenie, które czasowo ogranicza funkcjonowanie jednostek systemu oświaty na obszarze całej Polski.
Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych
Zawieszenie zajęć dotyczy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych (publicznych i niepublicznych), z wyjątkiem:
Dyrektorze,
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty nauczycielom pozostającym w gotowości do pracy przysługuje wynagrodzenie ustalone na podstawie Kodeksu Pracy (art. 81 § 1).
Rodzicu,
Uczniu,
Platforma epodreczniki.pl i materiały do samodzielnej nauki
Zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów w nauce i przekazywali materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznego egzaminu ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego i udostępnienie im niezbędnych materiałów.
Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu następujących rozwiązań:
Na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl udostępniliśmy e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych.
Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?
Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus
Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590!
Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.
Źródło: Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej
Szanowni Państwo
Zwracamy się z prośbą, aby nie wysyłać do szkoły dzieci chorych, przeziębionych. Jeżeli dziecko wróciło z terenów występowania koronowirusa i ma objawy grypopodobne należy bezzwłocznie powiadomić najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną, zgłosić się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego.
Prosimy się o zapoznanie z informacjami pod linkami:
W listopadzie 2019r. z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego odbył się w naszej szkole konkurs plastyczny pod hasłem ,, Ja i mój niepełnosprawny kolega”. Jego głównym celem było kształtowanie właściwych postaw wobec osób niepełnosprawnych oraz ukazanie sposobu niesienia im pomocy. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 3 grudnia, gdyż właśnie tego dnia co roku obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Wśród młodszych dzieci zwycięzcami okazali się uczniowie z klasy II: Amelia Gizan miejsce I , Rafał Maciąg miejsce I, Natalia Koszarka miejsce II, Maja Kacperka miejsce III i Lianna Walkiewicz miejsce III. W kategorii wiekowej klas IV-VI zwyciężyła uczennica klasy Va Natalia Niekłań. Miejsce II przypadło uczniowi klasy IV Kryspinowi Jóźwik, a III Oliwii Orzeł z klasy Vb. Wśród najstarszej grypy wiekowejzwycięzcą okazał się Mikołaj Pasieka z klasy VIII. Nagrody laureatom wręczyła pani Anna Rycombel opiekunka Samorządu Uczniowskiego. Wszystkim gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.