Po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców ustalono następujące dni dodatkowo wolne:
13.11.2023
22.12.2023
27.03.2024
02.05.2024
14.05.2024
15.05.2024
16.05.2024
31.05.2024
Drodzy Uczniowie i Rodzice!
Przekazujemy Wam ulotkę przygotowaną przez studentów z Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki.
Materiał zawiera najważniejsze informacje dotyczące m.in. przyczyn omdleń, ich charakterystycznych objawów czy sposobów na zmniejszenie ryzyka omdleń.
Ulotka została przygotowana w przystępnej dla młodych ludzi formie graficznej. Zachęcamy do zapoznania się z nią.
W coroczny kalendarz uroczystości w naszej szkole wpisana jest akademia z okazji Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Chcąc przybliżyć uczniom naszej szkoły to ważne wydarzenie z historii naszego kraju, klasy VIIIa i IV przygotowały montaż słowno-muzyczny. Była to okazja do refleksji nad wydarzeniami sprzed 232 lat, do pielęgnowania patriotyzmu wśród uczniów naszej szkoły oraz do przeżycia dumy z tego, że jest się Polakiem.
Uczniowie recytowali wiersze, mówiące o tych wydarzeniach, o miłości do Ojczyzny i o Konstytucji. Wiersze były przeplatane piosenkami w wykonaniu chóru szkolnego. Z opowieści narratorów dzieci dowiedziały się, jak ważne było uchwalenie Konstytucji i jakie to miało znaczenie dla następnych pokoleń. Więcej faktów historycznych młodzież poznała oglądając prezentację multimedialną pt.„Konstytucja 3 Maja”. Pani Dyrektor podziękowała wszystkim uczniom za zaangażowanie, wskazując na wagę i skutki historyczne tego wydarzenia, a nauczycielom koordynującym za przygotowanie akademii i prezentacji.
24 kwietnia obchodziliśmy Europejski Dzień Śniadania. Ten dzień ma przypominać o tym, jak ważną rolę dla zdrowia człowieka odgrywa pierwszy posiłek w ciągu dnia. Korzyści z jedzenia śniadań to: zwiększenie funkcji poznawczych, poprawa pamięci, zmniejszenie ilości błędów wykonywanych podczas pracy i nauki, kreatywność, energia na pierwszą połowę dnia, niwelowanie efektów zmęczenia. Ponadto wpływa też długoterminowo zmniejszając ryzyko wystąpienia cukrzycy oraz chorób sercowo-naczyniowych. Dodatkowo spożywanie śniadań pomaga utrzymać prawidłową masę ciała. Osoby jedzące śniadania jedzą mniej przekąsek oraz spożywają mniej kaloryczne obiady. Śniadanie jest uważane przez dietetyków za posiłek najważniejszy dla zdrowia i właściwego funkcjonowania organizmu – ma dostarczać energii, co po nocnej przerwie jest bardzo istotne. Chińskie przysłowie, na poparcie tej tezy, mówi „Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi”.
W naszej szkole również pamiętaliśmy o tym ważnym dniu, aby zachęcić uczniów, rodziców, nauczycieli do spożywania śniadań opiekunki Szkolnego Koła PCK panie: Diana Raban i Ilona Jędrzejczyk przygotowały śniadanie dla wszystkich chętnych. Było smacznie, zdrowo i kolorowo:). Dzieci miały możliwość samodzielnego przygotowania kanapek, skosztowania warzyw i owoców.
Pamiętajmy, że właściwie skomponowane śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia i nie powinno być pomijane.
W ramach realizowanego przez Powiat Starachowicki projektu „RAZEM BEZPIECZNIEJ”, 2 grudnia w naszej szkole odbyło się spotkanie z policjantami z Komendy Powiatowej Policji w Starachowicach. Policjanci rozmawiali z uczniami klas IV – VIII o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w ruchu drogowym, w szczególności w kontekście niechronionych uczestników ruchu drogowego, stosowania zasady ograniczonego zaufania oraz prawidłowego korzystania z przejść dla pieszych. Prowadzący spotkanie, mł. asp. Paweł Kusiak podkreślił ważną rolę elementów odblaskowych, które każdy uczeń powinien posiadać.
Na zakończenie spotkania uczniowie zadawali pytania dotyczące bezpieczeństwa oraz dzielili się swoimi spostrzeżeniami, a od naszych gości otrzymali elementy odblaskowe.
16 listopada obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Tolerancji. Czas ten stał się okazją do refleksji nad własną postawą w odniesieniu do innych osób – kolegów, koleżanek. Na szkolnym korytarzu ukazały się kolorowe hasła i informacje związane z obchodzonym dniem. Uczniowie wypisywali słowa kojarzące się im z motywem przewodnim dnia, stworzyli Księgę Tolerancji, w której wpisywali w niej swoje „złote myśli” związane z hasłem „Tolerancja”. Szkolny korytarz ozdobił Dekalog Tolerancji, który przypominać miał nam co oznacza Tolerancja, jakimi zasadami kierować się by być tolerancyjnym.
Mamy nadzieję, że wszystkie działania, które w tym dniu towarzyszyły uczniom pogłębiły ich wiedzę na temat tolerancji, stały się refleksją nad postawami wobec innych osób, otworzyły nasze serca i zachęcił do walki z brakiem tolerancji. Podjęta przez naszą szkołę inicjatywa miała na celu poruszyć w nas strunę wrażliwości i spojrzeć na innych ludzi z wyrozumiałością.
Ten tydzień był niezwykły ponieważ, 21 listopada obchodziliśmy Szkolny Dzień Życzliwości. Był to dzień wyjątkowy, pełen uśmiechów, miłych słów, gestów, pozytywnych emocji i obfitował w różne atrakcje.
Nasza szkoła została udekorowana na żółto – informacjami na temat życzliwości, wesołymi minkami, cytatami i przysłowiami o dobroci, życzliwości, uśmiechu, przyjaźni itp. Drzwi każdej sali przyozdobiły uśmiechnięte buźki i piękne serca z cennymi hasłami. Było ich tak dużo, że wystarczyło na drzwi wszystkich pracowni i gabinetów w budynku szkoły. Dziękujemy wszystkim, którzy aktywnie włączyli się w przygotowanie tego święta. Tego dnia również uczniowie i nauczyciele ubrani byli na żółto (kolor optymizmu i radości), biało lub niebiesko bądź posiadali żółte akcenty ubioru, radosne emblematy.
Nauczyciele również sprawili uczniom miłą niespodziankę: nie było niezapowiedzianych kartkówek, a wszyscy uczniowie, którzy ubrani byli na żółto, biało lub niebiesko bądź przynieśli na zajęcia żółte słonko/uśmiechniętą buźkę nie byli pytani na lekcjach. Na szkolnym korytarzu powstało wspaniałe drzewo ozdobione żółtymi buźkami z pozdrowieniami bądź miłym słowem dla kolegi, koleżanki. Kolejną atrakcją naszego święta były karteczki serdeczności, za pośrednictwem których uczniowie i nauczyciele mogli przesłać pozdrowienia i życzenia do wybranych osób. W Dniu Życzliwości liściki sprawiały wiele uśmiechu i radości uczniom i nauczycielom.
Pamiętajmy, że bycie życzliwym i uprzejmym nic nie kosztuje, a sprawia wiele radości i uśmiechu nie tylko nam, ale i osobom przebywającym w naszym towarzystwie. Bądźmy życzliwi na co dzień!!!
Wszystkim, którzy uświetnili swoimi pomysłami i pracą Szkolny Dzień Życzliwości I Tolerancji serdecznie dziękujemy. Koordynatorami akcji byli:
Samorząd Uczniowski
Opiekunowie Samorządu Szkolnego
Pedagog szkolny Pedagog specjalny
W naszej szkole programem tym objęci są uczniowie klasy IV ( program realizowany jest we współpracy z Agencją Rozwoju Regionalnego).
Cele programu:
Opóźnienie inicjacji alkoholowej wśród dzieci oraz ograniczanie problemów związanych z piciem alkoholu poprzez wzmacnianie rodzinnych, indywidualnych i rówieśniczych czynników chroniących.
W programie porusza się następujące tematy:
Program Domowych Detektywów składa się z dwóch części: szkolnej oraz domowej i jest utrzymany w konwencji nauki poprzez zabawę. Materiałem wykorzystywanym do pracy dziecka w szkole oraz w domu są cztery zeszyty komiksowe.
W ramach zajęć w domu uczniowie wraz ze swoimi rodzicami tworzą tzw. „domowe drużyny”. Zadaniem drużyn jest wspólna praca z wykorzystaniem wspomnianych zeszytów. Każdy z nich zawiera jedną zabawną historyjkę komiksową, trzy zadania dla „domowych drużyn” oraz krótkie porady przeznaczone dla rodziców.
Bohaterami komiksów są młodzi detektywi Jaś i Małgosia, którzy modelują wśród uczniów pożądane zachowania i postawy. Domowe drużyny współpracują przez pięć tygodni. Celem tej współpracy jest ułatwienie rodzicom ( bądź też pomoc w zapoczątkowaniu) rozmów z dziećmi na tematy związane z piciem alkoholu przez nastolatków oraz opracowanie rodzinnych zasad dotyczących alkoholu.
W części przeznaczonej dla rodziców znajdują się informacje dotyczące problemów związanych z piciem alkoholu przez młodzież oraz konkretne wskazówki, jak rozmawiać z dzieckiem na temat zagrożeń związanych z sięganiem po alkohol. Rodzice są zachęcani do przyjęcia jednoznacznej postawy przeciwnej piciu alkoholu przez ich nastoletnie dzieci oraz konsekwentnego egzekwowania ustalonych zasad.
Szkolna część programu realizowana jest przez Prowadzącego (ARR) oraz nauczyciela-wychowawcę przy aktywnym udziale, wybranych przez całą klasę, liderów rówieśniczych. Prowadzący inicjuje pracę „ domowych drużyn” na zajęciach w klasie. W trakcie tych zajęć uczniowie zapoznają się z tematami zeszytów oraz omawiają wrażenia i doświadczenia z pracy z rodzicami. Do zadań liderów należy prezentowanie całej klasie wybranych treści komiksów oraz prowadzenie w małych grupach krótkich zajęć nawiązujących do ich treści.
Program Domowych Detektywów będzie kończył się Wieczorem Jasia i Małgosi – popołudniowym spotkaniem wszystkich uczestników – uczniów, ich rodziców, nauczycieli i zaproszonych gości. W trakcie tego spotkania uczniowie będą prezentować gościom prace (plakaty, quizy, scenki).