Aktualności

Zabawa karnawałowa klas 0 – III

W sobotę 14 stycznia 2017r. korytarz naszej szkoły zamienił się w prawdziwą salę balową. A to za sprawą balu karnawałowego, który odbywał się w naszej szkole. Niecodzienny wygląd sali wprowadził dzieci w wesoły nastrój i zachęcił do wspólnej zabawy. Dzieci przebrane w kolorowe stroje wcieliły się w bohaterów znanych bajek i filmów. Wszyscy przy dźwiękach muzyki bawili się doskonale. Na zmęczone zabawą dzieci w salach czekały pyszne przekąski przygotowane przez rodziców.

Wycieczka na spektakl „Przygody wesołego Sindbada żeglarza”

Dnia 13 stycznia 2017r. klasy 0 – III wraz z wychowawczyniami udały się do Starachowickiego Centrum Kultury na przedstawienie teatralne pt. „Przygody wesołego Sindbada żeglarza”.

Po zajęciu miejsc z niecierpliwością czekaliśmy na rozpoczęcie przedstawienia. Kiedy w końcu rozbłysły światła reflektorów i na scenie pojawili się aktorzy, odczuliśmy prawdziwą magię teatru. Efektom świetlnym towarzyszyła wesoła oprawa muzyczna, co bardzo nam się podobało. P

iosenki pozwalały nam zrozumieć uczucia bohaterów, wprowadzały w odpowiedni nastrój i zachęcały nas do aktywnego udziału w spektaklu. Śledząc losy Sindbada po raz kolejny przekonaliśmy się, że dobro, przyjaźń i miłość posiadają ogromną moc i zawsze pokonują zło.

Zabawa choinkowa

Dnia 14 stycznia 2017r. w naszej szkole zorganizowano dyskotekę choinkową. W przeddzień imprezy uczniowie klas IV – VI wraz z opiekunami przygotowali wystrój sali, na której odbywała się zabawa. Karnawał jest też czasem, kiedy mogliśmy naszych kolegów zobaczyć odświętnie ubranych, niektórych nawet przebranych za różne postacie ze świata filmu, czy książki. Obsługę muzyczną zapewnili uczniowie klasy II gimnazjum.

Wyjazd do teatru

13 stycznia uczniowie klas 0 – III obejrzeli przedstawienie teatralne „O wesołym Sindbadzie żeglarzu” w wykonaniu aktorów Katolickiego Teatru Edukacji w Krakowie. Wyjazd do Starachowickiego Centrum Kultury zorganizowała B. Michalczewska przy współpracy wychowawców poszczególnych klas.

Lista uczestników projektu

 

 

Lista osób zakwalifikowanych do projektu

numer projektu  2017-1-PL01-KA101-035920

„Podniesienie jakości nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej oparte na zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym drogą do sukcesu i wszechstronnego rozwoju ucznia” w ramach akcji Erasmus Plus KA1

 

Na podstawie kryteriów zawartych w Regulaminie Komisja Rekrutacyjna ustaliła listę uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcje:

1.    Agnieszka Pastuszka – 2 wyjazdy metodyczne Malta i Wielka Brytania2018r.

2.    Diana Raban – 1 wyjazd metodyczny Wielka Brytania oraz 1 wyjazd językowy Malta 2018r.

3.    Justyna Śpiewak – 1 wyjazd językowy Malta 2018r.

4.    Małgorzata Tomczyńska – 1 wyjazd językowy Malta 2018r.

Listę beneficjentów projektu podaje się do publicznej wiadomości, bez danych chronionych ustawą o ochronie danych osobowych.

Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.

 

Brak listy rezerwowej ze względu na małą liczbę zgłoszeń.

 

 

Styków, 12.01.2017r.

„Maleńka przyszła Miłość” – Jasełka 2016

21 grudnia 2016 uczniowie z klasy IIa i IIb przenieśli wszystkich w odległe czasy, kiedy w niewielkim miasteczku Betlejem narodził się mały Jezus. Do szopki przybyły postacie, chcące złożyć hołd i pokłon niebiańskiemu królowi. Maryja i Józef przyjmowali dary od pasterzy, króli i dzieci, które także przybyły, aby złożyć w ofierze swoje małe, czyste serduszka. Wiele ciepłych i miłych słów, jakie usłyszały dzieci i przygotowujący Jasełka nauczyciele Pani Anna Rycombel, Pani Ilona Jędrzejczyk oraz Pani Agnieszka Pastuszka po zakończonych przedstawieniach było najwspanialszym podziękowaniem. Dzięki temu wiemy, że trud i ciężka praca opłaciły się i nasze Jasełka przekazały to co najważniejsze – w naszym zabieganym, wiecznie śpieszącym się świecie warto na chwilę zatrzymać się, aby spędzić czas z przyjaciółmi, bliskimi i wspólnie celebrować tak ważne dla nas święta.

Kiermasz stroików bożonarodzeniowych

Dnia 20 grudnia 2016r. z inicjatywy opiekunek PCK odbył się kiermasz stroików bożonarodzeniowych, wykonanych przez uczniów naszej szkoły. Mieliśmy okazję podziwiać pomysłowość i inwencję twórczą naszych uczniów. Była to również wspaniała okazja do zakupu stroików świątecznych z której chętnie korzystali rodzice, nauczyciele i pracownicy szkoły.

Dziękujemy za wykonanie pięknych stroików!

Przedszkole

Nikola Kania,Gabrysia Jędrzejczyk, Tomasz Turek

Klasa 0b

Natalia Koszarska

Klasa IIb

Jakub Kusiak, Oliwia Orzeł, Maja Jankowicz

Klasa IIIb

Małgorzata Jurczenia, Wiktoria Kwiecień, Michał Rycombel

Klasa IV

Bartłomiej Kasperkiewicz

Klasa V

Mikołaj Pasieka, Jakub Dróżdż

Za piękne stroiki dzieci zostały nagrodzone drobnymi upominkami 🙂

Regulamin rekrutacji do projektu

REGULAMIN REKRUTACJI DO RROJEKTU

 

„Podniesienie jakości nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej oparte na zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym drogą do sukcesu i wszechstronnego rozwoju ucznia” w ramach akcji Erasmus Plus KA1

 

W zapewnieniu równego dostępu do informacji o projekcie oraz zachowania zasad sprawiedliwości rekrutacji wobec wszystkich zainteresowanych projektem nauczycieli Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie podjęte zostaną następujące działania:

PROCEDURA REKRUTACJI

1.      Nauczyciele są informowani o możliwości wzięcia udziału w kursach językowych i metodycznych w krajach Unii Europejskiej podczas spotkania Rady Pedagogicznej(notatka w protokole, sprawy różne). Zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminie uczestnictwa na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz w zakładce Erasmus+ na szkolnej stronie internetowej.

2.      List intencyjny powinien uwzględniać:

·         Potrzeby szkoleniowe uczestnika,

·         Dotychczasowe osiągnięcia i rezultaty pracy,

·         Wpływ kursu na poprawę jakości pracy szkoły,

·         Opis działań które podejmą po zakończeniu kursu,

·         Określić potrzebę wsparcia językowego,

·         Przedstawić propozycje szkoleń, w których chcieliby wziąć udział, uwzględniając kraj, organizacje szkolącą, tematykę szkoleń, daty mobilności.

3.      W mobilności weźmie udział czterech pracowników szkoły.

4.      W przygotowaniach językowo-kulturowych przed wyjazdem, lekcjach otwartych, prezentacjach innowacyjnych metod nauczania, które uczestnicy mobilności zorganizują po powrocie, mogą wziąć udział wszyscy nauczyciele Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie,  pracownicy Urzędu Gminy inni nauczyciele ze szkół i przedszkoli w gminie Brody.

5.      Rekrutacja trwa od 20.12.2016 do 10.01.2017

6.      Nauczyciele muszą spełniać kryteria rekrutacji zawarte w regulaminie oraz szczegółowe opisane we wniosku.

KRYTERIA REKRUTACJI

W celu osiągnięcia wysokich wyników szkoleń zagranicznych poprzez wdrożenie zdobytej wiedzy dotyczącej metody CLIL oraz innych innowacyjnych metod nauczania, w rekrutacji do projektu pierwszeństwo mają nauczyciele którzy:

·         Znają jeży angielski na poziomie A1/A2,  jeżeli dotyczy kursów metodycznych poziomB1.

·         Są nauczycielami uczącymi w klasach I etapu edukacji (klasy I-III)

·         Są zaangażowani w realizację projektów szkolnych, współpracę szkoły z instytucjami zewnętrznymi, konkursów wiedzy przedmiotowej.

·          Posiadają potrzebę w zakresie realizacji zadań o charakterze międzynarodowym i współpracę międzynarodowa.

·         Chcą podnieść swoje kwalifikacje w zakresie dydaktyki języka angielskiego, innowacyjnych metod nauczania języka angielskiego.

·         Chcą podnieść poziom nauczania języka angielskiego poprzez stosowanie zintegrowanego nauczania językowo przedmiotowego w nauczaniu w I etapie edukacyjnym.

·         Wyrażają wolę wdrożenia nowych metod do praktyki szkolnej oraz dzielenia się swoimi umiejętnościami i wiedzą z innymi nauczycielami w szkole.

·         Mają potrzebę rozwoju zawodowego i są zainteresowani zdobywaniem wiedzy i umiejętności w zakresie nowoczesnych metod nauczania.

 

7.      Ze względu na to, iż wszystkie szkolenia prowadzone będą w języku angielskim pierwszeństwo mają nauczyciele, którzy posiadają umiejętności językowe na poziomie podstawowym lub gotowość opanowania języka na wymaganym poziomie przed rozpoczęciem kursu.

8.      Uczestnicy są zainteresowani realizowaniem w przyszłości projektów współpracy międzynarodowej lub mniejszych projektów o zasięgu lokalnym lub szkolnym.

9.      Ze względu na dużą liczbę umiejętności jakie uczestnik musi opanować w trakcie realizacji projektu, ważne jest jego nastawienie do pracy , otwartość i gotowość do podejmowania nowych działań i nabywania nowych umiejętności.

10.  Nauczyciele którzy aktywnie współpracowali w tworzeniu wniosku aplikacyjnego mają pierwszeństwo w rekrutacji.

11.  Uczestnicy muszą być dyspozycyjni. Wyjazd uczestnika wiąże się z utrudnieniami organizacyjnymi dla szkoły, takimi jak planowanie zastępstw , czy niemożnością zmiany już zatwierdzonego terminu szkolenia. Szkolenia mogą być planowane w okresie wakacyjnym, aby nie utrudniać pracy szkoły.

12.  Zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie zobowiązuje nauczyciela do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji.

13.  Do mobilności zakwalifikowanych zostanie czterech nauczycieli, ze względu na ryzyko rezygnacji w szkoleniu z przyczyn tj. choroba dziecka, ciąża, sytuacja rodzinna, stworzona zostanie lista uczestników rezerwowych.

14.  W szkole powołany jest zespół rekrutacyjny. Zespół liczy 3 osoby: trzech członków rady pedagogicznej ( w tym jednego nauczyciela zaangażowanego w opracowanie wniosku aplikacyjnego).

15.  Uczestnik jest zobowiązany do podpisania indywidualnej umowy z dyrektorem szkoły.

16.  Uczestnik zobowiązany jest do zebrania wszelkiej dokumentacji potrzebnej do rozliczenia poniesionych kosztów każdej mobilności, do wypełnienia ankiet, końcowego raportu,

 

SZCZEGÓŁOWA PROCEDURA REKRUTACJI

W trakcje rekrutacji zapewniony zostanie równy dostęp do uczestnictwa w projekcie bez dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, preferencje seksualne, prawo do udziału przysługuje każdemu, kto jest nauczycielem zatrudnionym w naszej placówce na czas nieokreślony w pełnym wymiarze godzin.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA BRANE POD UWAGĘ

1.      Rodzaj nauczanych przedmiotów.

2.      Poziom języka angielskiego kandydatów.

3.      Dotychczasowe zaangażowanie w opracowanie projektu.

4.      Motywacja.

5.      Dyspozycyjność.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.      Zakwalifikowanie uczestnika do udziału w projekcje zobowiązuje go do odbycia wyjazdu zagranicznego. Tylko w przypadku zdarzenia losowego, niezależnego od woli uczestnika uprawnia go do rezygnacji z udziału w projekcie.

2.      Nauczyciele przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa.

3.      Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w związku z działaniami projektowymi.

4.      O wynikach rekrutacji powiadamia dyrektor szkoły.

5.       Spośród uczestników biorących udział w procesie rekrutacji, którzy z powodu wyczerpania limitu miejsc nie zostali zakwalifikowani zostanie utworzona lista rezerwowa.

6.      Osoba z list rezerwowej zostanie włączona do uczestnictwa w kursach w przypadku rezygnacji osób wcześniej zakwalifikowanych.

PROCES REKRUTACJI

1.      Ogłoszenie o naborze do projektu.

2.      Napisanie listu motywacyjnego i wypełnienie ankiety rekrutacyjnej.

3.      Powołanie przez dyrektora szkoły składu komisji rekrutacyjnej.

4.      Ocena listu motywacyjnego zgodnie z kryteriami.

5.      Uczestnicy dokumentuje swoją znajomość języka angielskiego(test językowy).

6.      Sporządzenie protokołu z prac komisji konkursowej.

7.      Ogłoszenie wyników rekrutacji – informacja zostanie przekazana drogą mailową.

8.      Zawarcie umowy z uczestnikami projektu.

 

Ogłoszenie naboru do projektu Erasmus +Ponadnarodowa Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej

 

Ogłoszenie

o naborze do projektu w ramach Akcji KA1 Mobilność  kadry edukacji szkolnej

Informuję, że Dyrektor naszej Szkoły planuje złożyć wniosek aplikacyjny do Agencji Narodowej o dofinansowanie projektu w ramach Akcji KA1 Mobilność  kadry edukacji szkolnej, aby poprawić jakość pracy placówki przez udział pracowników w mobilnościach zagranicznych , podczas których podniosą kompetencje zawodowe.

W ramach planowanego projektu, poza standardowymi działaniami, które zostaną opisane w Europejskim Planie Rozwoju Szkoły, pracownicy szkoły (kadra kierownicza, nauczyciele, pracownicy administracji) będą mogli  uczestniczyć w następujących typach wyjazdów zagranicznych:

  1. Szkolenia metodyczne
  2. Szkolenia metodyczno – językowych

Projekt zaplanowano na 2 lata: od 1.08.2017 r. do 31.07.2019 r., uwzględniając czas potrzebny na odbycie mobilności i włączenie zdobytych doświadczeń i nabytych kompetencji do planu strategicznego rozwoju szkoły ( podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego poprzez wdrożenie metody CLIL,   wykorzystanie nowych narzędzi i metod nauczania, podniesienie umiejętności w zakresie języków obcych, rozwinięcie programów nauczania, efektywniejsze nauczanie i uczenie się, poprawa zarządzania szkołą oraz nadanie jej wymiaru europejskiego).

Dofinansowanie projektu obejmuje koszty związane z podróżą, wsparciem indywidualnym (koszty utrzymania) i opłatą za kurs/szkolenie uczestnika mobilności. Wyjazdy zagraniczne mogą odbywać się do krajów uprawnionych do udziału w programie Erasmus+: krajów członkowskich Unii Europejskiej oraz Norwegii, Liechtensteinu, Islandii, Turcji i Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii. Mobilności mogą trwać od dwóch dni do dwóch miesięcy (z wyłączeniem czasu podróży).

Baza danych o kursach/szkoleniach polecana przez Narodową Agencję znajduje się na stronie Programu Erasmus+ (erasmusplus.org.pl):

https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/opportunities.htm  School Education Gateway. Proszę kliknąć w zakładkę Oferta Erasmus, zapoznać się z informacją Jak wybrać kurs/szkolenie nauczycieli i dopiero przejrzeć Katalog kursów, wpisując nazwę kraju lub miasta oraz zaznaczając w menu odpowiedni rodzaj i temat kursu.

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie proszę o kontakt, a następnie o przesłanie wypełnionego poniższego formularza na adres e-mail [email protected] lub złożenia w sekretariacje.

Agnieszka Pastuszka

ankieta rerutacyjna

formularz rekrutacyjny

Oświadczenie uczestnka rekrutacji