Pierwszy tydzień naszej pracy poświęcony był „Świętom Majowym”. Na gazetce świetlicy została wykonana dekoracja związana z tą tematyką. Dzieci na zajęciach rozmawiały na temat majowych świąt upamiętniających najważniejsze wydarzenia i symbole narodowe. Dowiedziały się, dlaczego obchodzimy te święta, a tym samym rozszerzały wiadomości zdobyte na zajęciach szkolnych. Uczestniczyły w akademii z okazji Narodowego Święta Konstytucji 3 Maja. Wspólnie organizowały czas grając w „Warcaby”, „Biznes po polsku” oraz „Państwa – miasta”. Wiele czasu spędzały także bawiąc się na szkolnym placu zabaw.
W kolejnym tygodniu pracy świetlicy dzieci doszukiwały się znaczenia słowa „Ojczyzna” oraz poznały historię państwa polskiego czytając „Legendę o białym orle”. Czytały także z podziałem na role oraz recytowały z pamięci wiersz Władysława Bełzy – „Katechizm polskiego dziecka”. W związku ze zbliżającym się Dniem Pszczoły (20 maja) poznały znaczenie życia owadów, szczególnie pszczół. W różnych źródłach: encyklopedii, Internecie szukały informacji na temat ich pracy i cyklu życia. Oglądały filmiki, jak powstają różne gatunki miodów. Metodą stempelkową wykonały pracę plastyczną pt. „Budzi się wiosna, budzą się pszczoły”. W trosce o owady dzieci posadziły byliny i krzewy owocowe, by tym samym troszczyć się o nie, obserwować, jak rosną, a później smakować ich owoce.
Tematyką następnego tygodnia był Dzień Matki. Na zajęciach dzieci rozmawiały o tym, jaki sposób okazywać miłość i szacunek w rodzinie, opowiadały o zawodach w jakich pracują ich mamy, a także ulepiły z plasteliny „mamę przy pracy”. Z dostępnych źródeł wyszukiwały wierszyki o Dniu Mamy i starały się je przeczytać najpiękniej, jak potrafią. Utrwalały piosenki, które zaśpiewały swoim mamom podczas klasowych uroczystości. W pracy plastycznej przedstawiły swoją mamę w formie portretu, a w kalamburach ruchowych odgadywały zajęcia, jakie wykonuje mama. Oprócz zajęć organizowanych przez nauczycieli dzieci organizowały zabawy w świetlicy i na szkolnym placu zabaw według swoich zainteresowań, co sprzyjało integracji grupy świetlicowej.
Na koniec miesiąca przyszedł czas na przygotowania do świętowania Dnia Dziecka. Na zajęciach dzieci opowiadały o swoich zainteresowaniach i o tym, w jaki sposób je rozwijają. Dzieliły się z innymi swoimi planami spędzenia swojego święta. Przypomniały o swoich prawach i obowiązkach, rozmawiały na temat ulubionych zabaw. Na tablicy świetlicowej i w świetlicy została wykonana dekoracja z okazji Dnia Dziecka. Z mini wafli dzieci skonstruowały instrumenty muzyczne improwizując grę w zespole przy dowolnie wybranej muzyce. Organizowały zabawy według własnych upodobań, grały w dostępne gry, lepiły z plasteliny, korzystały z placu zabaw, a także troszczyły się o roślinki w ogródku świetlicowym.