Styczeń to miesiąc nowych wyzwań. Prace uczniów przybierają coraz lepszej formy. Budowle 3D, konstrukcje nowoczesnych budynków i przestrzeni rozwijają wśród dzieci kreatywność i twórcze myślenie. Farbami z programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie przelewali na papier wytwory swojej wyobraźni pejzaże zimowe.
W miesiącu styczniu klasa V wykonywała projekt serduszka Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Drukowany projekt to model Oskara Orła i Wiktora Walkiewicza.
Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków magnetycznych są doskonałą okazją do rozwijania twórczego myślenia, spostrzegawczości jak również do integracji i nauki pracy w zespole.
Tempery zakupione w ramach Laboratoriów Przyszłości stały się na zajęciach świetlicowych środkiem artystycznego wyrazu emocji i spostrzeżeń dzieci.
Pomoce zakupione w ramach „Laboratoriów Przyszłości” są wykorzystywane nie tylko na zajęciach z uczniami… Tablica multimedialna odgrywała, obok uczniów klasy III, główną rolę podczas uroczystości Dnia Edukacji Narodowej przygotowanej przez p. Kingę Michalczewską.
Odpowiedzi udzielane przez uczniów w skeczu „Familiada w szkole” pojawiały się na tablicy, jak w popularnym teleturnieju. Następnie tablica zamieniła się w część dekoracji.
Tablica multimedialna była doskonałym wsparciem w nauce kodowania i programowania dla uczniów klasy III uczęszczających na zajęcia rozwijające kreatywność „Młody Programista” oraz w zajęciach lekcyjnych m.in. do oglądania filmów edukacyjnych, pisania czy pracy z multibookiem.
W świetlicy grupa integrowała się korzystając z zabaw konstrukcyjnych z użyciem klocków magnetycznych.
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie młodszych klas kontynuują naukę kreatywnego i logicznego myślenia poprzez zabawę pomocami zakupionymi w ramach Laboratoriów Przyszłości.
W świetlicy szkolnej dzieci chętnie konstruowały budowle 3D z klocków magnetycznych, a ich pomysły były bardzo ciekawe.
Uczniowie klasy III na zajęciach rozwijających kreatywność „Młody Programista” programowali robota edukacyjnego GeniBot.
W czerwcu uczniowie klasy II kontynuowali zabawę robotami edukacyjnymi. Zapoznali się z nowymi kodami dla Ozobota: szukaj linii po lewej, po prawej, na wprost. Odkryli, że GeniBot może zmieniać kolory, liczyć oraz wypowiadać słowa po angielsku.
W świetlicy szkolnej niezmienną popularnością cieszą się klocki magnetyczne.
Uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej podczas zajęć korzystają z pomocy zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W maju korzystając z klocków magnetycznych dzieci ćwiczyły spostrzegawczość i rozwijały logiczne myślenie. Integrowały się tworząc wspólne budowle.
Niewątpliwą atrakcję stanowi także korzystnie z zakupionych w ramach Laboratoriów Przyszłości farb. W tym miesiącu powstały dzięki nim fantastyczne wiosenne drzewa.
Zabawa przez naukę, działanie w praktyce pobudza wyobraźnię i kreatywność uczniów.
W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości nasza szkoła zakupiła robota edukacyjnego mBota. Największą frajdą jest to, że uczniowie klasy II mogą go sami konstruować. Kierując się instrukcją, krok po kroku łączą elementy. Największym zaangażowaniem wykazują się chłopcy – widać, że majsterkowanie nie jest im obce. Jeszcze trochę czasu i robot zostanie ukończony.
W marcu, podczas pobytu w świetlicy szkolnej, uczniowie bardzo chętnie sięgali po klocki magnetyczne. Tworzyli budowle przestrzenne współpracując ze sobą w zespołach. Były to doskonałe ćwiczenia usprawniające motorykę małą, zręczność, wyobraźnię oraz logiczne myślenie.
W Światowy Dzień Wody uczniowie zapoznali się z planszą prezentującą obieg wody w przyrodzie. Dowiedzieli się, skąd bierze się woda słona i słodka.
Farbami w podstawowych barwach wykonywali ciekawe prace plastyczne.