„Laboratoria Przyszłości” w naszej szkole

Nasza szkoła realizuje program „Laboratoria Przyszłości”.

„Laboratoria Przyszłości” to inicjatywa realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone
w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości
z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.

W ramach Programu nasza szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży w wysokości 60 000 zł. Przyznane środki zostały wykorzystane w całości. Zakupiono m.in.

  • Wirtualne laboratorium Empiriusz
  • Drukarkę 3D – Flash Forge Guide
  • Lenovo Laptop
  • Aparat Sony Cyber-shot
  • Multimedialne pracownie przedmiotowe
  • Warsztat Cooltool
  • Polydron konstrukcje STEAM
  • Polydron – budujemy mosty
  • Magnetyczny Polydron
  • Oświetlenie do realizacji nagrań
  • Statyw fotograficzny
  • Mikrofon kierunkowy
  • Mikrokontroler – zestaw startowy Arduino
  • Stację lutująco-rozlutowującą
  • Programowanie w szkole
  • Robot mbot Explorer
  • GeniBot – roboty edukacyjne z akcesoriami

Zakupione wyposażenie techniczne będzie wykorzystywane w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych
i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności
w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.