Kwiecień w świetlicy szkolnej

Kwiecień rozpoczęliśmy od promowania czytelnictwa wśród dzieci. Najbliższe dzieciom okazały się być baśnie J. Ch. Andersena. To im poświęciliśmy wiele uwagi. Dzieci czytały głośno, aby poprawić i doskonalić technikę czytania oraz rozwijać umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Niektóre bardziej znane baśnie i bajki dzieci opowiadały, by później dokonywać próby ich inscenizacji bawiąc się w teatr. Wolny czas wykorzystywały na kolorowanie obrazków oraz na wznoszenie budowli z różnego rodzaju klocków.
 
W drugim tygodniu rozmawialiśmy o różnych źródłach hałasu oraz jego wpływie na samopoczucie człowieka. Pracując w grupach dzieci wydobywały dźwięki z różnych przedmiotów, rozmawiały na temat dźwięków, które towarzyszą nam w życiu codziennym i których autorem jest człowiek, aby każde mogło uświadomić sobie szkodliwość hałasu, a tym samym szukało sposobów na jego zmniejszenie. Dzieci podzieliły dźwięki na przyjazne i nieprzyjazne. Do przyjaznych zaliczyły muzykę relaksacyjną, którą wykorzystywały odpoczywając na dywanie i pufach po zajęciach szkolnych.
 
Wiele czasu poświęciliśmy również szeroko rozumianej EKOLOGII. Dzieci zadawały sobie pytanie „Dlaczego ludzie śmiecą?” i szukały na nie odpowiedzi. Rozmawiały o skutkach zanieczyszczeń, zastanawiały się i podawały swoje rozwiązania – jak powinniśmy szanować naszą planetę ZIEMIĘ. Dzieci zapoznały się także ze znaczeniem pojęć: recykling, ekologia i segregacja. Zaproponowały, aby niektórym odpadom dać „drugie życie” i wykonać „recyklingowe cuda” jako pracę plastyczno-techniczną. Na YouTube dzieci chętnie oglądały filmy przyrodnicze ukazujące piękno naszej ojczystej przyrody. Bawiły się na szkolnym placu zabaw, lepiły z plasteliny oraz budowały z klocków magnetycznych i LEGO