Pomoce dydaktyczne w nauczaniu

W ramach projektu ,,Podnoszenie kompetencji nauk matematyczno – przyrodniczych” nasza szkoła doposażona została w pomoce dydaktyczne z matematyki i przyrody. Otrzymane pomoce dydaktyczne wykorzystywane są podczas realizacji zajęć dydaktycznych i innowacji pedagogicznych. Ułatwiają one uczniom poznawanie rzeczywistości, usprawniają proces nauczania i uczenia się oraz uzyskiwanie optymalnych osiągnięć szkolnych.  Skracają również proces nauczania pozwalając w krótszym czasie przekazać więcej wiadomości.  Mają też na celu dostarczanie uczniom bodźców oddziałujących na ich zmysły (czyli wzrok, słuch, dotyk) przez co ułatwiają im bezpośrednie i pośrednie poznawanie rzeczywistości oraz nabycie przez nich określonych umiejętności.

Pracownia matematyczna wzbogaciła się o następujące środki dydaktyczne: prostokątny układ współrzędnych, tablicę na przybory tablicowe, ułamki odcinki – tablicowe magnetyczne, zestaw brył transparentnych z wyjmowanymi siatkami , magnetyczne jabłka – ułamki, domino – skracanie ułamków zwykłych, waga wielofunkcyjna z dwoma rodzajami odważników, cylindry miarowe, mierzenie długości – rabatowy zestaw miar, lekcjoteka – matematyka dla klasy 4 – 6, tangram tablicowy magnetyczny – nowy wymiar chińskiej łamigłówki.

Pracownia przyrodnicza wzbogaciła się o mobilne laboratorium, zestawy doświadczalne FUNIVERSITY, gry edukacyjne, szkło laboratoryjne, Walizkę Ekobadacza, odczynniki chemiczne.

Głównym celem przystąpienia do projektu była poprawa jakości i efektywności kształcenia w zakresie przedmiotów matematyczno – przyrodniczych poprzez szerokie wykorzystanie eksperymentu, już od najwcześniejszych etapów nauczania. Możliwość korzystania z nowoczesnej pracowni przyczyniła się do uatrakcyjnienia zajęć i rozwoju zainteresowań uczniów przedmiotami matematyczno – przyrodniczymi.