Od początku miesiąca przygotowywaliśmy się do Narodowego Święta Niepodległości. W tym czasie dzieci zapoznały się z historią odzyskania niepodległości przez Polskę. Poznały sylwetkę Józefa Piłsudskiego, recytowały wiersz „Katechizm polskiego dziecka” autorstwa Władysława Bełzy. Utrwalały słowa i śpiewały Hymn Polski. Jako pracę plastyczną wykonały flagę i godło – nasze symbole narodowe. Rozmawiały na temat właściwego zachowywania się podczas różnych uroczystości oraz na miarę własnych możliwości brały udział w przygotowaniach do Gminnych Obchodów Narodowego Święta Niepodległości w naszej szkole. Najważniejszym celem naszej pracy było uświadomienie dzieciom ważności tego święta i konieczności jego obchodzenia. Dzieci często bawiły się klockami, rysowały, kolorowały obrazki oraz układały puzzle.
Kolejny tydzień poświęcony był naszej małej ojczyźnie. Dzieci oglądały filmiki i zdjęcia przedstawiające szczególne miejsca w Stykowie oraz naszej Gminie Brody. Poznały legendy z podań ustnych oraz książki „Legendy Świętokrzyskie” związane z naszymi miejscowościami. W formie pracy plastycznej zaprojektowały herb swojej miejscowości. Uczestniczyły w spotkaniu z przedstawicielką Klubu Seniora, która bardzo ciekawie opowiadała o dawnym Stykowie: życiu ludzi, historii szkoły i zabytkach. Dzieci z zainteresowaniem słuchały, zadawały dodatkowe pytania i oglądały zdjęcia. Chętne „świetliczaki” brały udział w konkursie plastycznym pn. „Najciekawsze miejsce w naszej okolicy”. Z okazji Dnia Tolerancji dzieci doszukiwały się odpowiedzi na pytania: „Co to jest i dlaczego jest potrzebna tolerancja?”. Chętnie konstruowały budowle przestrzenne z klocków magnetycznych i LEGO. Uczestniczyły w grach rozwijających refleks i spostrzegawczość.
Następny tydzień rozpoczęliśmy rozmowami dotyczącymi praw dziecka. 20 listopada świetlica szkolna włączyła się do akcji dotyczącej praw dziecka w ramach której została wykonana gazetka oraz rysunki na niebieskim tle z użyciem kredy. Rozmawialiśmy również o przemocy i agresji. Podczas pracy na zajęciach dzieci poznały sposoby rozwiązywania konfliktów bez przemocy, a gdy staną się świadkami lub ofiarami agresji wiedzą, gdzie szukać pomocy. Poznały również jeden ze sposobów radzenia sobie ze złością i negatywnymi emocjami – „Karteczki złości”. Dzieci często grały w nową grę – „Piłkarzyki”, układały z klocków, malowały, rysowały oraz bawiły się w sali gimnastycznej.
Ostatnie dni listopada to zapoznanie dzieci ze zwyczajami i przysłowiami andrzejkowymi oraz zabawami i wróżbami. Ich celem była wspólna, wesoła zabawa, kształtowanie właściwego stosunku do wróżb oraz integracja grupy. Dzieci także chętnie uczestniczyły w grach rozwijających spostrzegawczość i orientację, kolorowały obrazki, grały w „Piłkarzyki”, „Warcaby” oraz próbowały gry w „Szachy”.