Laboratoria przyszłości cieszą się dużą popularnością wśród mniejszych i większych dzieci. Wspólne zabawy, takie jak budowanie z klocków magnetycznych, pozwalają lepiej się poznać grupie świetlicowej, a stworzone budowle przynoszą satysfakcję. Tworząc różne konstrukcje dziecko rozwija swoją wyobraźnię, umiejętności manualne oraz logiczne myślenie. Klocki magnetyczne dają nieograniczone możliwości tworzenia, które zauważycie na zdjęciach poniżej.











Zabawy konstrukcyjne uprawniają motorykę małą i dużą. Uczniowie używając klocków magnetycznych stawali się coraz bardziej kreatywni w sowich działaniach. Łączyli zabawy tematyczne z zabawami konstrukcyjnymi: sklep, apteka, bank. Rozwijali sprawność manualną, a integracja w grupie przyniosła efekty.










Uczniowie z przyjemnością tworzyli wszelkiego rodzaju budowle z klocków magnetycznych. Rozwijali kreatywność i twórcze myślenie tworząc: bunkry, wieżowce, sklepy, zagrody itp. Malując farbami z programu „Laboratoria Przyszłości” dzieci zaprezentowały swoje emocje. Powstały zabawne i interesujące stworki. Pomysły, wspólne rozwiązywanie problemów w trakcje budowli 3D integrowały grupę świetlicową.


















Mimo, iż to ostatni miesiąc nauki oraz zabaw kreatywnych w świetlicy, uczniowie stanęli na wysokości zadania. Prześcigali się, kto zbuduje najwyższą wieżę i bardziej zmodyfikowane budynki. Wykorzystując klocki magnetyczne, Lego czy drewniane w swoich budowlach udowodnili, że wszystko jest możliwe do stworzenia. Możliwe, że w przyszłości staną się sławnymi architektami!? 🙂








W maju i czerwcu Pierwszaki uczyły się programować korzystając z zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości: mat do kodowania, drewnianych puzzli i robotów edukacyjnych: GeniBot i OzoBot. Uczniowie pracowali w parach lub zespołach tworząc trasy dla robota z określonymi kodami oraz układając sekwencje kroków pod matą do kodowania.











Laboratoria Przyszłości w tym miesiącu cieszyły się największym uznaniem. Uczniowie tworzyli budowle przestrzenne takie jak: bunkry, wieżowce, zagrody czy piętrowe parkingi na samochody. Kreatywność dzieci nie miała końca! Kombinacja klocków magnetycznych, drewnianych czy Lego stwarzała idealne pole do manewru w kierunku twórczego myślenia. Liczyła się przecież integracja i super zabawa.

















Z okazji Dnia Ziemi poruszyliśmy tematy z nią związane. Uczniowie dowiedzieli się jak chronić naszą planetę, jak oszczędzać wodę pitną i przy pomocy planszy „Obieg wody w przyrodzie” zakupionej w ramach programu dzieci mogły się dowiedzieć, jak powstaje deszcz.
Klocki magnetyczne, po które sięgają nie tylko młodsze dzieci, pomagają w tworzeniu coraz ciekawszych budowli. W tym wydaniu tworzono model bakterii i budowle obronne przed groźnymi dinozaurami.






Integracja uczniów chętnie odbywała się przez różnego rodzaju zabawy konstrukcyjne wymagające kreatywności i sprawności manualnej.







Wyposażenie zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości jest wykorzystywane w różny sposób – podczas zajęć obowiązkowych i pozalekcyjnych, jak również w trakcie uroczystości szkolnych.
Uczniowie chętnie poznają możliwości robotów edukacyjnych i uczą się z ich pomocą. Na zajęciach matematyki w klasie V uczniowie utrwalali wiadomości na temat trójkątów. Współpracując w parach układali kody dla robota. Musieli wykazać się przy tym umiejętnością logicznego myślenia orasz szukania optymalnego rozwiązania przedstawionego problemu.
Pierwszaki z dostępnych kart do programowania komponowały melodie, które robot edukacyjny odtwarzał zamieniając się w różne instrumenty muzyczne: fortepian, flet i gitarę. Na koniec zajęć odbyła się zabawa „Jaka to melodia?”. Uczniowie mieli za zadanie odgadnąć po kilku pierwszych dźwiękach znane melodie z repertuaru dziecięcego.
W świetlicy szkolnej dużą popularnością cieszyły się klocki magnetyczne. Dzięki nim dzieci ćwiczą motorykę małą, rozwijają swoją kreatywność, a bawiąc się z innymi wychowankami świetlicy nawiązują pozytywne relacje i uczą współdziałania.
Wiele razy podczas wykonywania prac plastycznych uczniowie korzystali z zakupionych w ramach programu farb.
Do dokumentowania wydarzeń z życia szkoły używany był aparat fotograficzny.



















W styczniu 2025r. odbyła się lekcja chemii z wykorzystaniem Wirtualnego Laboratorium. Empiriusz to innowacyjne narzędzie edukacyjne, które wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) w procesie nauczania. Uczniowie mogli dzięki niemu przeprowadzić w bezpieczny i kontrolowany sposób doświadczenia chemiczne.






