I tydzień – J. Ch. Andersen – człowiek, który wyczarował najpiękniejsze baśnie
Z początkiem kwietnia odpowiedzieliśmy na ważne pytanie „Dlaczego warto czytać baśnie?” Omówiliśmy różnicę pomiędzy bajką i baśnią oraz korzyści płynące z czytania książek. Czytaliśmy ze zrozumieniem wybrane fragmenty książek i przedstawialiśmy ulubionego bohatera. Wykonaliśmy zakładki do książki i projektowaliśmy okładki książek do wybranej bajki/baśni. Z Innowacji pedagogicznej „Cztery pory roku w ogrodzie” przygotowaliśmy sadzonki roślin, nasiona do posadzenia w ogródku szkolnym oraz na stanowisku 1. Uczniowie kl. VII przygotowali grunt dla zaszczepionych roślin.
II tydzień – Światowy Dzień Zdrowia
W kolejnym tygodniu rozmawialiśmy na temat znaczenia zdrowia i czynników warunkujących prawidłowy rozwój.Uczniowie zaznajomili się z podstawowymi wiadomościami o zdrowym stylu życia oraz poznali kluczowe witaminy dla zdrowia człowieka.Omówiliśmy „Piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej”. Poznaliśmy różnicę pomiędzy zdrowym, a „śmieciowym” jedzeniem. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Przybory do pielęgnacji zębów” w formie wydzieranki. Rozstrzygnięto konkurs świetlicowy pt. „Pienie czytam”, na którym nie zabrakło dyplomów i ciekawych nagród. Zabawy wyciszające na pufach cieszyły się największym uznaniem, jak również wybrane kolorowanki z doradztwa zawodowego.Rozwijaliśmy motorykę małą po przez lepienie plasteliną i rysowanie po śladzie.
III tydzień – Tradycje wielkanocne
W tej części planu tematem przewodnim były Tradycje wielkanocne, w których omówiono potrawy wielkanocne panujące w naszych domach. Dzieci przypominały sobie co powinno znaleźć się w koszyku wielkanocnym i jakie znaczenie mają umieszczone w nim produkty. Wykonaliśmy prace plastyczno-techniczną pt. „Koszyczek wielkanocny”. W dalszej części tematu przypomnieliśmy nienaganne formy zachowania przy stole, jakich nie powinno zabraknąć.W Innowacji pedagogicznej „Dobre maniery na co dzień” rozmawialiśmy o wspólne spożywanych posiłkach, o nieeleganckich gestach, zachowaniach oraz nawykach.
IV tydzień – Na ratunek Ziemi
W tym tygodniu rozmawialiśmy o skutkach zanieczyszczeń. Dzieci zastanawiały się „dlaczego ludzie śmiecą?” Mówiliśmy o zmianach ekologicznych, braku wody w przyrodzie, o metodach oszczędzania wody i sposobach ratowania przyrody. Po przez ćwiczenia praktyczne uczyliśmy się wyrabiania nawyków oszczędzania „zapasów Ziemi”. Z Innowacji pedagogicznej „Cztery pory roku w ogrodzie” uczniowie kl. VI przygotowali stanowisko „1” do zasadzenia kwiatów, a pracowite świetliczanki przeplewiły skrzynie w ogródku szkolnym do zasadzenia warzyw.
V tydzień – Święta Majowe
Kończąc miesiąc kwiecień zbliżamy się ku świętom majowym. Dlatego też uzupełniliśmy wiadomości dotyczące świąt przypadających na 1, 2 i 3 maja. Wyjaśniliśmy znaczenie słowa Ojczyzna, poznaliśmy historię Państwa Polskiego i związane z nim legendy. Utrwaliliśmy „Hymn Narodowy” oraz „Katechizm polskiego dziecka”. Pamiętaliśmy o dekoracji gazetki świetlicy z okazji Uchwalenia Konstytucji 3 maja. Na zajęciach kolorowaliśmy także nasze symbole narodowe – godło, flaga, kotyliony. Realizując Innowację pedagogiczną „Cztery pory roku w ogrodzie” sadziliśmy sadzonki kwiatowe i wysiewaliśmy nasiona. Jak widać miesiąc kwiecień był bardzo pracowity.