Posługiwanie się językiem angielskim w obecnych czasach stało się koniecznością. Dlatego Zespół Placówek Oświatowych w Stykowie aby ułatwić uczniom naukę zorganizował zajęcia z Native Speakerem. Na zaproszenie Pani Dyrektor Barbary Prokop i nauczycielki języka angielskiego Pani Agnieszki Pastuszki 26 WRZEŚNIA 2016 Victor Johan Benz, obywatel Kanady, poprowadził zajęcia z uczniami klas IV, V i VI. Dzieci przyjęły go bardzo entuzjastycznie, bo to pełen energii i zapału człowiek. Na co dzień mieszka w Kanadzie w prowincji Alberta. Prowincja ta pod względem powierzchni jest dwa razy większa od Polski ale zamieszkuje ją tylko 4 miliony ludzi. Pan Benz opowiedział o Kanadzie jej zwyczajach, tradycjach i mieszkańcach. Pokazał prezentację o najciekawszych miejscach w Kandzie. Przygotował dla dzieci grę językową utrwalającą słownictwo i gramatykę języka angielskiego. Odpowiedział uczniom na wiele pytań z których poznali historię jego życia i historię jego rodziny. Rodzice Pana Victora brali udział w Powstaniu Warszawski, w 1944r. wyemigrowali do Anglii a następnie do Kanady. Pan Victor był pod dużym wrażeniem znajomości języka angielskiego wśród uczniów. Umiejętności te pozwoliły na swobodną komunikację na poziomie szkoły podstawowej. Uczniowie dzięki spotkaniu są podbudowani i zmotywowani do dalszej nauki i podnoszenia swoich kompetencji językowych. Pan Victor Benz zwiedził najbliższą okolicę, Muzeum i Kościół na Świętym Krzyżu, zdobył najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich – Łysicę, odwiedził miejsca pamięci narodowej związane z żołnierzami AK w Św. Katarzynie i Wykusie. Spędził również wolny czas z uczniami klas starszych na ognisku zorganizowanym w Ośrodku Państwa Wierzbickich „Przystań Wodna”.
Spotkanie to było możliwe dzięki współpracy ZPO Styków i Polsko Amerykańskiej Fundacji Wolności. Program English Teaching został stworzony przez PAFW w 2000r. a od sierpnia 2002r. jego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA. Celem przedsięwzięcia jest wspieranie działań na rzecz promocji uczenia się języka angielskiego i jego lepszej znajomości wśród dzieci i młodzieży spoza dużych aglomeracji miejskich.