Aktualności

„Maleńka przyszła Miłość” – Jasełka 2016

21 grudnia 2016 uczniowie z klasy IIa i IIb przenieśli wszystkich w odległe czasy, kiedy w niewielkim miasteczku Betlejem narodził się mały Jezus. Do szopki przybyły postacie, chcące złożyć hołd i pokłon niebiańskiemu królowi. Maryja i Józef przyjmowali dary od pasterzy, króli i dzieci, które także przybyły, aby złożyć w ofierze swoje małe, czyste serduszka. Wiele ciepłych i miłych słów, jakie usłyszały dzieci i przygotowujący Jasełka nauczyciele Pani Anna Rycombel, Pani Ilona Jędrzejczyk oraz Pani Agnieszka Pastuszka po zakończonych przedstawieniach było najwspanialszym podziękowaniem. Dzięki temu wiemy, że trud i ciężka praca opłaciły się i nasze Jasełka przekazały to co najważniejsze – w naszym zabieganym, wiecznie śpieszącym się świecie warto na chwilę zatrzymać się, aby spędzić czas z przyjaciółmi, bliskimi i wspólnie celebrować tak ważne dla nas święta.

Kiermasz stroików bożonarodzeniowych

Dnia 20 grudnia 2016r. z inicjatywy opiekunek PCK odbył się kiermasz stroików bożonarodzeniowych, wykonanych przez uczniów naszej szkoły. Mieliśmy okazję podziwiać pomysłowość i inwencję twórczą naszych uczniów. Była to również wspaniała okazja do zakupu stroików świątecznych z której chętnie korzystali rodzice, nauczyciele i pracownicy szkoły.

Dziękujemy za wykonanie pięknych stroików!

Przedszkole

Nikola Kania,Gabrysia Jędrzejczyk, Tomasz Turek

Klasa 0b

Natalia Koszarska

Klasa IIb

Jakub Kusiak, Oliwia Orzeł, Maja Jankowicz

Klasa IIIb

Małgorzata Jurczenia, Wiktoria Kwiecień, Michał Rycombel

Klasa IV

Bartłomiej Kasperkiewicz

Klasa V

Mikołaj Pasieka, Jakub Dróżdż

Za piękne stroiki dzieci zostały nagrodzone drobnymi upominkami 🙂

Regulamin rekrutacji do projektu

REGULAMIN REKRUTACJI DO RROJEKTU

 

„Podniesienie jakości nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej oparte na zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym drogą do sukcesu i wszechstronnego rozwoju ucznia” w ramach akcji Erasmus Plus KA1

 

W zapewnieniu równego dostępu do informacji o projekcie oraz zachowania zasad sprawiedliwości rekrutacji wobec wszystkich zainteresowanych projektem nauczycieli Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie podjęte zostaną następujące działania:

PROCEDURA REKRUTACJI

1.      Nauczyciele są informowani o możliwości wzięcia udziału w kursach językowych i metodycznych w krajach Unii Europejskiej podczas spotkania Rady Pedagogicznej(notatka w protokole, sprawy różne). Zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminie uczestnictwa na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz w zakładce Erasmus+ na szkolnej stronie internetowej.

2.      List intencyjny powinien uwzględniać:

·         Potrzeby szkoleniowe uczestnika,

·         Dotychczasowe osiągnięcia i rezultaty pracy,

·         Wpływ kursu na poprawę jakości pracy szkoły,

·         Opis działań które podejmą po zakończeniu kursu,

·         Określić potrzebę wsparcia językowego,

·         Przedstawić propozycje szkoleń, w których chcieliby wziąć udział, uwzględniając kraj, organizacje szkolącą, tematykę szkoleń, daty mobilności.

3.      W mobilności weźmie udział czterech pracowników szkoły.

4.      W przygotowaniach językowo-kulturowych przed wyjazdem, lekcjach otwartych, prezentacjach innowacyjnych metod nauczania, które uczestnicy mobilności zorganizują po powrocie, mogą wziąć udział wszyscy nauczyciele Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie,  pracownicy Urzędu Gminy inni nauczyciele ze szkół i przedszkoli w gminie Brody.

5.      Rekrutacja trwa od 20.12.2016 do 10.01.2017

6.      Nauczyciele muszą spełniać kryteria rekrutacji zawarte w regulaminie oraz szczegółowe opisane we wniosku.

KRYTERIA REKRUTACJI

W celu osiągnięcia wysokich wyników szkoleń zagranicznych poprzez wdrożenie zdobytej wiedzy dotyczącej metody CLIL oraz innych innowacyjnych metod nauczania, w rekrutacji do projektu pierwszeństwo mają nauczyciele którzy:

·         Znają jeży angielski na poziomie A1/A2,  jeżeli dotyczy kursów metodycznych poziomB1.

·         Są nauczycielami uczącymi w klasach I etapu edukacji (klasy I-III)

·         Są zaangażowani w realizację projektów szkolnych, współpracę szkoły z instytucjami zewnętrznymi, konkursów wiedzy przedmiotowej.

·          Posiadają potrzebę w zakresie realizacji zadań o charakterze międzynarodowym i współpracę międzynarodowa.

·         Chcą podnieść swoje kwalifikacje w zakresie dydaktyki języka angielskiego, innowacyjnych metod nauczania języka angielskiego.

·         Chcą podnieść poziom nauczania języka angielskiego poprzez stosowanie zintegrowanego nauczania językowo przedmiotowego w nauczaniu w I etapie edukacyjnym.

·         Wyrażają wolę wdrożenia nowych metod do praktyki szkolnej oraz dzielenia się swoimi umiejętnościami i wiedzą z innymi nauczycielami w szkole.

·         Mają potrzebę rozwoju zawodowego i są zainteresowani zdobywaniem wiedzy i umiejętności w zakresie nowoczesnych metod nauczania.

 

7.      Ze względu na to, iż wszystkie szkolenia prowadzone będą w języku angielskim pierwszeństwo mają nauczyciele, którzy posiadają umiejętności językowe na poziomie podstawowym lub gotowość opanowania języka na wymaganym poziomie przed rozpoczęciem kursu.

8.      Uczestnicy są zainteresowani realizowaniem w przyszłości projektów współpracy międzynarodowej lub mniejszych projektów o zasięgu lokalnym lub szkolnym.

9.      Ze względu na dużą liczbę umiejętności jakie uczestnik musi opanować w trakcie realizacji projektu, ważne jest jego nastawienie do pracy , otwartość i gotowość do podejmowania nowych działań i nabywania nowych umiejętności.

10.  Nauczyciele którzy aktywnie współpracowali w tworzeniu wniosku aplikacyjnego mają pierwszeństwo w rekrutacji.

11.  Uczestnicy muszą być dyspozycyjni. Wyjazd uczestnika wiąże się z utrudnieniami organizacyjnymi dla szkoły, takimi jak planowanie zastępstw , czy niemożnością zmiany już zatwierdzonego terminu szkolenia. Szkolenia mogą być planowane w okresie wakacyjnym, aby nie utrudniać pracy szkoły.

12.  Zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie zobowiązuje nauczyciela do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji.

13.  Do mobilności zakwalifikowanych zostanie czterech nauczycieli, ze względu na ryzyko rezygnacji w szkoleniu z przyczyn tj. choroba dziecka, ciąża, sytuacja rodzinna, stworzona zostanie lista uczestników rezerwowych.

14.  W szkole powołany jest zespół rekrutacyjny. Zespół liczy 3 osoby: trzech członków rady pedagogicznej ( w tym jednego nauczyciela zaangażowanego w opracowanie wniosku aplikacyjnego).

15.  Uczestnik jest zobowiązany do podpisania indywidualnej umowy z dyrektorem szkoły.

16.  Uczestnik zobowiązany jest do zebrania wszelkiej dokumentacji potrzebnej do rozliczenia poniesionych kosztów każdej mobilności, do wypełnienia ankiet, końcowego raportu,

 

SZCZEGÓŁOWA PROCEDURA REKRUTACJI

W trakcje rekrutacji zapewniony zostanie równy dostęp do uczestnictwa w projekcie bez dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, preferencje seksualne, prawo do udziału przysługuje każdemu, kto jest nauczycielem zatrudnionym w naszej placówce na czas nieokreślony w pełnym wymiarze godzin.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA BRANE POD UWAGĘ

1.      Rodzaj nauczanych przedmiotów.

2.      Poziom języka angielskiego kandydatów.

3.      Dotychczasowe zaangażowanie w opracowanie projektu.

4.      Motywacja.

5.      Dyspozycyjność.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.      Zakwalifikowanie uczestnika do udziału w projekcje zobowiązuje go do odbycia wyjazdu zagranicznego. Tylko w przypadku zdarzenia losowego, niezależnego od woli uczestnika uprawnia go do rezygnacji z udziału w projekcie.

2.      Nauczyciele przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa.

3.      Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w związku z działaniami projektowymi.

4.      O wynikach rekrutacji powiadamia dyrektor szkoły.

5.       Spośród uczestników biorących udział w procesie rekrutacji, którzy z powodu wyczerpania limitu miejsc nie zostali zakwalifikowani zostanie utworzona lista rezerwowa.

6.      Osoba z list rezerwowej zostanie włączona do uczestnictwa w kursach w przypadku rezygnacji osób wcześniej zakwalifikowanych.

PROCES REKRUTACJI

1.      Ogłoszenie o naborze do projektu.

2.      Napisanie listu motywacyjnego i wypełnienie ankiety rekrutacyjnej.

3.      Powołanie przez dyrektora szkoły składu komisji rekrutacyjnej.

4.      Ocena listu motywacyjnego zgodnie z kryteriami.

5.      Uczestnicy dokumentuje swoją znajomość języka angielskiego(test językowy).

6.      Sporządzenie protokołu z prac komisji konkursowej.

7.      Ogłoszenie wyników rekrutacji – informacja zostanie przekazana drogą mailową.

8.      Zawarcie umowy z uczestnikami projektu.

 

Ogłoszenie naboru do projektu Erasmus +Ponadnarodowa Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej

 

Ogłoszenie

o naborze do projektu w ramach Akcji KA1 Mobilność  kadry edukacji szkolnej

Informuję, że Dyrektor naszej Szkoły planuje złożyć wniosek aplikacyjny do Agencji Narodowej o dofinansowanie projektu w ramach Akcji KA1 Mobilność  kadry edukacji szkolnej, aby poprawić jakość pracy placówki przez udział pracowników w mobilnościach zagranicznych , podczas których podniosą kompetencje zawodowe.

W ramach planowanego projektu, poza standardowymi działaniami, które zostaną opisane w Europejskim Planie Rozwoju Szkoły, pracownicy szkoły (kadra kierownicza, nauczyciele, pracownicy administracji) będą mogli  uczestniczyć w następujących typach wyjazdów zagranicznych:

  1. Szkolenia metodyczne
  2. Szkolenia metodyczno – językowych

Projekt zaplanowano na 2 lata: od 1.08.2017 r. do 31.07.2019 r., uwzględniając czas potrzebny na odbycie mobilności i włączenie zdobytych doświadczeń i nabytych kompetencji do planu strategicznego rozwoju szkoły ( podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego poprzez wdrożenie metody CLIL,   wykorzystanie nowych narzędzi i metod nauczania, podniesienie umiejętności w zakresie języków obcych, rozwinięcie programów nauczania, efektywniejsze nauczanie i uczenie się, poprawa zarządzania szkołą oraz nadanie jej wymiaru europejskiego).

Dofinansowanie projektu obejmuje koszty związane z podróżą, wsparciem indywidualnym (koszty utrzymania) i opłatą za kurs/szkolenie uczestnika mobilności. Wyjazdy zagraniczne mogą odbywać się do krajów uprawnionych do udziału w programie Erasmus+: krajów członkowskich Unii Europejskiej oraz Norwegii, Liechtensteinu, Islandii, Turcji i Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii. Mobilności mogą trwać od dwóch dni do dwóch miesięcy (z wyłączeniem czasu podróży).

Baza danych o kursach/szkoleniach polecana przez Narodową Agencję znajduje się na stronie Programu Erasmus+ (erasmusplus.org.pl):

https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/opportunities.htm  School Education Gateway. Proszę kliknąć w zakładkę Oferta Erasmus, zapoznać się z informacją Jak wybrać kurs/szkolenie nauczycieli i dopiero przejrzeć Katalog kursów, wpisując nazwę kraju lub miasta oraz zaznaczając w menu odpowiedni rodzaj i temat kursu.

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie proszę o kontakt, a następnie o przesłanie wypełnionego poniższego formularza na adres e-mail [email protected] lub złożenia w sekretariacje.

Agnieszka Pastuszka

ankieta rerutacyjna

formularz rekrutacyjny

Oświadczenie uczestnka rekrutacji

Marzycielska Poczta

Jak dobrze, że my – zdrowi i silni możemy pomóc tym słabszym, którzy cieszą się nawet z małego gestu życzliwości. Od 15 listopada do 9 grudnia uczniowie naszej szkoły oraz dzieci z przedszkola pisali niezwykłe listy, wypełnione dobrym słowem lub rysunkiem przez tych najmłodszych.

Każda kartka jest wyjątkowa, ponieważ została skierowana do małych bohaterów, codziennie zmagających się z przewlekłą chorobą. Listy z naszej szkoły wysłane  „Marzycielską Pocztą” poleciały do

Martynki, Natalki, Halinki i Emilki oraz Tobiasza.

Przesyłki na pewno sprawią im wiele radości i dodadzą sił!

Dziękujemy za udział w akcji:

Przedszkole

Amelka Orczyk, Gabrysia Jędrzejczyk

Klasa I

Kaja Koszarska, Klaudia Wiśnios, Kryspin Jóźwik

Klasa IIb

Zuzia Borowiec, Maja Jankowicz, Jakub Kusiak, Oliwia Orzeł, Zuzia Stępień, Patryk Wiecha

Klasa IIIb

Małgosia Jurczenia, Maja Kania, Nikola Serafin

Klasa IV

Wszyscy uczniowie pisali listy

GÓRA GROSZA

Nasi uczniowie oraz dzieci z przedszkola aktywnie włączyli się w zbiórkę monet organizowaną po raz XVII przez Towarzystwo Nasz Dom. W tym roku celem akcji była pomoc dzieciom, które z różnych powodów nie mogą się wychowywać w swoich biologicznych rodzinach.

Wspólnie zebraliśmy 60kg i 351g grosików. Rekordową ilość, bo aż 25 kg 394g (1kg 953 przypadło na jednego ucznia), zebrała klasa IIIa wraz z wychowawczynią p. Henryką Ladycą. Za tak wspaniały wynik należy się nagroda, więc wszyscy uczniowie tej klasy otrzymali drobne upominki.

Opiekunami akcji były p. Diana Raban i p. Ilona Jędrzejczyk.

Serdecznie dziękujemy uczniom i ich rodzicom za udział w zbiórce!

 

Życzenia świąteczne

choinka-spstykowNiech wyjątkowa atmosfera Świąt pełna będzie radości i ciepła a Nowy Rok przyniesie naszym Uczniom, ich Rodzicom i Nauczycielom a także wszystkim Pracownikom naszej Szkoły satysfakcję płynącą ze spełnienia marzeń i realizacji planów.

Życzę ciepłych, rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia, radości z czasu spędzonego w gronie najbliższych, cudownych przeżyć, wiary, nadziei i miłości.

Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie
mgr Barbara Prokop

GRA CZYTELNICZA W KLASIE IIb

9 grudnia braliśmy udział w grze czytelniczej prowadzonej przez panią Ewę Brelę. Naszym zadaniem było stworzenie żywego obrazu do wybranego fragmentu literackiego. Wybraliśmy wiersz Juliana Tuwima pt. „Rzepka”. Uczniowie wspólnie z rodzicami wykonali piękne kostiumy. Przygotowaliśmy scenografię. A oto efekty  pracy dzieci i ich wychowawczyni p. Ilony Jędrzejczyk.

Konkurs na „Najpiękniejszą bombkę choinkową”.

Dla uczniów klas I-VI zorganizowany został szkolny konkurs na „Najpiękniejszą bombkę choinkową”. Uczniowie z dużym zaangażowaniem podeszli do tego konkursu i wykonali piękne bombki różnymi technikami. Wpłynęło 37 prac. Każda bombka była kolorowa, estetycznie wykonana i niepowtarzalna. W tym konkursie przyznano tylko pierwsze i drugie miejsca. Uczestnicy konkursu otrzymali nagrody i gratulacje od p. Dyrektor B. Prokop na przedświątecznym apelu. Całość zorganizowały panie. Barbara Michalczewska i Henryka Ladyca.

13 grudnia 2016r. przedszkolaki wraz z opiekunkami wybrali się na wycieczkę na pobliską pocztę. Miały okazję przyjrzeć się z bliska pracy urzędników pocztowych oraz poznać zakres usług wykonywanych na poczcie. Dzięki tej wycieczce dowiedziały się, że można tam nie tylko wysłać list czy paczkę, ale także zapłacić rachunki, pobrać pieniądze oraz załatwić wiele innych spraw. Przedszkolaki dowiedziały się jaka jest droga listu od nadawcy do adresata. My wzięliśmy ze sobą własnoręcznie wykonane kartki świąteczne dla naszych rodziców.Jedną z największych atrakcji było stemplowanie prawdziwą pieczątką pocztową. Serdecznie dziękujemy za miłe przyjęcie a także za słodki upominek 🙂