Cel ogólny:
– Rozwijanie zainteresowań badawczych uczniów.
– Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie,
obserwowanie i odkrywanie.
Cele operacyjne:
uczeń
– Ćwiczy umiejętność wnioskowania o zjawiskach przyrody nieożywionej na podstawie obserwacji i własnych doświadczeń.
– Samodzielnie eksperymentuje i odnajduje odpowiedzi na nurtujące go pytania badawcze.
-Zna i potrafi określić charakterystyczne cechy wody.
– Potrafi samodzielnie sformułować wnioski dotyczące tonięcia lub utrzymania się przedmiotu na wodzie na podstawie obserwacji.
– Potrafi współpracować w zespole.
-Aktywnie uczestniczy w zajęciach.
Metoda:
Samodzielnych doświadczeń, rozmowa, objaśnienia, pokaz i obserwacja, ćwiczenia praktyczne.
Forma pracy:
grupa
Pomoce:
kubki, łyżeczki, woda, cukier, sól, olej, barwniki spożywcze, wykałaczki, tabletki musujące, cukierki lentilki, pianka do golenia.