„Lubimy wodę- doświadczenia i eksperymenty z wodą”.

Cel ogólny:

– Rozwijanie zainteresowań badawczych uczniów.

– Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie,  

  obserwowanie i odkrywanie.

Cele operacyjne:

uczeń

– Ćwiczy umiejętność wnioskowania o zjawiskach przyrody nieożywionej na podstawie obserwacji i własnych doświadczeń.

– Samodzielnie eksperymentuje i odnajduje odpowiedzi na nurtujące go pytania badawcze.

-Zna i potrafi określić charakterystyczne cechy wody.

– Potrafi samodzielnie sformułować wnioski dotyczące tonięcia lub utrzymania się przedmiotu na wodzie  na podstawie obserwacji.

– Potrafi współpracować w zespole.

-Aktywnie uczestniczy w zajęciach.

Metoda:

Samodzielnych doświadczeń, rozmowa, objaśnienia, pokaz i obserwacja, ćwiczenia praktyczne.

Forma pracy:

grupa

Pomoce:

kubki, łyżeczki, woda, cukier, sól, olej, barwniki spożywcze, wykałaczki, tabletki musujące, cukierki lentilki, pianka do golenia.