Pierwsze dni szkoły upłynęły nam na dzieleniu się wakacyjnymi wspomnieniami. Po zapoznaniu się z mapą Polski wspólnie odszukaliśmy i zaznaczyliśmy na niej wakacyjne miejscowości. Wykonaliśmy także dowolną techniką pracę plastyczną pt. „Jak spędziliśmy wakacje” i przygotowaliśmy wystawkę naszych prac. Każdy dzień w świetlicy szkolnej był okazją do wspólnego poznawania się oraz integracji grupy świetlicowej. Sporo czasu poświęciliśmy na omówienie regulaminu i zasad obowiązujących w świetlicy. Poznaliśmy prawa i obowiązki ucznia oraz prawa człowieka obowiązujące w naszym kraju. Przypomnieliśmy o podstawowych zasadach dobrego wychowania i trzech „magicznych” słowach: proszę, dziękuję, przepraszam. Szukaliśmy także odpowiedzi na pytanie: Co należy zrobić, aby dobrze czuć się w świetlicy szkolnej? Wykorzystując słoneczną pogodę chętnie bawiliśmy się piłką na boisku szkolnym.
W drugim tygodniu rozmawialiśmy o naszym bezpieczeństwie w drodze do szkoły. Omówiliśmy zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Obejrzeliśmy film edukacyjny o ruchu drogowym oraz bajki edukacyjne „Bezpieczna droga do szkoły”. Poznaliśmy wybrane znaki drogowe i kolorowaliśmy je. Utrwalaliśmy znajomość numerów alarmowych oraz uczestniczyliśmy w rozmowie na temat „Jestem widoczny, jestem bezpieczny” otrzymując opaski odblaskowe. Rozwiązywaliśmy quizy i zagadki. Dowiedzieliśmy się także, co to jest alert RCB, przed czym ostrzega i jak się zachować w czasie zagrożenia. Razem bawiliśmy się, rysowaliśmy i lepiliśmy z plasteliny.
Kolejny tydzień poświęcony był zdrowiu i higienie. Na zajęciach dowiedzieliśmy się, co to jest piramida zdrowego żywienia i zauważyliśmy, że u jej podstawy znajduje się aktywność fizyczna rozumiana nie tylko jako sport, ale także chodzenie po schodach, spacer, itp. Ważne jest, aby na aktywność fizyczną poświęcać 30-45min. dziennie. Produkty u podstawy piramidy – warzywa i owoce powinniśmy spożywać codziennie i w większej ilości. Czym wyżej piramidy tym spożycie produktów powinno być rzadsze. Rozpoznawaliśmy na rysunkach warzywa i owoce, kolorowaliśmy je, wykonaliśmy ich rzeźby z plasteliny. Poznaliśmy ich wartości odżywcze. Innymi zajęciami rozwijającymi sprawność manualną były przewlekanki i wiązanie sznurowadeł oraz dowolne układanki z klocków LEGO i klocków magnetycznych.
Ostatni tydzień września poświęciliśmy przyjaźni. Wspólnie wyjaśnialiśmy jej znaczenie, szukaliśmy i nazywaliśmy cechy prawdziwej przyjaźni, która opiera się na otwartości, szczerości, zaufaniu, wzajemnym szacunku i umiejętności wybaczania. Słownie opisywaliśmy swojego przyjaciela oraz przedstawiliśmy go w formie pracy plastycznej. Oglądaliśmy także bajki edukacyjne o tej tematyce. Wiele czasu poświęciliśmy na wspólną zabawę, konstruowanie różnych budowli z klocków drewnianych, magnetycznych i LEGO. Z wielką starannością kolorowaliśmy obrazki jako prezenciki dla swojego przyjaciela wiedząc, że prawdziwą przyjaźń należy wzmacniać.