Pierwszy tydzień pracy w świetlicy był nawiązaniem do przeżyć związanych z pożegnaniem Starego Roku i powitaniem Nowego Roku 2024. Dzieci wykonały kolorowanki o tematyce noworoczno-karnawałowej. Zapoznały się z przysłowiami i porzekadłami związanymi z Nowym Rokiem a także bawiły się w kalambury: „Jakie to przysłowie?” Bardzo chętnie bawiły się klockami wznosząc różne budowle przestrzenne. Układały puzzle oraz organizowały gry stolikowe: „Biznes”, „Szachy”, „Warcaby”.
Korzystając z okazji, że zima okazała się w pięknej krasie, ze śniegiem i mrozem, kolejny tydzień poświęciliśmy właśnie tej porze roku. Na zajęciach dzieci rozmawiały o sportach zimowych, zabawach na śniegu i lodzie, bezpieczeństwie przy ich organizowaniu oraz odpowiednim ubieraniu się. Dzieci pamiętały również o ptakach i zwierzętach. W trosce o ich bezpieczeństwo i przetrwanie tego trudnego okresu zorganizowane zostało ich dokarmianie. Największym zainteresowaniem wśród dzieci cieszyły się kolorowanki o tematyce zimowej, tworzenie rzeźb z plasteliny oraz konstruowanie budowli z różnych klocków.
W następnym tygodniu dzieci były myślami z bliskimi osobami – babcią i dziadkiem. Na zajęciach rozmawiały na temat wyglądu i cech charakterystycznych swoich dziadków. Rysowały ich portrety. Najwięcej emocji wywołały rozmowy o niezapomnianych chwilach spędzonych z babcią i dziadkiem. Dzieci poznały zabawy, w jakie bawili się seniorzy będąc dziećmi. Chętnie bawiły się w chowanego, ciuciubabkę. Śpiewały piosenki przygotowane na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. W grupach konstruowały budowle z klocków drewnianych, magnetycznych i LEGO. Doskonaliły rzuty piłką do celu ruchomego i stałego w sali gimnastycznej.
W ostatnim tygodniu wiele czasu na zajęciach zostało poświęcone na przypomnienie o zwrotach grzecznościowych, zasadzie uprzejmości, życzliwości wobec innych oraz o kulturze osobistej w szkole i poza szkołą. Dzieci zapoznały się z fragmentami książki „Poradnik Kulturalnego Dziecka”. Nauczyły się prawidłowego nakrywania do stołu, przypomniały, jak kulturalnie zachowywać się podczas spożywania posiłków. Chętnie kolorowały obrazki pastelami suchymi i mazakami. Budowały tory jazdy dla samochodów i organizowały wyścigi samochodowe. Układały puzzle, konstruowały budowle 3D z klocków magnetycznych i miniwafli. Grały w „Warcaby”, „Dobble”, „Dixit” i „UNO”.