REGULAMIN REKRUTACJI DO PROJEKTU

REGULAMIN REKRUTACJI DO RROJEKTU

 

„Podniesienie jakości nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej oparte na zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym drogą do sukcesu i wszechstronnego rozwoju ucznia” w ramach akcji Erasmus Plus KA1

 

W zapewnieniu równego dostępu do informacji o projekcie oraz zachowania zasad sprawiedliwości rekrutacji wobec wszystkich zainteresowanych projektem nauczycieli Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie podjęte zostaną następujące działania:

PROCEDURA REKRUTACJI

  1. Nauczyciele są informowani o możliwości wzięcia udziału w kursach językowych i metodycznych w krajach Unii Europejskiej podczas spotkania Rady Pedagogicznej(notatka w protokole, sprawy różne). Zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminie uczestnictwa na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz w zakładce Erasmus+ na szkolnej stronie internetowej.
  2. List intencyjny powinien uwzględniać:
  • Potrzeby szkoleniowe uczestnika,
  • Dotychczasowe osiągnięcia i rezultaty pracy,
  • Wpływ kursu na poprawę jakości pracy szkoły,
  • Opis działań które podejmą po zakończeniu kursu,
  • Określić potrzebę wsparcia językowego,
  • Przedstawić propozycje szkoleń, w których chcieliby wziąć udział, uwzględniając kraj, organizacje szkolącą, tematykę szkoleń, daty mobilności.
  1. W mobilności weźmie udział czterech pracowników szkoły.
  2. W przygotowaniach językowo-kulturowych przed wyjazdem, lekcjach otwartych, prezentacjach innowacyjnych metod nauczania, które uczestnicy mobilności zorganizują po powrocie, mogą wziąć udział wszyscy nauczyciele Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie, pracownicy Urzędu Gminy inni nauczyciele ze szkół i przedszkoli w gminie Brody.
  3. Rekrutacja trwa od 20.12.2016 do 10.01.2017
  4. Nauczyciele muszą spełniać kryteria rekrutacji zawarte w regulaminie oraz szczegółowe opisane we wniosku.

KRYTERIA REKRUTACJI

W celu osiągnięcia wysokich wyników szkoleń zagranicznych poprzez wdrożenie zdobytej wiedzy dotyczącej metody CLIL oraz innych innowacyjnych metod nauczania, w rekrutacji do projektu pierwszeństwo mają nauczyciele którzy:

  • Znają jeży angielski na poziomie A1/A2, jeżeli dotyczy kursów metodycznych poziomB1.
  • Są nauczycielami uczącymi w klasach I etapu edukacji (klasy I-III)
  • Są zaangażowani w realizację projektów szkolnych, współpracę szkoły z instytucjami zewnętrznymi, konkursów wiedzy przedmiotowej.
  • Posiadają potrzebę w zakresie realizacji zadań o charakterze międzynarodowym i współpracę międzynarodowa.
  • Chcą podnieść swoje kwalifikacje w zakresie dydaktyki języka angielskiego, innowacyjnych metod nauczania języka angielskiego.
  • Chcą podnieść poziom nauczania języka angielskiego poprzez stosowanie zintegrowanego nauczania językowo przedmiotowego w nauczaniu w I etapie edukacyjnym.
  • Wyrażają wolę wdrożenia nowych metod do praktyki szkolnej oraz dzielenia się swoimi umiejętnościami i wiedzą z innymi nauczycielami w szkole.
  • Mają potrzebę rozwoju zawodowego i są zainteresowani zdobywaniem wiedzy i umiejętności w zakresie nowoczesnych metod nauczania.

 

  1. Ze względu na to, iż wszystkie szkolenia prowadzone będą w języku angielskim pierwszeństwo mają nauczyciele, którzy posiadają umiejętności językowe na poziomie podstawowym lub gotowość opanowania języka na wymaganym poziomie przed rozpoczęciem kursu.
  2. Uczestnicy są zainteresowani realizowaniem w przyszłości projektów współpracy międzynarodowej lub mniejszych projektów o zasięgu lokalnym lub szkolnym.
  3. Ze względu na dużą liczbę umiejętności jakie uczestnik musi opanować w trakcie realizacji projektu, ważne jest jego nastawienie do pracy , otwartość i gotowość do podejmowania nowych działań i nabywania nowych umiejętności.
  4. Nauczyciele którzy aktywnie współpracowali w tworzeniu wniosku aplikacyjnego mają pierwszeństwo w rekrutacji.
  5. Uczestnicy muszą być dyspozycyjni. Wyjazd uczestnika wiąże się z utrudnieniami organizacyjnymi dla szkoły, takimi jak planowanie zastępstw , czy niemożnością zmiany już zatwierdzonego terminu szkolenia. Szkolenia mogą być planowane w okresie wakacyjnym, aby nie utrudniać pracy szkoły.
  6. Zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie zobowiązuje nauczyciela do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji.
  7. Do mobilności zakwalifikowanych zostanie czterech nauczycieli, ze względu na ryzyko rezygnacji w szkoleniu z przyczyn tj. choroba dziecka, ciąża, sytuacja rodzinna, stworzona zostanie lista uczestników rezerwowych.
  8. W szkole powołany jest zespół rekrutacyjny. Zespół liczy 3 osoby: trzech członków rady pedagogicznej ( w tym jednego nauczyciela zaangażowanego w opracowanie wniosku aplikacyjnego).
  9. Uczestnik jest zobowiązany do podpisania indywidualnej umowy z dyrektorem szkoły.
  10. Uczestnik zobowiązany jest do zebrania wszelkiej dokumentacji potrzebnej do rozliczenia poniesionych kosztów każdej mobilności, do wypełnienia ankiet, końcowego raportu,

 

SZCZEGÓŁOWA PROCEDURA REKRUTACJI

W trakcje rekrutacji zapewniony zostanie równy dostęp do uczestnictwa w projekcie bez dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, preferencje seksualne, prawo do udziału przysługuje każdemu, kto jest nauczycielem zatrudnionym w naszej placówce na czas nieokreślony w pełnym wymiarze godzin.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA BRANE POD UWAGĘ

  1. Rodzaj nauczanych przedmiotów.
  2. Poziom języka angielskiego kandydatów.
  3. Dotychczasowe zaangażowanie w opracowanie projektu.
  4. Dyspozycyjność.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zakwalifikowanie uczestnika do udziału w projekcje zobowiązuje go do odbycia wyjazdu zagranicznego. Tylko w przypadku zdarzenia losowego, niezależnego od woli uczestnika uprawnia go do rezygnacji z udziału w projekcie.
  2. Nauczyciele przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa.
  3. Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w związku z działaniami projektowymi.
  4. O wynikach rekrutacji powiadamia dyrektor szkoły.
  5. Spośród uczestników biorących udział w procesie rekrutacji, którzy z powodu wyczerpania limitu miejsc nie zostali zakwalifikowani zostanie utworzona lista rezerwowa.
  6. Osoba z list rezerwowej zostanie włączona do uczestnictwa w kursach w przypadku rezygnacji osób wcześniej zakwalifikowanych.

PROCES REKRUTACJI

  1. Ogłoszenie o naborze do projektu.
  2. Napisanie listu motywacyjnego i wypełnienie ankiety rekrutacyjnej.
  3. Powołanie przez dyrektora szkoły składu komisji rekrutacyjnej.
  4. Ocena listu motywacyjnego zgodnie z kryteriami.
  5. Uczestnicy dokumentuje swoją znajomość języka angielskiego(test językowy).
  6. Sporządzenie protokołu z prac komisji konkursowej.
  7. Ogłoszenie wyników rekrutacji – informacja zostanie przekazana drogą mailową.
  8. Zawarcie umowy z uczestnikami projektu.