W związku z uczestnictwem w programie „Ponadnarodowa Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej” zespół nauczycieli opracował plan działań, w którym priorytetowymi celami jest podniesienie jakości usług edukacyjnych poprzez doskonalenie zawodowe kadry nauczycielskiej w takim zakresie, aby móc zapewnić każdemu uczniowi edukację na jak najwyższym poziomie umożliwiającym jego rozwój uzdolnień, zainteresowań i aspiracji edukacyjnych. Tak rozumiane kształcenie gwarantuje zarówno nauczycielom, jak i uczniom poczucie przynależności do szkolnej wspólnoty europejskiej. Zakładamy, że realizacja międzynarodowego projektu przyczyni się do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych w języku obcym, większej otwartości na wielokulturowość i demokrację. Uczestniczący nauczyciele dzieląc się doświadczeniami w zakresie poznanej metodologii i praktyki, pogłębią również swoją wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystywania nowoczesnych metod nauczania w tym zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego CLIL.
Przygotowanie kulturowo-językowe i organizacyjne dla grupy uczestników projektu poświęcono następującym zagadnieniom: język, literatura, polityka, systemy oświatowe, obyczaje, kuchnia, tradycje, stereotypy, sztuka, elementy geografii i turystyki. Przed wyjazdem nauczycieli na Maltę rozpoczęto szkolenie. Program przygotowania pedagogicznego, kulturowego i językowego został opracowany w oparciu o cele i charakter wyjazdu szkoleniowego oraz związane z wyjazdem potrzeby uczestników mobilności. Zdobyta wiedza pozwoliła zrozumieć nowe środowisko, zachowania obywateli obcego kraju oraz pomogła szybciej zaaklimatyzować się w nowym miejscu.