W czasie zabawy andrzejkowej nie może obejść się przy tej okazji bez tradycyjnego lania wosku, czy innych bardziej lub mniej znanych wróżb prognozujących przyszłość i przepowiadających pomyślność na następny rok. Warto od czasu do czasu potraktować zajęcia matematyczne z przymrużeniem oka, aby uzyskać równie dobry efekt dydaktyczny.
W czasie takich zajęć uczniowie bez zbytniej zachęty ze strony nauczyciela z zapałem:
– czytają tekst ze zrozumieniem,
– obliczają wartości wyrażeń arytmetycznych,
– ćwiczą biegłość rachunkową, – szacują wyniki działań,
– posługują się tabelami,
– utrwalają pojęcia matematyczne (i nie tylko).
Zakres treści, jakie obejmowały wróżby to:
– Czar imienia (liczby parzyste i nieparzyste, wyrażenia arytmetyczne).
– Sprawdź, czy koleżanka (kolega) mówi prawdę? – pamięciowe działania na liczbach naturalnych.
– Naprawdę, jaka (jaki) jesteś? – odczytywanie znaków rzymskich.
– Czy znasz swoją przyszłość? – kształtowanie wyobraźni, myślenia.