W dniu 08.05 2019 r uczniowie klasy Vb na lekcji biologii mieli okazję obserwować jak powstaje „sztuczny śnieg”.
I. Temat doświadczenia: sztuczny śnieg
II. Zakres treści doświadczenia: poznanie właściwości polimeru
III. Cele doświadczenia:
• Poznawczy: wchłanianie wody przez polimer
•Umiejętnościowy: Uczeń wie, ze polimer wchłania wodę
• Kształtujący postawy: postawa badacza
IV. Środki dydaktyczne : 2 fiolki poliakrylanu sodu , woda, miska
V. Miejsce przeprowadzenia doświadczenia : pracownia przyrodnicza, klasaVb
VI. Hipoteza doświadczenia: (pytanie) Co powoduje, że polimer wchłaniając wodę staje się podobny do śniegu?
VII. Przebieg doświadczenia:
• do miski wsypujemy proszek poliakrylan sodu
• Wlewanie wody, mieszanie polimeru- sztucznego śniegu.
• Obserwacja doświadczenia przez uczniów.
• Wyciągnięcie wniosków- fizycy stworzyli materiał – polimer, który wchłania wodę.
VIII. Spodziewane obserwacje wnioski ucznia:
polimery wykorzystywane są do wytwarzania tworzyw sztucznych, farb, lakierów, klejów, pieluszek jednorazowych.