Treści programowe: Zawarte w części wstępnej Podstawy programowej kształcenia ogólnego ( Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Edukacji przyrodniczej dla szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum oraz Edukacji matematycznej i technicznej w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum). Zajęcia kształtują:
Cele ogólne:
Cele:
Środki dydaktyczne:
2 miseczki 50 ml, 1 miseczka 250 ml, 1 miseczka 500 ml, 1 mieszadełko, 1 podkładka papierowa, 1 probówka z FUN snow, fartuch jednorazowy, pielucha jednorazowa, nożyczki
Przebieg zajęć:
Wnioski: superabsorbenty mogą być bardzo przydatne. Oprócz tego, że znakomicie wchłaniają wodę to łącząc się z płynem powiększają swoje rozmiary. Wiązanie z wodą nie jest trwałe – jeśli pozostawimy żel na kilka dni w suchym miejscu, woda wyparuje, a superabsorbent będzie wyglądał, jak na początku. (Bałwanki wyschły ). Te właściwości wykorzystuje się bardzo często w rolnictwie np. do utrzymywania wilgotności pól. Przy użyciu superabsorbentów produkuje się tzw. aktywne opatrunki powoli uwalniające zawarte w nich leki.