Las, to bogate miejsce do realizacji zajęć terenowych na matematyce. Uczniowie klasy VII (op. Danuta Turek) wykorzystali zdobytą na matematyce wiedzę do ćwiczeń praktycznych w lesie. Przed wycieczką uczniowie oszacowali odległość od budynku szkoły do wyznaczonego miejsca w lesie i policzyli, w jakim czasie dotarli do celu. Dane te wykorzystali do obliczenia średniej prędkości w km/h, w m/min i w m/s. Następnie uczniowie mierzyli wysokość dowolnych drzew w następujący sposób: (Wybieramy dowolne drzewo. Uczeń staje w rozkroku, tyłem do drzewa z pochyloną w dół głową. Oddala się dotąd, aż zobaczy czubek drzewa. Odległość ucznia od drzewa to wysokość drzewa.) Uczniowie szacowali też wiek ściętego drzewa, licząc ilość pierścieni. Na wysokości 1,5 m od ziemi mierzyli taśmą obwód drzewa i dane podstawiali do odpowiedniego wzoru matematycznego. Na zakończenie na papierze w kratkę obrysowali liść dowolnego drzewa liściastego i obliczali jego pole. Zajęcia te były dla uczniów bardzo interesujące i w doskonały sposób pokazały wykorzystanie matematyki poza budynkiem szkoły.