Ciekawostki ze świetlicy – kwiecień

Początek tego miesiąca rozpoczął się  współorganizowaniem kiermaszu wielkanocnego, na którym można było zakupić wiele interesujących rzeczy oraz słodkich przekąsek. W pierwszym tygodniu poznaliśmy zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi. Wspólnie czytaliśmy opowiadania edukacyjne z zakresu inteligencji emocjonalnej “Cierpliwość”, czyli o cierpliwości do bliskich podczas świątecznych przygotowań. Wykonaliśmy kartki świąteczne dla naszych bliskich oraz rysunki koszyka wielkanocnego i jego zawartości. Rozwijaliśmy sprawność ruchową, korzystając z magicznego dywanu. Nie zabrakło zajęć umysłowych, rozwiązywaliśmy zagadki, krzyżówki, rebusy i zadania matematyczne w formie labiryntów.

           W kolejnym tygodniu czytaliśmy wiersze o tematyce wiosennej. Wypowiadaliśmy się na temat wiersza J. Brzechwy “Wiosenne porządki” i wykorzystaliśmy zabawy ruchowe ilustrujące poznany wiersz. Rozwijając sprawność manualną malowaliśmy kolorowanki tematyczne, lepiliśmy plasteliną i budowaliśmy z klocków. Przypomnieliśmy zasady dotyczące bezpieczeństwa w czasie zabaw. Korzystając z coraz cieplejszych dni organizowaliśmy zabawy z piłką na boisku szkolnym.

            Wprowadziliśmy zajęcia dotyczące edukacji ekologicznej. Zapoznaliśmy uczniów z wierszem D. Rozwens “Segregacja – edukacja” i czytaliśmy opowiadanie edukacyjne pt. “Ochrona przyrody”. Wykonaliśmy ilustrację do opowiadania. Wzbogacaliśmy także wiedzę o otaczającym świecie. Poznaliśmy i utrwaliliśmy pojęcia: recykling, ekologia, segregacja. Ćwiczyliśmy segregowanie śmieci stosując odpowiednie pojemniki. Oglądaliśmy bajkę edukacyjną “Na ratunek Ziemi” oraz filmy przyrodnicze ukazujące piękno przyrody. Debatowaliśmy na temat „Co szkodzi naszej planecie i w jaki sposób możemy jej pomóc? W pracy plastyczno-technicznej rozwijaliśmy umiejętność posługiwania się nożyczkami wykonując makiety “Segregowanie odpadów”. Stosując metodę burzy mózgów szukaliśmy sposobów na odpady oraz oszczędzania i nie zanieczyszczania zasobów planety (wody, gleby, powietrza) . Wymyślaliśmy „Recyklingowe cuda” – czyli, co można zrobić z dostępnych materiałów. W zabawach ruchowych ćwiczyliśmy koncentrację i podzielność uwagi. Często sięgaliśmy po klocki magnetyczne do rozwijania zręczności i logicznego myślenia. Rozwijaliśmy sprawność manualną poprzez przewlekanie sznurowadeł i lepienie plasteliną.