Regulamin rekrutacji do projektu

REGULAMIN REKRUTACJI DO RROJEKTU

 

„Podniesienie jakości nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej oparte na zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym drogą do sukcesu i wszechstronnego rozwoju ucznia” w ramach akcji Erasmus Plus KA1

 

W zapewnieniu równego dostępu do informacji o projekcie oraz zachowania zasad sprawiedliwości rekrutacji wobec wszystkich zainteresowanych projektem nauczycieli Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie podjęte zostaną następujące działania:

PROCEDURA REKRUTACJI

1.      Nauczyciele są informowani o możliwości wzięcia udziału w kursach językowych i metodycznych w krajach Unii Europejskiej podczas spotkania Rady Pedagogicznej(notatka w protokole, sprawy różne). Zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminie uczestnictwa na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz w zakładce Erasmus+ na szkolnej stronie internetowej.

2.      List intencyjny powinien uwzględniać:

·         Potrzeby szkoleniowe uczestnika,

·         Dotychczasowe osiągnięcia i rezultaty pracy,

·         Wpływ kursu na poprawę jakości pracy szkoły,

·         Opis działań które podejmą po zakończeniu kursu,

·         Określić potrzebę wsparcia językowego,

·         Przedstawić propozycje szkoleń, w których chcieliby wziąć udział, uwzględniając kraj, organizacje szkolącą, tematykę szkoleń, daty mobilności.

3.      W mobilności weźmie udział czterech pracowników szkoły.

4.      W przygotowaniach językowo-kulturowych przed wyjazdem, lekcjach otwartych, prezentacjach innowacyjnych metod nauczania, które uczestnicy mobilności zorganizują po powrocie, mogą wziąć udział wszyscy nauczyciele Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie,  pracownicy Urzędu Gminy inni nauczyciele ze szkół i przedszkoli w gminie Brody.

5.      Rekrutacja trwa od 20.12.2016 do 10.01.2017

6.      Nauczyciele muszą spełniać kryteria rekrutacji zawarte w regulaminie oraz szczegółowe opisane we wniosku.

KRYTERIA REKRUTACJI

W celu osiągnięcia wysokich wyników szkoleń zagranicznych poprzez wdrożenie zdobytej wiedzy dotyczącej metody CLIL oraz innych innowacyjnych metod nauczania, w rekrutacji do projektu pierwszeństwo mają nauczyciele którzy:

·         Znają jeży angielski na poziomie A1/A2,  jeżeli dotyczy kursów metodycznych poziomB1.

·         Są nauczycielami uczącymi w klasach I etapu edukacji (klasy I-III)

·         Są zaangażowani w realizację projektów szkolnych, współpracę szkoły z instytucjami zewnętrznymi, konkursów wiedzy przedmiotowej.

·          Posiadają potrzebę w zakresie realizacji zadań o charakterze międzynarodowym i współpracę międzynarodowa.

·         Chcą podnieść swoje kwalifikacje w zakresie dydaktyki języka angielskiego, innowacyjnych metod nauczania języka angielskiego.

·         Chcą podnieść poziom nauczania języka angielskiego poprzez stosowanie zintegrowanego nauczania językowo przedmiotowego w nauczaniu w I etapie edukacyjnym.

·         Wyrażają wolę wdrożenia nowych metod do praktyki szkolnej oraz dzielenia się swoimi umiejętnościami i wiedzą z innymi nauczycielami w szkole.

·         Mają potrzebę rozwoju zawodowego i są zainteresowani zdobywaniem wiedzy i umiejętności w zakresie nowoczesnych metod nauczania.

 

7.      Ze względu na to, iż wszystkie szkolenia prowadzone będą w języku angielskim pierwszeństwo mają nauczyciele, którzy posiadają umiejętności językowe na poziomie podstawowym lub gotowość opanowania języka na wymaganym poziomie przed rozpoczęciem kursu.

8.      Uczestnicy są zainteresowani realizowaniem w przyszłości projektów współpracy międzynarodowej lub mniejszych projektów o zasięgu lokalnym lub szkolnym.

9.      Ze względu na dużą liczbę umiejętności jakie uczestnik musi opanować w trakcie realizacji projektu, ważne jest jego nastawienie do pracy , otwartość i gotowość do podejmowania nowych działań i nabywania nowych umiejętności.

10.  Nauczyciele którzy aktywnie współpracowali w tworzeniu wniosku aplikacyjnego mają pierwszeństwo w rekrutacji.

11.  Uczestnicy muszą być dyspozycyjni. Wyjazd uczestnika wiąże się z utrudnieniami organizacyjnymi dla szkoły, takimi jak planowanie zastępstw , czy niemożnością zmiany już zatwierdzonego terminu szkolenia. Szkolenia mogą być planowane w okresie wakacyjnym, aby nie utrudniać pracy szkoły.

12.  Zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie zobowiązuje nauczyciela do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji.

13.  Do mobilności zakwalifikowanych zostanie czterech nauczycieli, ze względu na ryzyko rezygnacji w szkoleniu z przyczyn tj. choroba dziecka, ciąża, sytuacja rodzinna, stworzona zostanie lista uczestników rezerwowych.

14.  W szkole powołany jest zespół rekrutacyjny. Zespół liczy 3 osoby: trzech członków rady pedagogicznej ( w tym jednego nauczyciela zaangażowanego w opracowanie wniosku aplikacyjnego).

15.  Uczestnik jest zobowiązany do podpisania indywidualnej umowy z dyrektorem szkoły.

16.  Uczestnik zobowiązany jest do zebrania wszelkiej dokumentacji potrzebnej do rozliczenia poniesionych kosztów każdej mobilności, do wypełnienia ankiet, końcowego raportu,

 

SZCZEGÓŁOWA PROCEDURA REKRUTACJI

W trakcje rekrutacji zapewniony zostanie równy dostęp do uczestnictwa w projekcie bez dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, preferencje seksualne, prawo do udziału przysługuje każdemu, kto jest nauczycielem zatrudnionym w naszej placówce na czas nieokreślony w pełnym wymiarze godzin.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA BRANE POD UWAGĘ

1.      Rodzaj nauczanych przedmiotów.

2.      Poziom języka angielskiego kandydatów.

3.      Dotychczasowe zaangażowanie w opracowanie projektu.

4.      Motywacja.

5.      Dyspozycyjność.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.      Zakwalifikowanie uczestnika do udziału w projekcje zobowiązuje go do odbycia wyjazdu zagranicznego. Tylko w przypadku zdarzenia losowego, niezależnego od woli uczestnika uprawnia go do rezygnacji z udziału w projekcie.

2.      Nauczyciele przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa.

3.      Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w związku z działaniami projektowymi.

4.      O wynikach rekrutacji powiadamia dyrektor szkoły.

5.       Spośród uczestników biorących udział w procesie rekrutacji, którzy z powodu wyczerpania limitu miejsc nie zostali zakwalifikowani zostanie utworzona lista rezerwowa.

6.      Osoba z list rezerwowej zostanie włączona do uczestnictwa w kursach w przypadku rezygnacji osób wcześniej zakwalifikowanych.

PROCES REKRUTACJI

1.      Ogłoszenie o naborze do projektu.

2.      Napisanie listu motywacyjnego i wypełnienie ankiety rekrutacyjnej.

3.      Powołanie przez dyrektora szkoły składu komisji rekrutacyjnej.

4.      Ocena listu motywacyjnego zgodnie z kryteriami.

5.      Uczestnicy dokumentuje swoją znajomość języka angielskiego(test językowy).

6.      Sporządzenie protokołu z prac komisji konkursowej.

7.      Ogłoszenie wyników rekrutacji – informacja zostanie przekazana drogą mailową.

8.      Zawarcie umowy z uczestnikami projektu.