REGULAMIN REKRUTACJI DO RROJEKTU
„Podniesienie jakości nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej oparte na zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym drogą do sukcesu i wszechstronnego rozwoju ucznia” w ramach akcji Erasmus Plus KA1
W zapewnieniu równego dostępu do informacji o projekcie oraz zachowania zasad sprawiedliwości rekrutacji wobec wszystkich zainteresowanych projektem nauczycieli Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie podjęte zostaną następujące działania:
PROCEDURA REKRUTACJI
1. Nauczyciele są informowani o możliwości wzięcia udziału w kursach językowych i metodycznych w krajach Unii Europejskiej podczas spotkania Rady Pedagogicznej(notatka w protokole, sprawy różne). Zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminie uczestnictwa na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz w zakładce Erasmus+ na szkolnej stronie internetowej.
2. List intencyjny powinien uwzględniać:
· Potrzeby szkoleniowe uczestnika,
· Dotychczasowe osiągnięcia i rezultaty pracy,
· Wpływ kursu na poprawę jakości pracy szkoły,
· Opis działań które podejmą po zakończeniu kursu,
· Określić potrzebę wsparcia językowego,
· Przedstawić propozycje szkoleń, w których chcieliby wziąć udział, uwzględniając kraj, organizacje szkolącą, tematykę szkoleń, daty mobilności.
3. W mobilności weźmie udział czterech pracowników szkoły.
4. W przygotowaniach językowo-kulturowych przed wyjazdem, lekcjach otwartych, prezentacjach innowacyjnych metod nauczania, które uczestnicy mobilności zorganizują po powrocie, mogą wziąć udział wszyscy nauczyciele Zespołu Placówek Oświatowych w Stykowie, pracownicy Urzędu Gminy inni nauczyciele ze szkół i przedszkoli w gminie Brody.
5. Rekrutacja trwa od 20.12.2016 do 10.01.2017
6. Nauczyciele muszą spełniać kryteria rekrutacji zawarte w regulaminie oraz szczegółowe opisane we wniosku.
KRYTERIA REKRUTACJI
W celu osiągnięcia wysokich wyników szkoleń zagranicznych poprzez wdrożenie zdobytej wiedzy dotyczącej metody CLIL oraz innych innowacyjnych metod nauczania, w rekrutacji do projektu pierwszeństwo mają nauczyciele którzy:
· Znają jeży angielski na poziomie A1/A2, jeżeli dotyczy kursów metodycznych poziomB1.
· Są nauczycielami uczącymi w klasach I etapu edukacji (klasy I-III)
· Są zaangażowani w realizację projektów szkolnych, współpracę szkoły z instytucjami zewnętrznymi, konkursów wiedzy przedmiotowej.
· Posiadają potrzebę w zakresie realizacji zadań o charakterze międzynarodowym i współpracę międzynarodowa.
· Chcą podnieść swoje kwalifikacje w zakresie dydaktyki języka angielskiego, innowacyjnych metod nauczania języka angielskiego.
· Chcą podnieść poziom nauczania języka angielskiego poprzez stosowanie zintegrowanego nauczania językowo przedmiotowego w nauczaniu w I etapie edukacyjnym.
· Wyrażają wolę wdrożenia nowych metod do praktyki szkolnej oraz dzielenia się swoimi umiejętnościami i wiedzą z innymi nauczycielami w szkole.
· Mają potrzebę rozwoju zawodowego i są zainteresowani zdobywaniem wiedzy i umiejętności w zakresie nowoczesnych metod nauczania.
7. Ze względu na to, iż wszystkie szkolenia prowadzone będą w języku angielskim pierwszeństwo mają nauczyciele, którzy posiadają umiejętności językowe na poziomie podstawowym lub gotowość opanowania języka na wymaganym poziomie przed rozpoczęciem kursu.
8. Uczestnicy są zainteresowani realizowaniem w przyszłości projektów współpracy międzynarodowej lub mniejszych projektów o zasięgu lokalnym lub szkolnym.
9. Ze względu na dużą liczbę umiejętności jakie uczestnik musi opanować w trakcie realizacji projektu, ważne jest jego nastawienie do pracy , otwartość i gotowość do podejmowania nowych działań i nabywania nowych umiejętności.
10. Nauczyciele którzy aktywnie współpracowali w tworzeniu wniosku aplikacyjnego mają pierwszeństwo w rekrutacji.
11. Uczestnicy muszą być dyspozycyjni. Wyjazd uczestnika wiąże się z utrudnieniami organizacyjnymi dla szkoły, takimi jak planowanie zastępstw , czy niemożnością zmiany już zatwierdzonego terminu szkolenia. Szkolenia mogą być planowane w okresie wakacyjnym, aby nie utrudniać pracy szkoły.
12. Zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie zobowiązuje nauczyciela do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji.
13. Do mobilności zakwalifikowanych zostanie czterech nauczycieli, ze względu na ryzyko rezygnacji w szkoleniu z przyczyn tj. choroba dziecka, ciąża, sytuacja rodzinna, stworzona zostanie lista uczestników rezerwowych.
14. W szkole powołany jest zespół rekrutacyjny. Zespół liczy 3 osoby: trzech członków rady pedagogicznej ( w tym jednego nauczyciela zaangażowanego w opracowanie wniosku aplikacyjnego).
15. Uczestnik jest zobowiązany do podpisania indywidualnej umowy z dyrektorem szkoły.
16. Uczestnik zobowiązany jest do zebrania wszelkiej dokumentacji potrzebnej do rozliczenia poniesionych kosztów każdej mobilności, do wypełnienia ankiet, końcowego raportu,
SZCZEGÓŁOWA PROCEDURA REKRUTACJI
W trakcje rekrutacji zapewniony zostanie równy dostęp do uczestnictwa w projekcie bez dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, preferencje seksualne, prawo do udziału przysługuje każdemu, kto jest nauczycielem zatrudnionym w naszej placówce na czas nieokreślony w pełnym wymiarze godzin.
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA BRANE POD UWAGĘ
1. Rodzaj nauczanych przedmiotów.
2. Poziom języka angielskiego kandydatów.
3. Dotychczasowe zaangażowanie w opracowanie projektu.
4. Motywacja.
5. Dyspozycyjność.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zakwalifikowanie uczestnika do udziału w projekcje zobowiązuje go do odbycia wyjazdu zagranicznego. Tylko w przypadku zdarzenia losowego, niezależnego od woli uczestnika uprawnia go do rezygnacji z udziału w projekcie.
2. Nauczyciele przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa.
3. Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w związku z działaniami projektowymi.
4. O wynikach rekrutacji powiadamia dyrektor szkoły.
5. Spośród uczestników biorących udział w procesie rekrutacji, którzy z powodu wyczerpania limitu miejsc nie zostali zakwalifikowani zostanie utworzona lista rezerwowa.
6. Osoba z list rezerwowej zostanie włączona do uczestnictwa w kursach w przypadku rezygnacji osób wcześniej zakwalifikowanych.
PROCES REKRUTACJI
1. Ogłoszenie o naborze do projektu.
2. Napisanie listu motywacyjnego i wypełnienie ankiety rekrutacyjnej.
3. Powołanie przez dyrektora szkoły składu komisji rekrutacyjnej.
4. Ocena listu motywacyjnego zgodnie z kryteriami.
5. Uczestnicy dokumentuje swoją znajomość języka angielskiego(test językowy).
6. Sporządzenie protokołu z prac komisji konkursowej.
7. Ogłoszenie wyników rekrutacji – informacja zostanie przekazana drogą mailową.
8. Zawarcie umowy z uczestnikami projektu.