Przygotowanie kulturowo – jÄ™zykowe

W zwiÄ…zku z uczestnictwem w programie “Ponadnarodowa Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej” zespół nauczycieli opracowaÅ‚  plan dziaÅ‚aÅ„, w którym priorytetowymi celami jest podniesienie jakoÅ›ci usÅ‚ug edukacyjnych poprzez doskonalenie zawodowe kadry nauczycielskiej w takim zakresie, aby móc zapewnić każdemu uczniowi edukacjÄ™ na jak najwyższym poziomie umożliwiajÄ…cym jego rozwój uzdolnieÅ„, zainteresowaÅ„ i aspiracji edukacyjnych. Tak rozumiane ksztaÅ‚cenie gwarantuje zarówno nauczycielom, jak i uczniom poczucie przynależnoÅ›ci do szkolnej wspólnoty europejskiej. ZakÅ‚adamy, że realizacja miÄ™dzynarodowego projektu przyczyni siÄ™ do doskonalenia umiejÄ™tnoÅ›ci komunikacyjnych w jÄ™zyku obcym, wiÄ™kszej otwartoÅ›ci na wielokulturowość i demokracjÄ™. UczestniczÄ…cy nauczyciele dzielÄ…c siÄ™ doÅ›wiadczeniami w zakresie poznanej metodologii i praktyki, pogÅ‚Ä™biÄ… również swojÄ… wiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci w zakresie wykorzystywania nowoczesnych metod nauczania w tym zintegrowanego ksztaÅ‚cenia przedmiotowo – jÄ™zykowego CLIL.

Przygotowanie kulturowo-jÄ™zykowe i organizacyjne dla grupy uczestników projektu poÅ›wiÄ™cono nastÄ™pujÄ…cym zagadnieniom: jÄ™zyk, literatura, polityka, systemy oÅ›wiatowe, obyczaje, kuchnia, tradycje, stereotypy, sztuka, elementy geografii i turystyki. Przed wyjazdem nauczycieli na MaltÄ™ rozpoczÄ™to szkolenie. Program przygotowania pedagogicznego, kulturowego i jÄ™zykowego zostaÅ‚ opracowany w oparciu o cele i charakter wyjazdu szkoleniowego oraz zwiÄ…zane z wyjazdem potrzeby uczestników mobilnoÅ›ci. Zdobyta wiedza pozwoliÅ‚a zrozumieć nowe Å›rodowisko, zachowania obywateli obcego kraju oraz pomogÅ‚a szybciej zaaklimatyzować siÄ™ w nowym miejscu.